handdator

Visa fullständig version : Inskaffning av lyftarskor


Klunk
2017-06-28, 18:38
Ska köpa lyftarskor för första gången och skulle behöva lite rekommendationer

Bob90
2017-06-28, 18:58
Jag blev stormförtjust i adidas adipower. Har också haft Adidas power perfect II men tyckte adipower var mycket vassare (men också dyrare..).
Vilka övningar tänker du köra med dem? Är det tyngdlyftning eller mestadels böj?

rooz
2017-06-28, 19:20
Pröva,som alltid med skor. Och det kan gott vara lite tight, skorna töjer sig. (Mina PP och Adi töjde sig nästan en strl)

MANDER
2017-06-28, 19:24
Har själv Nike Romaleos 2 som jag varit riktigt nöjd med, men ska snart införskaffa mig ett par Nike Romaleos 3. Hör mycket bra om dem! Ska vara lite smalare än 2orna och lättare.

Niklassson
2017-06-28, 19:28
Har du breda fötter kan jag rekommendera reebok legacy lifters ! Väldigt tunga och stabila .

Rahf
2017-06-28, 19:32
Köp inte direkt från internet om du kan masa dig till en butik och testa.
Jag är partisk till Adidas.

Vad har du för budget? Hur ofta ska du använda skorna? Vad ska du använda skorna till?

Klunk
2017-06-28, 20:09
Skorna kommer mestadels användas till för knäböj men också till lite OL-lyft. Tidigare har jag kört barfota eller med platt sko men känner ett behov av en stabilare sko. Cirka 3 gånger i veckan kommer dem användas. Har hört att adidas power perfect II ska vara en bra första tyngdlyftarsko, stämmer detta?

Klunk
2017-06-28, 20:11
Köp inte direkt från internet om du kan masa dig till en butik och testa.
Jag är partisk till Adidas.

Vad har du för budget? Hur ofta ska du använda skorna? Vad ska du använda skorna till?

Har en budget på cirkus 1500

Bob90
2017-06-28, 20:13
Skorna kommer mestadels användas till för knäböj men också till lite OL-lyft. Tidigare har jag kört barfota eller med platt sko men känner ett behov av en stabilare sko. Cirka 3 gånger i veckan kommer dem användas. Har hört att adidas power perfect II ska vara en bra första tyngdlyftarsko, stämmer detta?

Har man rätt fötter för adidas power perfect II så är det en utmärkt sko. Finns olympiska guldmedaljörer som burit dem skorna, tror även Clarence (en hyggligt duktig youtube-tyngdlyftare) kör dem.

Den har inte överdrivet mycket klack och är ju i låg-mellanprisklass också samt håller helt okej kvalitet, så det är väl därför den är en bra nybörjarsko.

Rahf
2017-06-28, 20:14
Satsa definitivt på Power Perfect II i så fall. En helt fantastisk sko som kommer hålla länge för det priset, och något som används av hela spektrat lyftare: från världselit till glada amatörer.

Jag bytte nyss upp mig till Leistung '16 från PP2, och då hade dem använts flitigt i 6 år. Säkerligen snittades 3 pass i veckan.

Klunk
2017-06-28, 20:25
Då kör jag på power perfect II! Brukar titta på Clarance o han är så jävla grym! Tekniken som han håller typ oavsett vikt är helt sinnes

Bob90
2017-06-28, 20:48
Då kör jag på power perfect II! Brukar titta på Clarance o han är så jävla grym! Tekniken som han håller typ oavsett vikt är helt sinnes
Ryktet säger att hans styrka och teknik sitter i skorna :naughty:

Kör dem som förstahandsval men passar dem inte så får du kolla vidare. Finns en del billigare varianter som också är helt ok, men kanske inte riktigt i samma liga som pp2.

Jocke67
2017-06-28, 21:19
Jag har också ett par Adidas PP2. Mina första och hittills enda lyftarskor. I början tyckte jag de var hårda och obekväma så jag använde dem bara i böjen. Men efter några veckor kändes det mycket bättre och nu är de jättesköna och jag har dem jämt på gymmet (förutom när jag kör mark eller boxjump). Känns som att de kommer hålla för evigt.

exevision
2017-06-30, 05:23
Kör du med hög eller låg stångplacering i knäböjen?