handdator

Visa fullständig version : Svårare att känna muskeln när man är varm


Geotric
2017-06-25, 14:39
Har väldigt svårt att få riktig mind muscle connection när jag väl är varm. Lite irriterande då man blir varm efter första 1-2 övningarna och sen när man kommer till isolerings övningarna och behöver mind muscle connection som mest så känner man knappt :/ förmodligen beror det på att musklerna redan är fulla med blod och man då inte känner det lika tydligt?

Någon med samma problem som kanske har några tips?

Maximal
2017-06-25, 18:37
Har väldigt svårt att få riktig mind muscle connection när jag väl är varm. Lite irriterande då man blir varm efter första 1-2 övningarna och sen när man kommer till isolerings övningarna och behöver mind muscle connection som mest så känner man knappt :/ förmodligen beror det på att musklerna redan är fulla med blod och man då inte känner det lika tydligt?

Någon med samma problem som kanske har några tips?

Helt enig, de första setten i första övningen för vilken muskel som helst kan jag få kramande bra kontakt men sen avtar det allt eftersom. Därför tror jag hela grejen med mind muscle connection är överdrivet.

BengtBurk
2017-06-26, 13:59
Kör du en isolationsövning utan att få kontakt i agonisten bör du se över din teknik. Jag tror inte att mind-muscle connection har någon större betydelse egentligen men om dess potentiellt sett största effekt tror jag hämtas vid flerledsövningar.

Lance Uppercut
2017-06-26, 14:51
Är det inte för att du redan hunnit köra slut på muskeln vid det laget då? Kör du till fail i övningarna innan?

Vanatore
2017-06-26, 20:07
Har också problem med att jag kan ha en väldig kontakt i 3 set för att i det 4:e vara som bortblåst. T.ex. i biceps curls kan jag ha väldigt bra kontakt/pump i ett set för att sen efter 1 min vila inte lyckas alls, mycket konstigt.

Läskeblask
2017-06-27, 08:45
Mysko. Kanske blir du trött efter några set och tekniken blir sämre? Eller så kör du såna övningar i början du helt enkelt för bättre kontakt i. Att man blir varm borde i sig inte ha betydelse,jag börjar ofta bröstpasset med pecdec innan pressarna så jag åumpar blod i musklerna och tycker jag får bättre kontakt i pressarna