handdator

Visa fullständig version : Magträning/ punktförbränning???


sexydanny23
2004-04-29, 12:32
Hej!!!

Jag har en liten fundering.... I tidigare inlägg har det framförts att det inte är mening att t ex köra magen mer än 1-2 gånger i veckan ur uppbyggnadssynpunkt.... Musklerna måste få tid att återhämta sej för att kunna bygga .... Men om man har ngr kilo för mycket på just magen kan man inte på ngt sätt punktförbränna... Jag menar att om man kör mage borde ju blodcirkulationen runt magen sättas igång och då borde man ju få synligare muskler snabbare om man kör mage varje dag än om man kör 1-2 ggr/ vecka...


MVH

Daniel

Honn
2004-04-29, 12:35
Punktförbränning fungerar inte.

Tricklev
2004-04-29, 12:38
Så du menar att om man får mer blod på någt sätt så bränns mer dära?, hmm så pump = super hög förbränning, sry det funkar inte.

Callek
2004-04-29, 12:38
Som Honn skrev så funkar inte punktförbränning. Så satsa på att försöka få ner BF (Body Fat) procenten lite istället. Det tjänar ju hela kroppen på då du får ett hårdare utseende.

JAM
2004-04-29, 13:00
Punktförbränning är som sagt en gammal myt.

stybb
2004-04-29, 13:04
tyvärr.. ska man ha fram en ruta har jag dock ett jävla bra tips..garanterat punktbyggande..

--> :cheers: :cheers:

JAM
2004-04-29, 13:22
Originally posted by stybb
tyvärr.. ska man ha fram en ruta har jag dock ett jävla bra tips..garanterat punktbyggande..

--> :cheers: :cheers: Haha, ja, då får man en stor ruta. Annars kan man köpa en kvadratmeter armeringsjärn, lägga i sängen och somna på mage. När man vaknar har man garanterat många rutor på magen! :)

Nä, men allvarligt. Att få fram magrutorna handlar så gott som endast om att ha lite underhudsfett på magen. Du kan göra miljoner situps varje morgon och kväll och ändå inte se något resultat om du har fläsk som döljer dem. Dessutom är inte miljoner situps att rekommendera i vilket fall... Magmusklerna växer av överbalastning, precis som alla andra muskler. Träna dem lika ofta eller sällan som andra muskler och tungt.

sexydanny23
2004-04-29, 13:45
men vilket är det bästa sättet att få bort fettet på då?? Jag kör HIIT-pass på 20 min två gånger om dagen men ser ändå likaq bedrövlig ut...:(

stybb
2004-04-29, 13:54
Om du verkligen inte kan hitta fel i träningen.. alltså.. gym plus hiit så är det väl inte så svårt att räkna ut vad det är.. :D

1. För lite :kinky:
2. För mycket :cheers:
3. Fel :eating:

King Grub
2004-04-29, 14:02
Originally posted by sexydanny23
men vilket är det bästa sättet att få bort fettet på då?? Jag kör HIIT-pass på 20 min två gånger om dagen men ser ändå likaq bedrövlig ut...:(

Energiunderskott. Du kan inte bestämma själv var någonstans på kroppen fettet kommer att försvinna.

aliquis
2004-04-29, 14:30
Om vi skippar dumheterna med magträning och punkförbränning och går över på de väsentliga delarna, VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN KALLAR DU DIG SEXYDANNE23?! :MrT:

sexydanny23
2004-04-29, 14:51
I brist på andras komplimanger försöker jag skämma bort mej själv med en och en annan!!!

JAM
2004-04-29, 14:55
Originally posted by stybb
1. För lite :kinky:
2. För mycket :cheers:
3. Fel :eating: Haha, där har vi lösningen!

stybb
2004-04-29, 15:50
Originally posted by JAM
Haha, där har vi lösningen! ´

Är väl klart =)

aidee
2004-04-29, 15:57
Jag undrar om någon har tips på bra och tunga magövningar, har nog gått igenom säkert en 20 olika sorters situps och kör en del med vikter men det är svårt att få det att fungera.

Det där rullhjulet man har häderna på funkar dock fortfarande bra.

På mitt gym finns inte särskilt många magmaskiner eller bänkar. Så om nån har bra tips med hantlar eller kakor.

stybb
2004-04-29, 16:00
Kör en grym med cable maskinen..ta nå bra handtag för tvåhandsfattning.. ställ dig på knä o sök huvudet ner mot midjan.. se till att dra med magen..

ah vafan..svin svårt att förklara.. nån har säkert bild..

Jorgen
2004-04-29, 16:13
Hängande benlyft (http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtHangHipRaise.html) och cablecrunches (http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html) tycker jag är bäst.

//Jörgen