handdator

Visa fullständig version : Antal KG att bränna/mån?


ziczak
2004-04-29, 10:20
Med rätt träning hur mycket kan man deffa bort på nån månad? Vill få bort lite mage innan sommaren, hade jag tänkt iaf :D

Inte gymmat på aslänge, men ska börja med det igen tänkte jag. Ska man käka tillskott när man deffar? isåfall vilket? Kom gärna med lite allmäna tips

Edit: Kommer på saker hela tiden nu. Men som idag åt jag frukost runt 09 tiden. Nu är klockan 11.30, äter nog lunch runt 12.30. Sen kanske jag äter nog form av middag/kvällsmat vid 17-18 tiden. Ska jag slänga in något mål mellan lunch och middag? Hade tänkt att jag skulle kika in på gymmet idag före middagen.
Men kommer bli hungrig vid 21-22 tiden. Kan jag då ta något att äta eller ska man ständigt vara hungrig när man deffar?

Sen springer jag några ggr i veckan, rätt sent så är väl hemma runt 22 tiden, ibland senare. Är det då ok att få i sig lite mat? eller ska man vänta till frukost?

//Ny kille på forumet

stybb
2004-04-29, 10:32
Titta igenom trådar som heter liknande det du skrivit.. räcker med att läsa i 3 minuter så får du alla svar du vill ha..

Hittar du sen inte svaren så hjälper alla gärna till..

aliquis
2004-04-29, 11:29
Ja, ät oftare, klart du skall käka om du är hungrig och även efter att du har sprungit, du kan ju minska ner storleken på något annat mål istället.

Skit i preparaten och förvänta dig inga underverk :)

lauria
2004-04-29, 19:32
Som sagt ät oftare för att hålla en högförbränning...Jag brukar lägga in en ätar dag i veckan oxå där ja äter ca 4500kcal till skilldnat från diet-dagarna då ja ligger på ca 2700kcal...Och om du drar ner kalori-intaget med 500kcal om dagen så borde du gå ner 3500kcal i veckan vilket motsvarar 0,5kg fett i veckan och alltså 2kg i månaden...Om du undrar varför att man ska gå ner bara 0,5kg i veckan så är det för att inte tappa så mkt muskler....(rätta mig om ja ha fel)





/////Tobbe

Dolce
2004-04-29, 20:12
konstant hungrig o hungrig, jag käkar varannan timme och slutar dagen på ca 1700kcal=)

lauria
2004-04-29, 21:39
Originally posted by Dolce
konstant hungrig o hungrig, jag käkar varannan timme och slutar dagen på ca 1700kcal=)


Hungrig hela tiden?:nono: :nono:

Det är väl int bra att vara hungrig så mkt under deffen, deffen är ingen svält period, om man inte äter när man är hungrig så sänker man energiförbrukningen och bränner muskel massa!!!


Bara så att du vet..






/////Tobbe

bubbleman
2004-04-29, 21:50
Ät ofta och lite som någon skrev... Jag äter 5 grr om dagen på vilodagarna och 6 gånger om dagen de dagar jag tränar, och jag tappar vikt...

ziczak
2004-04-29, 22:02
En tackar för svaren.

Hur vet ni egentligen hur många kalorier (kcal?) ni får i er? lixom äter man en potion med mat, så beror det ju självklart på vilken mat det är men mäter ni upp hur mycket ni får äta med något dl mått?

Så har ni kollat upp vad riset/pastan/potatisen har för kalori mängd?

lauria
2004-04-29, 22:14
De kan du kolla här http://www.paulun.se/paulun.asp och klicka på tabeller



Och annars så är det 4,1kcal på 1gram protin samma på 1gram kolhydrat...På fett så är det 9,3kcal per gram och i alkohol så är det 7,2kcal per gram/procent eller nått sånt (vet inte om man kan mäta alkohol i gram?)....












///////Tobbe

King Grub
2004-04-30, 09:21
Originally posted by ziczak
En tackar för svaren.

Hur vet ni egentligen hur många kalorier (kcal?) ni får i er? lixom äter man en potion med mat, så beror det ju självklart på vilken mat det är men mäter ni upp hur mycket ni får äta med något dl mått?

Så har ni kollat upp vad riset/pastan/potatisen har för kalori mängd?

Vill man veta är man tvungen att kolla i t ex Livsmedelsverkets tabeller och sedan väga allt man stoppar i sig. Allt annat blir rena gissningar.

Dolce
2004-04-30, 17:31
Originally posted by lauria



Hungrig hela tiden?:nono: :nono:

Det är väl int bra att vara hungrig så mkt under deffen, deffen är ingen svält period, om man inte äter när man är hungrig så sänker man energiförbrukningen och bränner muskel massa!!!


Bara så att du vet..



Tappat en vikt i huvet?
Läs igen och analysera.

lauria
2004-05-01, 10:33
Originally posted by Dolce


Tappat en vikt i huvet?
Läs igen och analysera.


Som jag uppfattar det så är du hungrig även fast du äter varannan timme?

Eller har jag uppfattat de fel då?






//////////Tobbe

Dolce
2004-05-01, 11:53
Originally posted by lauria



Som jag uppfattar det så är du hungrig även fast du äter varannan timme?

Eller har jag uppfattat de fel då?


Mkt fel uppfattat, ja.

Läs vad trådskaparen skrev.

lauria
2004-05-01, 23:08
Vet faktiskt inte vad du syftar på...


Menmen nu ska vi hålla oss till tråden.








/////Tobbe