handdator

Visa fullständig version : Gå ner i vikt som normalviktig?


Agnes
2017-06-15, 17:05
Hej! Jag vill gå ner i vikt men är lite kluven... jag är normalviktig men mer åt det smala hållet. Grejen är den, att jag vill gå ner ca 5kg. Kommer då alltså klassas som svagt underviktig, detta är inte för att jag tycker är tjock överhuvudtaget men min drömkropp är en väldigt smal kropp men ändå med muskler och inte bara smal. Jag tränar på gym ca 5 gånger i veckan, och slänger inte lite kondition några gånger. Äter ca 1800-2000 kalorier per dag, beroende på hur mycket jag tränar en dag, (1700 de dagar jag inte tränar) till min fråga, äter jag rätt med kalorier till det jag tränar? Är det möjligt för mig att gå ner så mycket i vikt som normalviktig? Har ni något annat tips på hur jag ska gå till väga? Då jag som sagt vill ha muskler är 5kg inget jag absolut måste gå ner för att bli nöjd, men ett ungefär om man räknar bort vad muskler väger. OBS: Vill inte höra att jag inte ska gå ner i vikt osv, har för övrigt ett väldigt hälsosamt tänk till träning, kost och min kropp men detta är min drömkropp och alla tycker olika. / tjej, 56kg, 18 år, 167 cm. Ha de bra!

pepplez
2017-06-15, 17:11
Förstår inte riktigt frågan. Går du inte ner i vikt med nuvarande tränings- och matmängd äter du för många kalorier, sänk 200 kcal per dag och utvärdera om ett par veckor.