handdator

Visa fullständig version : Yoghurtätande - ett tecken på en hälsosam livsstil


King Grub
2017-06-14, 20:09
Yogurt is considered to be a nutrient-dense food that significantly contributes to the intake of several nutrients, including calcium and protein. As described in this paper, yogurt consumers have a higher nutrient intake than do nonconsumers. Yogurt consumers are also characterized by healthier dietary habits than nonconsumers, which partly explains their reduced incidence of overweight and obesity. Recent studies also suggest that yogurt consumers exhibit healthier nonnutritional behaviors, such as reduced smoking and greater participation in physical activity, than do nonconsumers. Furthermore, when greenhouse gas emissions are used as an additional criterion to categorize foods, yogurt appears to be an eco-friendly food. Compared with that of other foods, the carbon footprint of yogurt production is low to moderate and may be included as part of a healthy and sustainable diet. Based on these factors, yogurt consumption may be the signature of a healthy diet and lifestyle.

Yogurt Consumption as a Signature of a Healthy Diet and Lifestyle. J. Nutr. June 14, 2017.

http://jn.nutrition.org/content/early/2017/06/13/jn.116.245522.full.pdf+html

Bob90
2017-06-14, 20:10
Men fil är så mycket godare ju :(
Fast jag har noterat samma sak. Yoghurtätare är oftast "medvetna".

exevision
2017-06-14, 20:28
Men fil är så mycket godare ju :(
Fast jag har noterat samma sak. Yoghurtätare är oftast "medvetna".

Fil och yoghurt är väll ganska likt?

Bärsärk
2017-06-14, 20:44
Brukar vara sjukt mycket socker i yoghurt.

ApexProcyon
2017-06-14, 20:49
Jag hade det på känn att yoggi är ett tecken på en hälsosam livsstil. Är magen glad så är människan glad.

Rahf
2017-06-14, 21:14
Men fil är så mycket godare ju :(
Fast jag har noterat samma sak. Yoghurtätare är oftast "medvetna".

Fil existerar inte på samma sätt utanför Sverige/Skandinavien, så när forskarna enbart diskuterar yoghurts hälsofördelar har man fullständigt missat en viktig faktor, helt klart. Visst finns det motsvarigheter, men t.ex. A-fil är rätt unikt.

Även farsoten långfil kan få leva bland de ädla Knektarna Acidofilus.

StarkaUlf
2017-06-14, 21:17
Fil existerar inte på samma sätt utanför Sverige/Skandinavien, så när forskarna enbart diskuterar yoghurts hälsofördelar har man fullständigt missat en viktig faktor, helt klart. Visst finns det motsvarigheter, men t.ex. A-fil är rätt unikt.

Även farsoten långfil kan få leva bland de ädla Knektarna Acidofilus.

Långfil *drool*

Sohlsken
2017-06-14, 21:45
Här i staterna har man "buttermilk" vilket verkar vara som filmjölk, men folk använder det i typ amerikanska pannkakor och bröd. Så ja, filmjölk förbigås och yoghurt är egentligen det enda alternativet med bra bakterier.