handdator

Visa fullständig version : Bästa möjliga form på 10 dagar


Lyon
2017-06-12, 06:58
Jag har tränat ganska mycket det senaste halvåret. Nu tog jag en paus på några veckor.

Nu ska jag iväg på semester om 11 dagar. Den 11:e åker jag. Så jag har 10 dagar på mig att komma i bästa möjliga form från och med idag.

Vill kunna gymma och bibehålla mina muskler samt gå ner i vikt på 10 dagar. Är detta möjligt? Om inte, hur mycket kan jag komma ner utan att förlora muskelmassa på vägen?

Vikt: 77,7kg
Målvikt: 74,5kg

Vet ni något program man kan köra för att träna så mycket som möjligt under dessa 10 dagar? Jag har kört Styrkelabbets nu senast i ett halvår: http://www.styrkelabbet.se/traningsprogram-over-under/

Rickard
2017-06-12, 07:52
Typ det här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

skattefusk
2017-06-12, 07:57
Om 11 dagar är det den 23dje.
Ta kreatin, börja med uppladdningsfas. Kan nog ge någon effekt på så kort tid. Sen är det bara köra body builder-diet som de har innan tävling. En riktig tömning. Sen hur du mår i kroppen låter jag vara osagt.

ceejay
2017-06-12, 10:48
Varför är det så viktigt? Du ska på semester. Eller tror du att damer kommer flockas kring dig för att du har 1% lägre kf?

Bjorneman
2017-06-12, 17:12
Varför är det så viktigt? Du ska på semester. Eller tror du att damer kommer flockas kring dig för att du har 1% lägre kf?

Är det inte så? :D

---

Håller med föregående, men det är klart att du kan gå ner i vikt på 10 dagar och kanske få 1% lägre kroppsfett. Det är väl bara att ligga på ett underskott så lär du släppa några kg (främst vätska).

Maximal
2017-06-12, 22:05
Googla efter "the rapid fatloss handbook" av lyle McDonald. Finns pdf filer att ladda ner. Det är möjligt att få till märkbara resultat på 10 dagar. Men vad det riktigt gör för nytta vet jag inte?

spas
2017-06-13, 08:44
Om 11 dagar är det den 23dje.
Ta kreatin, börja med uppladdningsfas. Kan nog ge någon effekt på så kort tid. Sen är det bara köra body builder-diet som de har innan tävling. En riktig tömning. Sen hur du mår i kroppen låter jag vara osagt.

Kombinera med att alltid ha med ett gummiband i fickan. Då kan man pumpa upp i nån bajamaja på stranden eller i krogkön.

Mats J
2017-06-13, 10:00
Varför är det så viktigt? Du ska på semester. Eller tror du att damer kommer flockas kring dig för att du har 1% lägre kf?

Är väl inge fel, små delmål för ökad motivation är ju bra. Sedan vad dessa nu är spelar ju mindre roll. Jag kan ha något så fjantigt som en AW 2-3 v fram som gör att jag får motivation att träna lite hårdare och hålla ännu bättre kost. Inte för att jag bryr mig egentigen utan för att just ha ett kortare mål att sikta på. Speciellt bra under deff tycker jag.