handdator

Visa fullständig version : Higenamine


LenScu
2017-06-03, 14:30
:smash:Är en tjej på 33 som tränar stenhårt och har fått fantastiska resultat. Har en fråga. Jag använder Higenamine strax innan träning och har nu läst att Higenamine har blivit dopingklassat. Jag tävlar inte professionellt utan bara för att få en vältränad kropp. Någon som vet om det är olagligt att använda det, tänkte mer på om det skulle bli ngn typ av kontroll på gymmet? Jag köper mitt PWO hos Tacksam om ngn vet till 100% vad som gäller.

Konradsson
2017-06-03, 14:52
Higenamine är dopingklassat enligt WADA, alltså i tävlingssammanhang. Det betyder inte att det är olagligt. Enligt Wikipedia är det lagligt på EU-nivå.

ceejay
2017-06-03, 22:06
Du får använda det.

leee
2017-06-04, 00:23
Higenamine är dopingklassat enligt WADA, alltså i tävlingssammanhang. Det betyder inte att det är olagligt. Enligt Wikipedia är det lagligt på EU-nivå.
http://www.rf.se/Antidoping/Nyheteromantidoping/varningforhigenamine

"Higenamine är en beta-2-stimulerare som är förbjuden enligt WADA:s dopinglista. Förbudet gäller alltid, såväl vid tävling som utanför tävling."

J.V
2017-06-04, 05:19
http://www.rf.se/Antidoping/Nyheteromantidoping/varningforhigenamine

"Higenamine är en beta-2-stimulerare som är förbjuden enligt WADA:s dopinglista. Förbudet gäller alltid, såväl vid tävling som utanför tävling."Japp, sa det beror pa gymmet, om det ar anslutet till RF eller inte. Ar det anslutet till RF far man inte anvanda det oavsett om man tavlar eller inte.

TS verkar trana pa SATS och de sager:SATS definition på doping är användande av prestationshöjande medel, både legala och illegala, och som vidare definieras av World Anti-Doping Agency.

SATS anti-doping policy förbjuder villkorslöst användandet av sådana prestationshöjande medel hos både medarbetare och medlemmar. SATS, som företag, arbetar aktivt för att minska spridningen av sådana prestationshöjande medel i samhället.

Sverker
2017-06-04, 05:53
Nu har ni ramlat in på motiveringarna att det inte är olagligt utanför idrotten, att det bara inte är tillåtet vid tävling, använder man blå skor är det tillåtet osv.

Vill man ha en vältränad kropp så får man träna. Bättre att koncentrera sig på det än att söka lyckan i burkar.

Konradsson
2017-06-04, 09:21
Japp, sa det beror pa gymmet, om det ar anslutet till RF eller inte. Ar det anslutet till RF far man inte anvanda det oavsett om man tavlar eller inte.


Det är fortfarande lagligt dock, så man "får" använda det i juridisk mening. Men man riskerar kanske sitt gym-medlemskap.

J.V
2017-06-04, 09:51
Det är fortfarande lagligt dock, så man "får" använda det i juridisk mening. Men man riskerar kanske sitt gym-medlemskap.Skrev jag nagot annat?

LillisJ
2017-06-04, 09:55
Som tjej så kan du lätt använda det. Inte fasen pröjsar man dopingtest för en tjej som uppenbart inte trycker hormoner.

Konradsson
2017-06-04, 10:02
Skrev jag nagot annat?

Nej, jag ville bara förtydliga.

baktung
2017-06-04, 11:20
Jag hade undvikit prestationshöjande i alla dess former. Du vet inte hur det påverkar kroppen i längden.

Dum, dummare, dopad. Helt enkelt.