handdator

Visa fullständig version : Kreatin


The
2002-04-10, 12:01
Hur många av er känner ABSOLUT ingen skillnad på om ni använder kreatin eller ej?

Jag märker inte nått, utom möjligtvis att jag binder upp mer vatten i kroppen...

Jag blir då varken starkare eller uthålligare :(
läste någonstans att 20-30% inte märker någon skillnad om dom kör med kreatin eller ej.

[ 10 April 2002: Inlägget har ändrats av: The ]

hulken
2002-04-10, 12:49
Tar du kreatinet med snabba kolhydrater typ Dextros?

The
2002-04-10, 22:53
Brukar ta det strait med kranvatten ;)

Blir även lite lätt illamående av det så det är inte optimalt när man ska träna... ;)

hulken
2002-04-11, 08:13
Tycker att du ska prova blanda kreatinet med dextro pulver,finns på mat affären för ca 30-40 kr/förpackning,du kan även prova att mixa det med vanligt flytande honung,upptaget blir betydligt bättre då man blandar det med snabba kolhydrater,du bör även dricka mycket vatten under tiden du använder det,det kanske minimerar ditt magproblem då? ;)

stybb
2002-04-11, 09:45
Hmm.. Hur tar du egentligen ditt kreatin. Jag vet inte men jag känner ifall jag tagit kreatin.. Slarva inte med uppladdningsfasen och drick rejält med vatten. Ta en dextrosol tablett och en c-brus till. Hjälper lite..

Vissa reagerar mindre och andre mer på kreatin men ALLA reagerar

Anton
2002-04-11, 12:09
Jag tillhör skaran av personer som inte känner av kreatin. Det spelar ingen roll om jag äter 5, 10 eller 50 gram per dag. Om jag tar det med eller utan snabba kolhydrater. Styrke och viktökningen är noll med kreatin. Enda gången som jag fick en viss effekt var när jag tog ALA tillsammans med kreatinet. Men denna effekt fick jag bara första gången jag gjorde denna kompination. Tyvärr verkar vissa inte svara på kreatin, även min bror får ingen effekt, så det är ganske något genetiskt.

[ 11 April 2002: Inlägget har ändrats av: Anton ]

Snubben_92
2008-11-23, 14:46
Hmm.. Hur tar du egentligen ditt kreatin. Jag vet inte men jag känner ifall jag tagit kreatin.. Slarva inte med uppladdningsfasen och drick rejält med vatten. Ta en dextrosol tablett och en c-brus till. Hjälper lite..

Vissa reagerar mindre och andre mer på kreatin men ALLA reagerar




Intressant. Jag undrar bara när ska jag ta Dextrosol tabletten? ska jag stoppa den i munnen och dricka kreatin blandningen samtidigt eller hur gör jag?

Tack på förhand

Halldin
2008-11-23, 15:06
Intressant. Jag undrar bara när ska jag ta Dextrosol tabletten? ska jag stoppa den i munnen och dricka kreatin blandningen samtidigt eller hur gör jag?

Tack på förhand
Du skulle kunna ta en tablett lite innan, eller ihop, med kreatinet.
Eller så blandar du det helt enkelt i ett glas apelsinjuice eller dyl.

AmericanDragon
2008-11-23, 15:35
Hehe, fin necrofil-bumpning där :D

Fatcan
2008-11-23, 15:37
Jag får ingen effekt av kreatin, tycker att jag återhämtar mig lite snabbare mellan seten men det är allt. Har testat kreatin monohydrat och kreatincitrat, upp till 20g om dagen, kör också kre-alkalyn en timme innan passet. Kanske dags att testa nån kreatintransporter?
Man blir ju nästan lite avundsjuk när man läser om folk som får stor effekt av kreatin. :D
Men man kanske får de andra effekterna av kreatinet även fast man inte får nån styrkeökning?

Timme
2008-11-23, 16:27
Hehe, fin necrofil-bumpning där :D

haha necrofil! :D

Handcuff
2008-11-23, 16:35
haha necrofil! :D

Frågan är ju varför? Det finns ju en megatråd i stickyn om just - kreatin :)

KREATIN (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194&page=10)

Hemi
2008-11-23, 16:50
Första burken jag åt, ja. Samma med Gin Seng eller vad det heter när det var inne för 15 å sedan. Helst skulle man ju sleva i sig det rått, sen kom pillren eller minns jag fel?

Efteråt nix. Har en känsla av att det var placebo de första gångerna. Fast, möjligtvis gick jag upp ett par kg i vikt av kreatinet men de kan ha berott på att jag överhuvudtaget bestämde mig för att vräka i mig mat och tillskott i alla former, för så gjorde jag.

Snubben_92
2008-11-24, 16:59
Du skulle kunna ta en tablett lite innan, eller ihop, med kreatinet.
Eller så blandar du det helt enkelt i ett glas apelsinjuice eller dyl.



Om vi säger att jag har ett glas med Kreatin klart.. Kan jag bara släppa ner Dextrosol tabletten i Blandningen eller ska jag ta den separat innan eller efter jag har druckit upp blandningen

ceejay
2008-11-24, 17:09
brukar dricka 2dl vatten per tablet kre-alkalyn

MagnusG
2008-11-25, 14:10
Förslagsvis så tar du det EFTER träningen i Gainern.
Då musklerna är i katabolisk fas efter utövat styrkepass och skriker efter kolisar (energi), så följer kreatinet med ut lättare om du tar det efter träningen.
Ser ingen större vits att ta det innan.
Möjligtvis om du kör lite kreatin till frukosten så det har tid på sig att komma ut i kroppen.

Sedan kan de vara så enkelt att du tillhör kategorin "non responder". Och då spelar de ingen roll.
Men som sagt. Ta det i gainern.

DjiinZ
2008-11-25, 20:34
ja kan ta kreatin med gröt och känner värsta pumpen in the gym ändå?
Är inte gröt långsama kolhydrater?

MagnusG
2008-11-25, 21:38
ja kan ta kreatin med gröt och känner värsta pumpen in the gym ändå?
Är inte gröt långsama kolhydrater?

Jo.. de är korrekt. Men jag misstänker att när du säger "gröten" så menar du frukost? Eller?
Är det frukost, så är kroppen åter igen kataboliskt tillstånd efter natten. Så kroppen tar upp kolhydraterna och därmed kreatinet.

Man MÅSTE inte äta snabba kolhydrater för att det skall komma ut till musklerna.
Jag skrev dock att det är att föredra efter ett pass pga av att kroppen skriker efter energi.
Och så ledes även på morgonen :)

Själv är jag en sådan som inte känner någon större skillnad, vare sig jag äter kreatin eller inte. Men då jag vet att det är en bra "krydda" som häver jag i mig den ändå.

747
2008-11-25, 22:04
ja kan ta kreatin med gröt och känner värsta pumpen in the gym ändå?
Är inte gröt långsama kolhydrater?

Vad är pump in the gym och hur kan man få det av kreatin?

DjiinZ
2008-11-25, 22:23
Jo.. de är korrekt. Men jag misstänker att när du säger "gröten" så menar du frukost? Eller?
Är det frukost, så är kroppen åter igen kataboliskt tillstånd efter natten. Så kroppen tar upp kolhydraterna och därmed kreatinet.

Man MÅSTE inte äta snabba kolhydrater för att det skall komma ut till musklerna.
Jag skrev dock att det är att föredra efter ett pass pga av att kroppen skriker efter energi.
Och så ledes även på morgonen :)

Själv är jag en sådan som inte känner någon större skillnad, vare sig jag äter kreatin eller inte. Men då jag vet att det är en bra "krydda" som häver jag i mig den ändå.

Både till frukost och senare på dagen käkar jag gröt runt 4 - 5 tiden innan jag drar och tränar.
Ja använder ej protein pullver till de :/ (skulle behövas)


Till 747: Jag skrev in the gym för ja vet inte vilket som är rätt stavat mellan "i gymet" eller "i gymmet" :P