handdator

Visa fullständig version : Ariana Grande, Justin Bieber mfl gör välgörenhetskonsert i Manchester


lanzal
2017-05-30, 17:35
Saxat från Marcus Oscarssons facebook

COLDPLAY, JUSTIN BIEBER, MILEY CYRUS, TAKE THAT...
SUPERSTJÄRNOR FÖLJER MED ARIANA GRANDE TILL MANCHESTER
Välgörenhetskonserten för skadade och anhöriga till terrorattacken i Manchester formar sig tIll en av årets största konserter i Europa.
Ariana Grande har fått ja från bland andra Katy Perry, Coldplay, Pharrell, Miley Cyrus, Justin Bieber och Take That. Biljetterna börjar säljas 1 juni och intäkterna går till "We Love Manchester Emergency Fund" tillsammans med brittiska Röda Korset och Manchester kommun.
Konserten hålls 4 juni på Emirates Old Trafford i Manchester.
Källa: https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/?fref=ts

Vad tycker folk om detta?

Jag vart pepp som satan och tyckte att det var ett bra initiativ av dessa storstjärnor. Att gå samman och göra ett "statement" att vi är inte rädda tycker jag är riktigt snyggt gjort av dessa artister.

Nå, vad tycks?

xan
2017-05-30, 17:49
Modigt, finns alltid risk för copycats tyvärr.

trädgårdsmöbel
2017-05-30, 17:53
Väldigt fint initiativ så länge de inte släpper in någon som ser terroristaktig ut.

Korvryttaren
2017-05-30, 17:55
Är det en gala mot terrorism så givetvis annars blir det enbart en stor pr-kupp i vanlig ordning.

lanzal
2017-05-30, 18:01
Är det en gala mot terrorism så givetvis annars blir det enbart en stor pr-kupp i vanlig ordning.

Jag tror att den främst riktar sig till Manchester och de anhöriga, inte mot terrorism.

Bob90
2017-05-30, 18:05
Bästa man kan göra efter attentat är att fortsätta leva sin vardag som vanligt.
Så jag tycker det är positivt.

xan
2017-05-30, 18:06
Väldigt fint initiativ så länge de inte släpper in någon som ser terroristaktig ut.

Bomben sprängdes väl utanför arenan?

vicarious
2017-05-30, 18:25
Känns rent spontant som en dum idé, en provokation. Kommer säkert vara enormt stort säkerhetspådrag, men helt säkert blir det nog aldrig. "Man ska inte vara rädd" i all ära, jag hade iaf inte gått på den där konserten, även om jag så bodde i närheten och fick en gratis biljett.

Korvryttaren
2017-05-30, 18:33
Jag tror att den främst riktar sig till Manchester och de anhöriga, inte mot terrorism.

PR-gala för narcissisterna med andra ord, blir lika spännande som "Hela Sverige skramlar" med Pascalidou.

lanzal
2017-05-30, 18:41
Känns rent spontant som en dum idé, en provokation. .

Möjligtvis, eller en signal till Isis och andra idioter att människor reser sig över hatet och att vi inte blir splittrade som samhälle. Att rädslan inte slår oss, för det är först då Isis har vunnit. Låter fett klyshigt men jag tycker det är bra, det är inte vi som ska ändra våra liv, det är terrorismen som ska bort.

trädgårdsmöbel
2017-05-30, 19:09
Istället för Ariana Grande osv. Tror jag det hade vart en bra idé att anlita band som manowar, Sabaton, Powerwolf och Rammstein, och få dessa att skriva ihop några kampsånger mot islam att framföra, och få människor att känna annat än vemod, sorg och apati, att vända de känslorna till positiv ilska och frustration istället.

Det är den typen av inspiration Europa behöver för att ta tag i situationen, det är den typen av inspiration som behövs för att ena oss, inte kärleksmanifestationer och tolerans.

Jockefoten
2017-05-30, 19:15
Istället för Ariana Grande osv. Tror jag det hade vart en bra idé att anlita band som manowar, Sabaton, Powerwolf och Rammstein, och få dessa att skriva ihop några kampsånger mot islam att framföra, och få människor att känna annat än vemod, sorg och apati, att vända de känslorna till positiv ilska och frustration istället.

Det är den typen av inspiration Europa behöver för att ta tag i situationen, det är den typen av inspiration som behövs för att ena oss, inte kärleksmanifestationer och tolerans.

Nej, det hade varit en dålig idé.

leee
2017-05-30, 19:23
Är väl fint att ge stöd till de drabbade men det lär vara ett evighetsproblem med dessa fanatiker.

trädgårdsmöbel
2017-05-30, 19:28
Nej, det hade varit en dålig idé.

Är det en bättre idé att bemöta angrepp med en mix av apati och förståelse tycker du? Den här toleransen och kärleksmanifesterandet håller snart hela Europa i ett järngrepp, och gör oss till en ännu lättare och tacksammare måltavla. Vi blir mer och mer passiva och avtrubbade. Det är hög tid att elda på helt andra känslor än kärlek och tolerans.

Tricklew
2017-05-30, 19:32
Något säger mig att Manowar och Justin Bieber har lite andra målgrupper. Om man vill klä sig i en svart rock och hata världen så är det förstås fritt fram att göra det, men det åstadkommer självklart inget det heller.

xan
2017-05-30, 19:37
Är det en bättre idé att bemöta angrepp med en mix av apati och förståelse tycker du? Den här toleransen och kärleksmanifesterandet håller snart hela Europa i ett järngrepp, och gör oss till en ännu lättare och tacksammare måltavla. Vi blir mer och mer passiva och avtrubbade. Det är hög tid att elda på helt andra känslor än kärlek och tolerans.

Vet inte riktigt. Att vi ska känna ilska, frustration och ta fram hammaren är vad terroristerna/ISIS vill att vi ska göra. Samtidigt håller jag med om att vi blivit avtrubbade och passiviserade, så det är lite av ett dilemma. Snart är självmordsbombare en del av vardagen.

Bärsärk
2017-05-30, 19:49
Måste vara jävligt jobbigt för polisen, det är ju omöjligt att säga "Nej det här gör vi inte av säkerhetsskäl" även fast det givetvis är vad de innerst inne tycker.

ApexProcyon
2017-05-30, 20:09
Är det en bättre idé att bemöta angrepp med en mix av apati och förståelse tycker du? Den här toleransen och kärleksmanifesterandet håller snart hela Europa i ett järngrepp, och gör oss till en ännu lättare och tacksammare måltavla. Vi blir mer och mer passiva och avtrubbade. Det är hög tid att elda på helt andra känslor än kärlek och tolerans.

Instämmer. Den här toleransen och "kärleken" är lika hälsosam som den kärlek och tolerans en kvinna känner till den man hon stannar hos trots att han slår halvt ihjäl henne och barnen flera dagar i veckan.

Hail and Kill concert 2017, affischförslag:
http://strangenotions.com/wp-content/uploads/Crusades.jpg