handdator

Visa fullständig version : Återhämtning av immunförsvaret efter träning


King Grub
2017-05-29, 11:07
The notion that prolonged, intense exercise causes an “open window” of immunodepression during recovery after exercise is well accepted. Repeated exercise bouts or intensified training without sufficient recovery may increase the risk of illness. However, except for salivary IgA, clear and consistent markers of this immunodepression remain elusive. Exercise increases circulating neutrophil and monocyte counts and reduces circulating lymphocyte count during recovery. This lymphopenia results from preferential egress of lymphocyte subtypes with potent effector functions [e.g., natural killer (NK) cells, γδ T cells, and CD8+ T cells]. These lymphocytes most likely translocate to peripheral sites of potential antigen encounter (e.g., lungs and gut). This redeployment of effector lymphocytes is an integral part of the physiological stress response to exercise. Current knowledge about changes in immune function during recovery from exercise is derived from assessment at the cell population level of isolated cells ex vivo or in blood. This assessment can be biased by large changes in the distribution of immune cells between blood and peripheral tissues during and after exercise. Some evidence suggests that reduced immune cell function in vitro may coincide with changes in vivo and rates of illness after exercise, but more work is required to substantiate this notion. Among the various nutritional strategies and physical therapies that athletes use to recover from exercise, carbohydrate supplementation is the most effective for minimizing immune disturbances during exercise recovery. Sleep is an important aspect of recovery, but more research is needed to determine how sleep disruption influences the immune system of athletes.

Recovery of the immune system after exercise. Journal of Applied Physiology Published 1 May 2017 Vol. 122 no. 5, 1077-1087.

http://jap.physiology.org/content/122/5/1077?etoc

Ekonom
2017-05-29, 19:00
Finns det någon riktlinje för hur mycket kolhydrat som behövs för att stötta immunförsvaret efter träning? Och sker samma nedreglering av immunförsvaret efter 60 min hård styrketräning som efter 60 min löpning?

Sneaky
2017-05-30, 01:33
Finns det någon riktlinje för hur mycket kolhydrat som behövs för att stötta immunförsvaret efter träning? Och sker samma nedreglering av immunförsvaret efter 60 min hård styrketräning som efter 60 min löpning?


Typen av träning spelar liten roll gissar jag. Det är bland annat kortisolet som verkar dämpande på immunförsvaret, vilket utsöndras efter träning.

Anders The Peak
2017-05-30, 06:54
Jag tror att det en tränande måste tänka på för att hålla sig frisk är att utmana kroppen i lagom mängder då utifrån individens träningsgrad och förutsättningar. Oftast är det vid tävlingar som problematiken kulminerar för vältränade personer. För amatörer och noviser uppstår det ofta av att personerna utmanar kroppen allt för mycket utifrån det egna statusen och då spelar det ingen roll om det är styrketräning eller konditionsträning.

King Grub
2017-05-30, 07:13
Artikeln är gratis, förresten, för den som inte klickat på länken.

Starvation
2017-05-30, 08:56
Finns det någon riktlinje för hur mycket kolhydrat som behövs för att stötta immunförsvaret efter träning? Och sker samma nedreglering av immunförsvaret efter 60 min hård styrketräning som efter 60 min löpning?

Det hjälper ändå inte dämpningen av IgA enligt studien.