handdator

Visa fullständig version : Streama serier/film. Vad är bästa valet ??


azarr
2017-05-28, 08:17
Jo, vilken sida eller vad man ska kalla det är bäst/mest prisvärt?
Jag kollar mest på serier , men blir filmer ibland. Jag har Netflix idag och cmore men tycker utbudet är lite lågt o dåligt.
Har funderat på HBO eller Viaplay men tänkte kolla upp vad som är att föredra!
Vad har ni för erfarenheter och vad tycker ni om dessa?

Sheogorath
2017-05-28, 08:23
Det handlar ju om vad du är intresserad av. Jag tycker HBO överlag har klart bättre kvalité (då menar jag inte bildmässigt) än Netflix. Viaplay vet jag inget om.

Cooks
2017-05-28, 08:29
Popcorntime är riktigt bra, alltid först med det senaste och det finns inget billigare alternativ. Finns sån där cast-knapp också så du kan skicka det till din smart-TV från datorn :)

Shqypnia
2017-05-28, 08:46
Större utbud än Netflix hittar du inte men HBO har hög klass på serier!

Viaplay känns som en b-version av Netflix.

azarr
2017-05-28, 09:14
Ok. så HBO är det jag kanske är ute efter då. Eftersom jag är ute efter serier och sett att det är hög klass där och finns en hel del mer som inte finns på netflix!
''större utbud'' var fel ord, var Högre klass jag menade :) .
Testar nog HBO.

upperkatt
2017-05-28, 10:24
inb4 King Grub kommer och skriver en torrentsida som har 1000x större utbut än de vanliga tjänsterna och 100x bättre kvalitet :p

r3mpuh
2017-05-28, 10:43
inb4 King Grub kommer och skriver en torrentsida som har 1000x större utbut än de vanliga tjänsterna och 100x bättre kvalitet :pClassic Piratbukten!
Always .org :hbang:
Yarrr!

Andrélito
2017-05-28, 13:20
kodi med exodus add-on

Sheogorath
2017-05-28, 16:47
kodi med exodus add-on

Jag har just skaffat en mediabox med KODI. Berätta mer.

VoDaresVins
2017-05-28, 18:16
Testade några dagar amazon prime gratis. Har dock för dåligt med tid så fortsatte ej. Om priset är av vikt kan det vara värt att kolla trots utbudet såg lite skralt ut än. 2.90€/månad.

blåvitt
2017-05-28, 20:46
Drakenfilm+mubi är den heliga graalen bland filmstreaming

StarkaUlf
2017-05-28, 20:47
Skaffa inte viaplay. Då måste du hyra vissa filmer för 29 kr, speciellt gamla som Sagan om ringen :laugh:

Lipservice
2017-05-28, 21:41
Drakenfilm+mubi är den heliga graalen bland filmstreaming

Draken Film - Kikade in på filmerna under Äventyr: Largo Winch, Grimm, The Double Steps, Azur & Asmar, Mohammed - Härföraren och Resan till Melonia.
Äh det kanske blir bättre under komedi: Ulv i Fårakläder, Dear Lemon Lima, Life of Riley, Kika, Comme Tout Le Monde... etc etc.

Heliga Graalen för dig. En påle i skitan för mig. 0/10

gohei
2017-05-28, 21:49
Jag har bara testat HBO Nordic och Netflix.
HBO har enligt mig ett värdelöst film-utbud men serierna är mycket bättre.
Netlflix har riktigt bra utbud, även om det ibland kan ta lite tid innan senaste filmerna/serierna dyker upp. Deras egetproducerat material är ju riktigt vasst än så länge iaf.

Andrélito
2017-05-28, 22:13
Jag har just skaffat en mediabox med KODI. Berätta mer.

Är en tredjepartsapp med riktigt bra utbud av filmer/serier, testa den tror inte du blir besviken iaf.

Annars när det gäller kodi så är jag inte alls insatt.

r1kkie
2017-05-29, 10:28
kodi med exodus add-on

Jag har just skaffat en mediabox med KODI. Berätta mer.

Håller helt med. Allt finns och den tar från en drös av vad jag förmodar piratsidor. Såläng man inte är jättekräsen med att det måste vara 1080p så är den kanon. Lägg därtill opensubtitle så är det bara lägga in passande undertext på de.

Hur du intallerar exodus.
https://seo-michael.co.uk/how-to-install-exodus-for-kodi/

Sen är det bara att gå in och söka på film eller serie och välja. :)

King Grub
2017-05-29, 10:47
https://torrentfreak.com/popular-kodi-addon-exodus-turned-users-into-a-ddos-botnet-170203/

MasterChief
2017-05-29, 14:09
Jag har alla möjliga betaltjänster och det finns en hel del smått och gott på de flesta. Även om jag har tillgång till några av de bästa torrentsidorna, gigabit-lina och via Infuse/Apple-TV får ett mediabibliotek som funktionsmässigt är minst lika snyggt och enkelt som Netflix så gillar jag Netflix/HBO osv. Det är nog mest att när jag går in så har de lagt till någon bra gammal rulle som jag glömt bort. De presenterar ju saker utifrån vad man sett och den funktionen är trevlig. Ska jag sätta mig och leta upp något så blir det ofta tomt i huvudet. Men ofta när jag går in på Netflix så blir det just en: "Ja just det, den där var ju bra...den vill jag se om". Är det något riktigt bra kanske man ändå besöker HDBits för man vill ha superkvalitét. Är det dock "superfilmer" (blir färre och färre) så blir det dock en bluray. Jag tycker priserna för streamingtjänsterna är så låga att jag klassar dem som gratis.

Akerhage
2017-05-30, 09:43
Hur du intallerar exodus.
To Install Exodus on Kodi:
•Open Kodi
•Select SYSTEM > File Manager
•Select Add Source
•Select None
•Type the following EXACTLY http://fusion.tvaddons.ag and select Done
•Highlight the box underneath Enter a name for this media Source, type fusion & select OK
•Go back to your Home Screen
•Select SYSTEM
•Select Add-Ons
•Select Install from zip file
•Select fusion
•Select kodi-repos
•Select english
•Select repository.exodus-x.x.x.zip
•Wait for Add-on enabled notification
•Select Install from repository
•Select * Exodus Repository*
•Select Video add-ons
•Select Exodus
•Select Install
•Wait for Add-on enabled notification



När jag kommer till det fetmarkerade steget så händer inget alls. Någon aning om varför?

Slartibartfast
2017-05-30, 10:00
Menyerna på åtminstone Netflix är verkligen ytterligt värdelösa.

Det kan inte vara svårt att rangordna alla filmer (eller inom en kategori) enligt senast tillsatta.

Nu hittar man nya filmer i nån submeny efter att man scrollat igenom tio olika identiska listor.

Samma sak med HBO.

Mental
2017-05-30, 10:32
När jag kommer till det fetmarkerade steget så händer inget alls. Någon aning om varför?

kolla så att du skrivit exakt http://fusion.tvaddons.ag om du missat något tecken eller stavat fel kommer det inte fungera.

om det inte fungerar skulle jag kolla internetuppkopplingen hos mackapären.

Akerhage
2017-05-30, 10:40
kolla så att du skrivit exakt http://fusion.tvaddons.ag om du missat något tecken eller stavat fel kommer det inte fungera.

om det inte fungerar skulle jag kolla internetuppkopplingen hos mackapären.

Helt hundra på att allt är rätt. Och internet har jag med. Får väl testa installera om Kodi helt kanske och se om det hjälper.

btw, ang netflix, hur fan ser man om en film fått bra betyg? Nu har man ingen aning längre om den är bra eller inte utan måste kolla typ imdb för den infon.

Termy
2018-03-28, 17:56
Netflix gillar jag. HBO Nordic har jag inte provat. Jag läste nånstans att det inte går att spola... stämmer det? Någon annan funktion som inte finns som gör att man stör sig rejält på det?

spoon
2018-03-28, 20:07
Jag har haft viaplay netflix och hbo. Netflix har bäst utbud. Det finns ju hur mycket som helst där.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk