handdator

Visa fullständig version : Nybörjare: Bra upplägg?


Zanris
2017-05-23, 17:46
Hej!

Jag är ganska ny med träning när det kommer till att gymma.
Jag har tränar nu i ett år och gått ner ca 30 KG och nu kommer jag till mitt nya mål som dom flesta kanske har (Att bygga stora/snygga synliga muskler)
Så jag tränar just nu varje dag på gymmet + vila och min fråga är om detta upplägget fungerar för att få synlig och bra muskeltillväxt?

För att få in det intag man behöver till mina muskler.
Tack på förhand!

Frukost: 200 g kvarg/magra mjölkprodukter, 400 g frukt & grönt

Lunch: 200 g kött/kyckling, 200 g grönsaker

Mellanmål: Whey 80 Protein

Före träning: PWO

Under träning: BCAA dricka

Efter träning: Gainer

Middag: 250 g nötkött, 300 g potatis, grönsaker

Kvällsmat: Protein Pudding

Övriga intag under dagen (morgon) Omega-3 tabletter, Multivitamin tabletter, Ripped hardcore tabletter och kreatin

kaspen
2017-05-23, 18:39
Hej!

Jag är ganska ny med träning när det kommer till att gymma.
Jag har tränar nu i ett år och gått ner ca 30 KG och nu kommer jag till mitt nya mål som dom flesta kanske har (Att bygga stora/snygga synliga muskler)
Så jag tränar just nu varje dag på gymmet + vila och min fråga är om detta upplägget fungerar för att få synlig och bra muskeltillväxt?

För att få in det intag man behöver till mina muskler.
Tack på förhand!

Frukost: 200 g kvarg/magra mjölkprodukter, 400 g frukt & grönt

Lunch: 200 g kött/kyckling, 200 g grönsaker

Mellanmål: Whey 80 Protein

Före träning: PWO

Under träning: BCAA dricka

Efter träning: Gainer

Middag: 250 g nötkött, 300 g potatis, grönsaker

Kvällsmat: Protein Pudding

Övriga intag under dagen (morgon) Omega-3 tabletter, Multivitamin tabletter, Ripped hardcore tabletter och kreatin

Testa!

Skippa BCAA och ripped hardcore. Kör koffein direkt istället.

FrankNewton
2017-05-23, 19:21
Ät bara kyckling och potatis rakt igenom... 400g potatis och 250g kycklingfilé/måltid, behövs inget mer, kanske kosttillskott och lite smör på potatisen... Lite kryddor också.

Ca 550 kalorier, man går lätt ner i vikt, jag håller mig så tills jag blir akuthungrig efter 6-8 timmar... Men se detta långsiktigt istället, jag vet att man gärna vill banta 15 kg/månad, men det kommer inte hända pga skador... Träna promenera/cykla 1 timma per dag, då kommer det hända grejer.

kaspen
2017-05-23, 19:59
Ät bara kyckling och potatis rakt igenom... 400g potatis och 250g kycklingfilé/måltid, behövs inget mer, kanske kosttillskott och lite smör på potatisen... Lite kryddor också.

Ca 550 kalorier, man går lätt ner i vikt, jag håller mig så tills jag blir akuthungrig efter 6-8 timmar... Men se detta långsiktigt istället, jag vet att man gärna vill banta 15 kg/månad, men det kommer inte hända pga skador... Träna promenera/cykla 1 timma per dag, då kommer det hända grejer.

Läste du öht vad hans mål var?

Niklassson
2017-05-24, 00:35
Skulle hoppa Omega-3 tabletter, Multivitamin tabletter, Ripped hardcore tabletter och BCAA finns lite till inget bevis att de hjälper . Ripped hardcore tabletter och pwo kan ersättas med koffein som tidigare nämt .

Annars är de bara träna hårt och hålla kolla på dina macro , kcal balans eller lite över .