handdator

Visa fullständig version : Löddeköpinge Grip Challenge XI på lördagen 1:e maj


Arne Persson
2004-04-28, 16:09
Tävlingen startar kl 12 och avhålls på X-Act gym i Lödde. Denna gången är det även lite nya grenar.

1: Grippers
2. Två handspinch med ny utrustning
3. En arms marklyft med 1" grepp utan tumlås
4. Vertical Bar
5. Bending (böjning av järnstänger)

Herkulez
2004-04-28, 16:10
vilka ska tävla?

Arne Persson
2004-04-28, 16:16
Har inte fått in alla intressenterna än.

Bl.a är Kalle Lane, undertecknad;) , Jonas Svaren, Johan Albrektsson, Daniel Rubin, Stefan Ljungberg och Mario Sjögren anmälda.

Honn
2004-04-28, 16:21
Väntar med spänning på resultaten så att jag kan se hur långt efter jag är.
2. Två handspinch med ny utrustning. Ställbar greppvidd?

Arne Persson
2004-04-28, 16:24
Originally posted by Honn
Väntar med spänning på resultaten så att jag kan se hur långt efter jag är.
2. Två handspinch med ny utrustning. Ställbar greppvidd?

Ja, Är inte nöjd med den, hal som fan. Svindyr. Skall tydligen bli en form av "standard".
Har själv endast kunnat köra grippers sista 1,5 månaden pga en skada. Har inga större förhoppningar till helgen Suck!

Herkulez
2004-04-28, 16:26
konstigt namn : undertecknad, är han från afghanistan eller:confused:

;)

ska inte benny vara med? lycka till föresten arne, make us proud:thumbup:

Arne Persson
2004-04-28, 16:30
Originally posted by Herkulez
konstigt namn : undertecknad, är han från afghanistan eller:confused:

;)

ska inte benny vara med? lycka till föresten arne, make us proud:thumbup:

Benny kan troligen inte tävla pga att han skall tävla i Gällivare helgen efter så det skulle bli lite väl stora resekostnader för honom. Han riskerar att missa sin plats om 4 st paserar hans senaste resultat (vilket är föga troligt).

Nils
2004-04-28, 16:30
Originally posted by Arne Persson


Ja, Är inte nöjd med den, hal som fan. Svindyr. Skall tydligen bli en form av "standard".
Har själv endast kunnat köra grippers sista 1,5 månaden pga en skada. Har inga större förhoppningar till helgen Suck!
Dyr? Variabelt pinch grepp säljs ju. Hur kommer det sig att det har blivit en som är dyr, det borde vara svårt att få folk att träna med en dyr sak när det finns billigare?! Vad kostar den?

Arne Persson
2004-04-28, 16:33
Originally posted by Nils

Dyr? Variabelt pinch grepp säljs ju. Hur kommer det sig att det har blivit en som är dyr, det borde vara svårt att få folk att träna med en dyr sak när det finns billigare?! Vad kostar den?

C:a 1500 spänn för två runda järnplattor och några gummiplattor. Skall ta och plåta den.

Honn
2004-04-28, 16:39
Originally posted by Arne Persson


Ja, Är inte nöjd med den, hal som fan. Svindyr. Skall tydligen bli en form av "standard".
Har själv endast kunnat köra grippers sista 1,5 månaden pga en skada. Har inga större förhoppningar till helgen Suck!

Borde det inte räcka med att göra ett gäng tunna plattor, som sätts mellan vikterna i den "traditionella" 2hands pinchen för att justera bredden? Billigt och enkelt.

Nils
2004-04-28, 16:43
Originally posted by Arne Persson


Benny kan troligen inte tävla pga att han skall tävla i Gällivare helgen efter så det skulle bli lite väl stora resekostnader för honom. Han riskerar att missa sin plats om 4 st paserar hans senaste resultat (vilket är föga troligt).
Hur jämför ni det när de flesta grenar är nya eller ändrade?
Jag trodde faktiskt att han och Kalle Lane hade förtjänat sig sina platser nu oavsett den sista tävlingen.

ajjtt
2004-04-28, 17:03
jag vill inte låta dum men, kan man komma och kolla?, kostar det något?

Jense
2004-04-28, 17:54
Arne , jag och hnke tänkte åka dit o kolla, ska försöka fixa pengar till dig också så vi kan göra upp vår bissniss =>

Arne Persson
2004-04-28, 19:23
Originally posted by Nils

Hur jämför ni det när de flesta grenar är nya eller ändrade?
Jag trodde faktiskt att han och Kalle Lane hade förtjänat sig sina platser nu oavsett den sista tävlingen.

Jämförelsen kommer givetvis endast att gälla på dom gamla grenarna.

Arne Persson
2004-04-28, 19:25
Originally posted by ajjtt
jag vill inte låta dum men, kan man komma och kolla?, kostar det något?

Det går bra att komma och "kolla" det kostar inget.

jimcg
2004-04-28, 22:13
Originally posted by Arne Persson
Har själv endast kunnat köra grippers sista 1,5 månaden pga en skada. Har inga större förhoppningar till helgen Suck!


Med tanke på dina låga förväntningar, kanske du kommer att överträffa dom i alla fall.

Hoppas det går bra - lycka till!

//Jim

Jense
2004-04-28, 23:25
Originally posted by Herkulez
vilka ska tävla?

jag kanske ska tävla!

CoC
2004-05-01, 14:22
Originally posted by Arne Persson


Ja, Är inte nöjd med den, hal som fan. Svindyr. Skall tydligen bli en form av "standard".
Har själv endast kunnat köra grippers sista 1,5 månaden pga en skada. Har inga större förhoppningar till helgen Suck!


Britterna verkade alla mkt nöjda med den. Hal som fan är som vanligt en sanslös överdrift av Arne Persson som i stort sett klarar exakt lika mkt med denna nya utrustning som med den gamla "sträva". Tar man runt 70 med en utrustning efter år av övning och sedan 68 på en ny redan efter andra passet är det ju inte mkt att klaga på. Snorhal i Arne's vokabulär brukar betyda att han pinchar 67 i stället för 68 kilo när allt stämmer friktionsmässigt.

Mart|n
2004-05-01, 16:55
Hur gick nu tävlingen då?!

Nils
2004-05-01, 17:03
Originally posted by Arne Persson


C:a 1500 spänn för två runda järnplattor och några gummiplattor. Skall ta och plåta den.
Du skämtar!?

Zakath
2004-05-01, 17:04
Ska bli intressant att se resultaten :thumbup:

J.Saarela
2004-05-01, 17:21
Arne...en fråga hur hälsar ni gripmasters på varandra på tävlingen,det kan väl inte vara på det vanliga sättet att man skakar hand.Det måste bara bli prestige då ingen vill sluta nypa:D

Löjtnant Blank
2004-05-01, 17:38
Originally posted by J.Saarela
Arne...en fråga hur hälsar ni gripmasters på varandra på tävlingen,det kan väl inte vara på det vanliga sättet att man skakar hand.Det måste bara bli prestige då ingen vill sluta nypa:D
Ha, ha! :thumbup:

(De kanske dunkar varandra stenhårt i ryggen?)

Zakath
2004-05-01, 18:04
Originally posted by J.Saarela
Arne...en fråga hur hälsar ni gripmasters på varandra på tävlingen,det kan väl inte vara på det vanliga sättet att man skakar hand.Det måste bara bli prestige då ingen vill sluta nypa:D


Hehe, det vill jag veta!
Så jobbigt med sådana som bara trycker hårdare och hårdare och aldrig släpper taget... Fast det är ju lite kul när man VET att man själv kan trycka mycket hårdare ;)

Nils
2004-05-01, 18:09
Originally posted by Zakath



Hehe, det vill jag veta!
Så jobbigt med sådana som bara trycker hårdare och hårdare och aldrig släpper taget... Fast det är ju lite kul när man VET att man själv kan trycka mycket hårdare ;)
Det värsta tycker jag är dem som snabbt nyper till om fingrarna så att man inte kan börja ta tag:insane:

CoC
2004-05-02, 05:46
Faktum är att alla hälsar på varann med ett riktigt frökengrepp. Man vill ju inte trötta ut sig just innan tävlingen.;)

CoC
2004-05-02, 05:48
Vad det gäller v-barresultatet är jag inte ett dugg överaskad. Jag har alltid varit av den uppfattningen att detta är Arnes i särklass bästa gren även om han inte förstått det och utnyttjat det genom att ta i ordentligt.

J.Saarela
2004-05-02, 20:22
Bumpar i väntan på en ingånde förklaring av Arne om det här med hälsningen...

Jense
2004-05-02, 20:25
j.saarela, innan tävling är det tant-tag =>

annars är det lite tävling, den som säger släpp först förlorar! =D

Zakath
2004-05-02, 20:29
Seriöst Jense? Eller hittar du bara på? Nu vill vi höra en av "gubbarna" tala!

Jense
2004-05-02, 20:31
haha nä jag vet inte, bara varit där o kollat på en tävling, men när jag o mart|n va där & körde ett greppass va det hårda tag =>

Arne Persson
2004-05-02, 20:43
Originally posted by J.Saarela
Bumpar i väntan på en ingånde förklaring av Arne om det här med hälsningen...

Jag hälsar som vanligt, hårt och brutalt. :D