handdator

Visa fullständig version : Träna med dålig hållning eller fixa det först?


mrbambocha
2017-05-23, 06:16
Hej, jag har suttit en del i mina dagar, och ibland med mindre perfekt hållning vilket överraskande har lett till ett par obalanser och svagheter. Hur jag ska gå tillväga?

Ska jag börja passet med hållningskorrektion och sedan huvudträningen? Tänker att det kanske inte är jättebra att belasta muskler och leder i dålig position, men å andra sidan, vem har inte någon obalans, eller vart går gränsen för hur mycket man ska bry sig?

Lipservice
2017-05-23, 06:52
Träna hållningen under hela dagen istället. Hur du står, sitter, går. Sträck på dig, försök tänka på hållningen. Finns säkert miljoner tips om du googlar.
På gymet är väl roddar, chins, utåtrotation etc en bra början. Bålträning är minst lika viktig för hållningen.
Självklart ska du bry dig tycker jag. Bra hållning utstrålar självförtroende ;)

svenbanan
2017-05-23, 09:06
Innan du kör själva träningen tycker jag du ska stretcha eller vad du nu gör för övningar så du får till din hållning och rörlighet. Dvs ifall du är stel nånstans så du inte får till bra teknik i dina övningar så fixa det först så du inte fuckar upp nåt pga rutten teknik.

Men det är ju alltså mest för att förbereda dig inför själva träningspasset. Det är väl kanske inget som på sikt gör att du får bättre hållning. Det lär ju inte göra att du får sämre hållning iofs, men som ovan skrev så är nog det viktigaste att försöka förbättra sina dagliga vanor så man inte sitter som en hösäck och liknande.