handdator

Visa fullständig version : En fråga till MM Sports


Anders The Peak
2017-05-21, 20:44
Nu när forumet ägs av er borde ni inte engagera några av era atleter att skriva på forumet för att få ökat intresse? För att få folk att titta in för att få senaste nyheterna och råd från dem som de många gånger ser upp till och är orsaken till att de började träna.

Annars tynar säkert forumet bort över tid...

ceejay
2017-05-21, 20:45
Var det inte grub som skrev att ingen av ägarna ens har kollat på forumet sen förra året?

svenbanan
2017-05-21, 21:01
Var det inte grub som skrev att ingen av ägarna ens har kollat på forumet sen förra året?

Nu har ju Olle varit inne ett gäng gånger senaste tiden, så det kanske kan bli ändring på det?

Rahf
2017-05-21, 21:15
Nu har ju Olle varit inne ett gäng gånger senaste tiden, så det kanske kan bli ändring på det?

Fast det ordbytet lustigt på sitt eget sätt.

Chorizo
2017-05-21, 21:42
Vad är de för atleter ?

Hönke
2017-05-21, 21:49
Vad är de för atleter ?

Dogge Doggelito.

xan
2017-05-21, 22:38
Nu när forumet ägs av er borde ni inte engagera några av era atleter att skriva på forumet för att få ökat intresse? För att få folk att titta in för att få senaste nyheterna och råd från dem som de många gånger ser upp till och är orsaken till att de började träna.

Annars tynar säkert forumet bort över tid...

Pft, vad ska vi med MM Sports-atleter till när vi har dig? ❤

Shqypnia
2017-05-21, 22:49
Jag förknippar inte ens Kolo med MM..

J.V
2017-05-22, 00:23
Vad är de för atleter ?Dessa: https://team.mmsports.se

Captainwide
2017-05-22, 08:46
Varför skickar du inte detta till dem privat? Om du vet att aktiviteten hos mm och deras atleter varit låg så bör det ju rimligtvis vara bättre att skriva till dem privat.

Tycker definitivt att de bör lägga mer tid här på forumet.

Shqypnia
2017-05-22, 09:06
Varför skickar du inte detta till dem privat? Om du vet att aktiviteten hos mm och deras atleter varit låg så bör det ju rimligtvis vara bättre att skriva till dem privat.

Tycker definitivt att de bör lägga mer tid här på forumet.

Fler kan visa sitt missnöje här. En tråd rör alltid den berörda parten, förr eller senare.

ARMSTARK
2017-05-22, 09:52
Någon som har beställt grejjer därifrån? Leverans inom 2-4 dagar står det men den tidsramen verkar inte stämma.

MackeJuve
2017-05-22, 10:01
Någon som har beställt grejjer därifrån? Leverans inom 2-4 dagar står det men den tidsramen verkar inte stämma.

Från MM? Jag beställer alltid därifrån, suveräna leveranser. Har nog aldrig tagit mer än två dagar innan jag har kunnat hämta ut grejerna hos mitt postombud.

upperkatt
2017-05-22, 10:35
Någon som har beställt grejjer därifrån? Leverans inom 2-4 dagar står det men den tidsramen verkar inte stämma.

Aldrig några problem för mig. Du har nog bara haft otur. "Rankning: 9,3/10 - 3 084 röster" på prisjakt.nu så som sagt, är nog bara otur.

exevision
2017-05-22, 12:46
Nu när forumet ägs av er borde ni inte engagera några av era atleter att skriva på forumet för att få ökat intresse? För att få folk att titta in för att få senaste nyheterna och råd från dem som de många gånger ser upp till och är orsaken till att de började träna.

Annars tynar säkert forumet bort över tid...

Låter som en bra idé!

trädgårdsmöbel
2017-05-22, 12:54
Nu vet jag inte vilka atleter det är, men jag tror den typen av atleter som tävlar i byggning/fitness/physique osv. hellre skriver på instagram/facebook/twitter/bloggar än på forum. Jag har ingen förklaring till varför jag tror så, eller varför det skulle vara så, men jag tror ändå väldigt starkt att det är så.

Forum i stort kanske är på utdöende till förmån för instagram och liknande?

MackeJuve
2017-05-22, 13:09
Nu vet jag inte vilka atleter det är, men jag tror den typen av atleter som tävlar i byggning/fitness/physique osv. hellre skriver på instagram/facebook/twitter/bloggar än på forum. Jag har ingen förklaring till varför jag tror så, eller varför det skulle vara så, men jag tror ändå väldigt starkt att det är så.

Forum i stort kanske är på utdöende till förmån för instagram och liknande?

Du har ju svaret till din tankeställning i det fetstilta.

exevision
2017-05-22, 17:06
Jag tror det skulle löna sig för MM om de gjorde något sådant. Att förknippa Kolozzeum lite mer med MMsports.

Määng
2017-05-22, 19:48
Du har ju svaret till din tankeställning i det fetstilta.

Men varför? Finns ju inget utrymme för diskussion bara konstanta ryggdunkningar och samma rövpose sida efter sida, oj, jag svarade nog på min egen fråga.

baggard
2017-05-22, 20:21
Men varför? Finns ju inget utrymme för diskussion bara konstanta ryggdunkningar och samma rövpose sida efter sida, oj, jag svarade nog på min egen fråga.

Vet inte om du har missat det men du har lite större möjligheter att tjäna pengar och når ut till en bredare massa på Instagram

Määng
2017-05-22, 20:30
Vet inte om du har missat det men du har lite större möjligheter att tjäna pengar och når ut till en bredare massa på Instagram

Nu när du säger det så jo, det har jag ju vetat. Jag glömde bara bort hur människor fungerar för en kort sekund.

Ristretto
2017-05-22, 20:39
Forumet har ju blivit lamare med åren.

Filipb
2017-05-22, 20:42
Kul tanke av ATP. Hade gärna sett fler teammedlemmar här (är alltså en själv).
Använder dock primärt instagram för att göra reklam, och brädan för träningsjournal

Forumet har ju blivit lamare med åren.

Kommer aldrig glömma tiden du och Anton inledde tråden för LG-måltider. Good times.

Anders The Peak
2017-05-22, 20:43
Forumet har ju blivit lamare med åren.

Min observation också det blir inga direkta händelser som skapar intresse. Men jag tror inte att insta eller FB fyller forumets roll de är mer till för de narcissistiskt lagda individerna ;)
Vi får be Axon komma in igen :)

HenrikJ
2017-05-22, 20:44
Oj, finns det folk som började träna pga att de ser upp till någon på MMsports??

Anders The Peak
2017-05-22, 20:46
Oj, finns det folk som började träna pga att de ser upp till någon på MMsports??

Glömmer visst Gladiatorerna ;)

2010 triggade många att börja träna:

http://2.bp.blogspot.com/-o2EBkK77F9w/TW911FWE9aI/AAAAAAAAAYM/wYjKvasugG4/s1600/gladiatorerna.jpg

xan
2017-05-22, 23:39
Min observation också det blir inga direkta händelser som skapar intresse. Men jag tror inte att insta eller FB fyller forumets roll de är mer till för de narcissistiskt lagda individerna ;)
Vi får be Axon komma in igen :)

Axon vs Arne, we go again!

exevision
2017-05-23, 05:46
Kul tanke av ATP. Hade gärna sett fler teammedlemmar här (är alltså en själv).
Använder dock primärt instagram för att göra reklam, och brädan för träningsjournal



Kommer aldrig glömma tiden du och Anton inledde tråden för LG-måltider. Good times.

Roligt att du är här iaf!
Skulle vara trevligt om du delar med dig av dina åsikter om träning mer.

Filipb
2017-05-23, 05:57
Roligt att du är här iaf!
Skulle vara trevligt om du delar med dig av dina åsikter om träning mer.

Vad för åsikter tänker du på då?

xan
2017-05-23, 06:52
Vad för åsikter tänker du på då?

Vi vill veta hur mycket brudar man får när man är så rippad som du.

exevision
2017-05-23, 07:12
Vad för åsikter tänker du på då?

Tänkte inte på något speciellt. Men deltagande i trådar i allmänhet om saker som rör träning.

Filipb
2017-05-23, 07:22
Vi vill veta hur mycket brudar man får när man är så rippad som du.

Lol :D Efter att ha genomfört två tävlingssatsningar på totalt 6 månader under de senaste 14 månaderna har det sociala blivit lidande; så dåligt med b-rudar.

Tänkte inte på något speciellt. Men deltagande i trådar i allmänhet om saker som rör träning.

Delar absolut gärna av mig av egna erfarenheter och liknande; men jag är inte den på brädan som kan mest. Om någon har en tränings-/kostrelaterad fråga kan det vara bättre att en som faktiskt kan svaret svarar än att jag killgissar.

Shqypnia
2017-05-23, 11:05
Filip

Av ren nyfikenhet; när du säger 'reklam på Insta' - är det vad som ingår i eran (atleters) avtal med MMS? Samt är det värt det?

Filipb
2017-05-23, 11:35
Filip

Av ren nyfikenhet; när du säger 'reklam på Insta' - är det vad som ingår i eran (atleters) avtal med MMS? Samt är det värt det?

Misstänker att olika atleter har olika avtal, men för mig innefattar det att posta något med logan; antingen kläder, shaker eller annan produkt. Frekvensen tror jag bestämt varierar beroende på förutsättningar
Man får själv dra bedömningen huruvida det är värt det eller ej. Jag var skeptisk till en början, eftersom jag inte var så aktiv på instagram förr och inte hade några planer om att skapa en "fitnessprofil". Nuförtiden bryr jag mig inte särskilt mycket. Jag postar (primärt) för att det ingår i avtalet; givetvis är det bara kul med extra ryggdunkningar, men jag är med på att gamla vänner som inte har samma intresse som mig inte bryr sig ett skvatt om mina träningsrelaterade inlägg. Jag gör det inte heller för att bli känd, så jag lägger ingen särskilt vikt vid huruvida jag får extra följare eller ej

exevision
2017-05-23, 14:05
Delar absolut gärna av mig av egna erfarenheter och liknande; men jag är inte den på brädan som kan mest. Om någon har en tränings-/kostrelaterad fråga kan det vara bättre att en som faktiskt kan svaret svarar än att jag killgissar.

Att någon med erfarenhet är med i resonemanget är mycket intressant. Blir bara bättre!

Ristretto
2017-05-23, 15:16
Kul tanke av ATP. Hade gärna sett fler teammedlemmar här (är alltså en själv).
Använder dock primärt instagram för att göra reklam, och brädan för träningsjournal



Kommer aldrig glömma tiden du och Anton inledde tråden för LG-måltider. Good times.
AAh, på den gamla goda och smått ätstörda tiden. [emoji4]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

upperkatt
2017-05-24, 06:26
Eftersom det ändå verkar ha blivit någon slags allmän klagotråd tycker jag att det är märkligt att ni inte källhänvisar bättre, exempelvis i denna artikeln:
https://www.mmsports.se/blogg/vitaminen-som-verkligen-funkar-mot-forkylning/

"Vitamin D supplementation to prevent acute respiratory tract infections: systematic review and meta-analysis of individual participant data"
är ingen korrekt referens enligt något vedertaget referenssystem.

Jag har kontaktat supporten angående detta för länge sedan men inget har skett. Tror till och med jag bifogade en APA-referens i mitt mejl.
Om man nu använder forskares forskning i syfte att göra reklam för sina produkter kan man åtminstone referera korrekt.

Ni är fortfarande min favorit vad gäller kosttillskottföretag helt klart, men ovanstående måste ni jobba mera på för att skilja er från exempelvis Gym*******en som fortfarande känns mindre seriösa.