handdator

Visa fullständig version : Hjälp med TV4 Play


Shqypnia
2017-05-18, 09:06
Hej!

Utöver TV4 Play så fungerar alla andra Play-tjänster jag har använt mig utav online. Fungerar TV4 Play för er? Jag har testat med två datorer och med två olika webbläsare men det funkar inte. Videon startar i en sekund (om ens det) sedan blir allt bara grått.

Jag har som sagt testat två olika webbläsare (Safari & Chrome), stängt av Adblocker och installerat om Adobe Flashplayer flera ggr. Ingenting har hjälpt. Någon som vet vad det kan bero på?

Det ser ut på följande vis:
http://imgur.com/a/7mzQi

nisse1976
2017-05-18, 09:23
Hej!

Fungerar TV4 Play för er?

Yes fungerar fint här

King Grub
2017-05-18, 09:27
Inga problem här.

Det faktum att du upplever sama problem inte bara med olika webläsare utan även på flera olika datorer pekar på att felet inte ligger hos varken datorernas hårdvara eller mjukvara. Kanske nätverket?

King Grub
2017-05-18, 09:29
Eller om du har Adblock på båda, prova att inte bara stänga av det, utan avinstallera det helt temporärt i testsyfte.

Shqypnia
2017-05-18, 09:30
Inga problem här.

Det faktum att du upplever sama problem inte bara med olika webläsare utan även på flera olika datorer pekar på att felet inte ligger hos varken datorernas hårdvara eller mjukvara. Kanske nätverket?

Jag finner det väldigt underligt om det ska vara fel på nätverket men det är absolut möjligt. Tips på åtgärder?

Ekko
2017-05-18, 12:10
Videon startar i en sekund (om ens det) sedan blir allt bara grått.

Laddar den avsedda videon i en kort stund eller indikeras bara generell laddning?
Om den avsedda videon inte laddar i en kort stund, testa rensa DNS cache.

Shqypnia
2017-05-21, 07:47
Problemet är löst! TV4 Play fungerar inte ihop med antivirusprogrammet Avast.

Tack för hjälpen alla!

Lipservice
2017-05-21, 13:19
Problemet är löst! TV4 Play fungerar inte ihop med antivirusprogrammet Avast.

Tack för hjälpen alla!

Har haft alla möjliga problem med Avast, bland annat det du nämner med olika spelare som inte startar, Spel från Windows store och lite andra skitprogram.
Bytte till Avira istället, de har mer reklam men funkar bra mycket bättre.

Blaine
2017-05-21, 15:31
Problemet är löst! TV4 Play fungerar inte ihop med antivirusprogrammet Avast.

Tack för hjälpen alla!

Jag har Avast och det fungerar bra ihop. Dock börjar TV4 Play att försvinna mer för att ha gått över till Cmore-tjänsten, vilket är synd.