handdator

Visa fullständig version : Svälja kokta ägg hela!?


cali
2004-04-28, 12:31
Jag tycker ägg är lite sisådär att äta varje dag.
Men däremot har jag upptäckt att jag kan svälja löskokta ägg hela som ett piller :hbang:

Hur blir det för upptaget i kroppen tror ni?
Finns ju ingen stärkelse i ägg direkt så den borde väl lösa upp sig väl nere i magen och tarmen.
Kan de vara hälsofarligt att svälja ner typ 4 hela ägg på detta viset?
Är det bätte/mindre farligt att svälja löskokta än hårdkokta?
Svårt att avgöra ibland om de är lösa eller hårda inuti :Dhbang:

(svälja råa ägg går fetbort för det smakar uschi)

http://home.no.net/brad01/FamilyFriends/Bunges/28.jpg

stybb
2004-04-28, 12:42
vadå äckligt?.. man hinner ju inte känna smaken.. 2 ägg i glas.. bara glider ner o så tar man ett glas vatten direkt..

Klo
2004-04-28, 12:46
Originally posted by stybb
vadå äckligt?.. man hinner ju inte känna smaken.. 2 ägg i glas.. bara glider ner o så tar man ett glas vatten direkt..

Ät inte råa ägg, läs detta för mer info: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=22082&highlight=r%E5a+%E4gg

B-jay
2004-04-28, 13:00
du måste ha en rejäl strupe :D

Yooo
2004-04-28, 13:21
Tror att matsmältningen svarar med en ordentlig metangasattack

obesogen
2004-04-28, 13:21
bättre å hålla för näsan o tugga lite om man ska vara petig, nerbrytningen börjar ju med salivet ;)

abjorn
2004-04-28, 13:52
bara att ösa på kaviar. Går inte det, testa med lingonsylt :D det brukar jag ha till det mesta ;)

stefannn
2004-04-28, 15:04
varför ens äta dom om man inte tycker om det???
är man så fixerad att få i sig protein så finns det väl en hel uppsjö på lika bra livsmedel att äta...

JAM
2004-04-28, 21:12
Originally posted by stefannn
varför ens äta dom om man inte tycker om det???
är man så fixerad att få i sig protein så finns det väl en hel uppsjö på lika bra livsmedel att äta... Håller helt med. Jag tycker dock att ägg är hur gott som helst. Skivade på en grovmacka alt. hårdbrödmacka med kaviar... Mmmm... Jag måste äta det sedan ikväll.

z_bumbi
2004-04-28, 21:19
Originally posted by stefannn
varför ens äta dom om man inte tycker om det???
är man så fixerad att få i sig protein så finns det väl en hel uppsjö på lika bra livsmedel att äta...

Typ. Får man inte i sig den lilla mängd protein man behöver utan att vara tvungen att äta sånt som man måste pressa ner får man kanske utöka sin kokkonst..

cali
2004-04-28, 21:48
Haha..nä kom igen det är hardcore :hbang:

Har ni inte sett Rocky filmerna....jag tar det steget längre :laugh:

Men som jag tolkar era svar så är det lungt att svälja de hela vad gäller upptaget i kroppen.

Jag vill äta gott en gång om dagen och det brukar bli middagen! Resten av målen handlar bara om bukfylla för min del, jag har brist på energi, pengar och motivation att fixa till det mer än en gång om dagen.