handdator

Visa fullständig version : Åratal av träning krävs för att kunna påverka muskelaktivtet av en övning


King Grub
2017-05-16, 07:34
Olika för olika muskler och övningar.

PURPOSE:

To investigate the effect of different attentional focus conditions on muscle activity during the push-up exercise and to assess the possible influence of muscle strength and training experience.

METHODS:

Eighteen resistance-trained men performed 1RM bench press testing and were familiarized with the procedure during the first session. In the second session, three different conditions were randomly performed: regular push-up and push-up focusing on using the pectoralis major and triceps brachii muscles, respectively. Surface electromyography (EMG) was recorded and analyzed (EMG normalized to max; nEMG) for the triceps brachii and pectoralis major muscles.

RESULTS:

Participants had on average 8 (SD 6) years of training experience and 1RM of 1.25 (SD 0.28) kg per kg bodyweight. Focusing on using pectoralis major increased activity in this muscle by 9% nEMG (95% CI 5-13; Cohen's d 0.60) compared with the regular condition. Triceps activity was not significantly influenced by triceps focus although borderline significant, with a mean difference of 5% nEMG (95% CI 0-10; Cohen's d 0.30). However, years of training experience was positively associated with the ability to selectively activate the triceps (β = 0.41, P = 0.04), but not the pectoralis. Bench press 1RM was not significantly associated with the ability to selectively activate the muscles.

CONCLUSION:

Pectoralis activity can be increased when focusing on using this muscle during push-ups, whereas the ability to do this for the triceps is dependent on years of training experience. Maximal muscle strength does not appear to be a decisive factor for the ability to selectively activate these muscles.

Eur J Appl Physiol. 2017 May 12. Mind-muscle connection training principle: influence of muscle strength and training experience during a pushing movement.

https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00421-017-3637-6

trädgårdsmöbel
2017-05-16, 10:43
Jag vet ett annat sätt att "koppla in" bröstet maximalt i armhävningar.(och liknande i andra övningar) Det här kanske är fånigt, men var inte så stark eller lätt att du klarar av att ens försöka saker som; "Nu skall jag fokusera på triceps" utan såpass klen och/eller fet att du måste ta i allt vad du pallar med allt du kan ta i med för att utföra övningen.

Orkar du tex. bara sju strikta armhävningar som max så tror jag att det är närmast omöjligt att kunna koppla ur bröstmusklerna i rörelsen, då kommer du bara ligga kvar på magen på golvet som en strandad val om du försöker.

Effekten av att vara klen och/eller fet kan du vid behov efterlikna genom att utföra armhävningarna med en viktplanta eller fler högt upp på ryggen.

Kischen
2017-05-16, 11:02
Jag vet ett annat sätt att "koppla in" bröstet maximalt i armhävningar.(och liknande i andra övningar) Det här kanske är fånigt, men var inte så stark eller lätt att du klarar av att ens försöka saker som; "Nu skall jag fokusera på triceps" utan såpass klen och/eller fet att du måste ta i allt vad du pallar med allt du kan ta i med för att utföra övningen.

Orkar du tex. bara sju strikta armhävningar som max så tror jag att det är närmast omöjligt att kunna koppla ur bröstmusklerna i rörelsen, då kommer du bara ligga kvar på magen på golvet som en strandad val om du försöker.

Effekten av att vara klen och/eller fet kan du vid behov efterlikna genom att utföra armhävningarna med en viktplanta eller fler högt upp på ryggen.

http://suppversity.blogspot.se/2017/02/bench-press-study-higher-weight-less-of.html