handdator

Visa fullständig version : Bästa/mest prisvärda bredbandet.


Isseman
2017-05-15, 20:15
Zup Kolo!

Vilket är det bästa/mest prisvärda bredbandet ni stött på? Inte bara billigast utan också bra erfarenheter som bra kundservice etc är najs.
Finns det något bra paketpris där det ingår TV osv?

Kollat på bredbandsbolaget och det verkar riktigt bra.

// Isak

Rolfarsson
2017-05-15, 21:01
Kan du få Bahnhof så kör på det, deras ställning mot piratkopiering och skydd av deras kunder gör dom värda varenda krona.

Lipservice
2017-05-15, 21:11
Hade bredbandsbolaget i 3 år i min förra bostadsrättsförening. Inge fel på uppkopplingen eller hårdvaran (förutom wifi-räckvid). Kan inte minnas en gång jag var utan uppkoppling på normal "surftid" 20.00-04.00.
Men all jävla påpackning av tjänster och annat skit de ringde om stup i kvarten fick mig att mörkna totalt, aldrig upplevt nåt liknande från mina föregående leverantörer av ADSL/fiber.

Tomten
2017-05-16, 05:50
Om du har internet via stadsnät eller annat öppet nät så är det bäst att bara ta det billigaste med högst hastighet. Väldigt lite som skiljer levenrantörerna åt hastighetsmässigt.

Bahnhoff, T3, Alltele och Bredband2 fungerar i regel bra. Jag skulle däremot undvika Telia och Bredbandsbolaget om jag hade möjlighet, mest för jag arbetat för båda bolagen och inte litar på dem. :laugh:

leee
2017-05-16, 11:42
Universal har ju halva priset 6 mån 10/10 68kr.

Isseman
2017-05-18, 17:31
Tackar för svaren :D

G_lund
2017-05-18, 19:12
Inte Com Hem iallafall.
Jag har blivit buttfucked av dem två gånger i år nu med dyrare abonnemangskostnader och dolda avgifter som följd. Smått omöjligt att ta sig ur om man inte vill betala en massa extraavgifter osv.

Nu senast tog de bort erbjudanden som jag diskuterat och bokat med deras säljare för 10 veckor sedan utan information. Det enda som hände var att fakturan höjdes med 50kr. Och det kostar mig 150kr att ta mig ur det abonnemanget. Inga stora pengar kan man tycka, men jag undrar hur många tusen studenter de blåste denna månaden pga detta.

StarkaUlf
2017-05-18, 19:13
Fast inget är väl lika lågt som Glocalnet?

shut teh face
2017-05-18, 19:20
Har haft Fiber väldigt länge nu hos olika leverantörer och ingenting har någonsin strulat. Stabilt och bara fungerar.

Innan när man hade annat så hade jag com hem, bbb, bahnof och telia där bbb var bäst. Men känns som det förändras över tid.

Com hem var störst rövhål.

Isseman
2017-05-21, 10:19
Kunde inte få stadsnät hit så verkar bli bredbandsbolaget :) tack för alla svar, uppskattas!