handdator

Visa fullständig version : Kolozzeums whey protein?


scout_scatter
2017-05-10, 18:18
Vad har hänt med kollozeums whey protein? Jag hittar det ingenstans.*cry*

Cocos och choklad smaken var ofattbart goda, best ever!

Rahf
2017-05-10, 18:40
Antar att MMSport la ned produktionen.

Mippe
2017-05-10, 20:42
Vill också ha tillbaka :(

scout_scatter
2017-05-11, 12:37
Antar att MMSport la ned produktionen.

Oh... vad synd :(

Tack för svaret.

Jorgen
2017-05-11, 14:30
Kolozzeums webshop finns inte kvar heller.

ApexProcyon
2017-05-11, 14:32
MMSports har också ett forum. Jag börjar få mina misstankar om vad slutmålet är.

xan
2017-05-11, 14:37
MMSports har också ett forum. Jag börjar få mina misstankar om vad slutmålet är.

https://68.media.tumblr.com/1a64dd525ecadc9b30ad91493952a8d0/tumblr_inline_muskkdHP0D1rn1svz.gif

Mantus
2017-05-11, 15:04
MMSports har också ett forum. Jag börjar få mina misstankar om vad slutmålet är.

Jag har nog aldrig varit med om att någon sådan forummigration gått bra. De kanske inte har några skrupler avseende att döda kolozzeum forum men de lär inte få särskilt många nya användare på sitt forum av ett sådant förfarande. Den dåliga publiciteten lär inte heller vara jättebra för försäljningen. Det vore väldigt tråkigt om kolozzeum läggs ner. Det finns en hel del matnyttigt avseende kost och träning här och det är en av de forum som har klarat forumdöden bäst.

Spiffy
2017-05-11, 15:33
Jag har handlat en hel del hos MMSport (och innan kolozzeum) och det kommer jag inte fortsätta att göra om de lägger ner forumet. *grr27*

xan
2017-05-11, 15:36
Kolozzeums webshop finns inte kvar heller.

Varför inte?

Jag har nog aldrig varit med om att någon sådan forummigration gått bra. De kanske inte har några skrupler avseende att döda kolozzeum forum men de lär inte få särskilt många nya användare på sitt forum av ett sådant förfarande. Den dåliga publiciteten lär inte heller vara jättebra för försäljningen. Det vore väldigt tråkigt om kolozzeum läggs ner. Det finns en hel del matnyttigt avseende kost och träning här och det är en av de forum som har klarat forumdöden bäst.


Håller med helt.

Bob90
2017-05-11, 15:49
Fast mm sports forum har väl funnits sen 2011? Finns ju ingen anledning att merga forumen liksom såhär långt efter, en annan sak hade det varit om det var ett nystartat forum (och då skulle man kunna ha endast bytt ut den publika webbadressen och grafiska profilen på det befintliga).

Tror Kolo sitter la sejf.

Jorgen
2017-05-11, 16:53
Varför inte?

Shopen har inte gått med vinst.

Olle MM
2017-05-13, 13:26
MMSports har också ett forum. Jag börjar få mina misstankar om vad slutmålet är.

Och vad skulle det vara?

xan
2017-05-13, 13:32
Olle MM is back in business!

Olle MM
2017-05-13, 13:41
Jag har nog aldrig varit med om att någon sådan forummigration gått bra. De kanske inte har några skrupler avseende att döda kolozzeum forum men de lär inte få särskilt många nya användare på sitt forum av ett sådant förfarande. Den dåliga publiciteten lär inte heller vara jättebra för försäljningen. Det vore väldigt tråkigt om kolozzeum läggs ner. Det finns en hel del matnyttigt avseende kost och träning här och det är en av de forum som har klarat forumdöden bäst.

Det skall inte bli någon forummigration, allt rullar på som vanligt.

Rent spontant så har de som vistats på kollozeum varit dåliga på att stödja forumet och butiken, det har varit så dåligt att det sparar mycket pengar att ta bort kollo butiken..
Det finns ju ingen anledning att ha driva något som kostar mer än det drar in.

Vill ändå passa på att tacka dem som varit kunder.
Klicka gärna på banners och gå in och handla på MM..
Jag vill gärna fortsätta att stödja driften av forumet och finns det underlag att kollo drar in lite kunder i alla fall så kan jag presentera det för styrelsen och säkra driften.

Olle MM
2017-05-13, 13:42
Olle MM is back in business!

Hej på er 😜

Olle MM
2017-05-13, 13:44
Olle MM is back in business!

Vad har hänt med kollozeums whey protein? Jag hittar det ingenstans.*cry*

Cocos och choklad smaken var ofattbart goda, best ever!

Det finns massor av Goda smaker i Body Science och PureSwe..😊
Tyvärr var volymen dålig så vi plockade bort den.

Olle MM
2017-05-13, 13:45
Fast mm sports forum har väl funnits sen 2011? Finns ju ingen anledning att merga forumen liksom såhär långt efter, en annan sak hade det varit om det var ett nystartat forum (och då skulle man kunna ha endast bytt ut den publika webbadressen och grafiska profilen på det befintliga).

Tror Kolo sitter la sejf.

Du har så rätt 💪

Olle MM
2017-05-13, 13:52
Fast mm sports forum har väl funnits sen 2011? Finns ju ingen anledning att merga forumen liksom såhär långt efter, en annan sak hade det varit om det var ett nystartat forum (och då skulle man kunna ha endast bytt ut den publika webbadressen och grafiska profilen på det befintliga).

Tror Kolo sitter la sejf.

Jag har handlat en hel del hos MMSport (och innan kolozzeum) och det kommer jag inte fortsätta att göra om de lägger ner forumet. *grr27*

Tack för att du handlar hos oss 😉
Fortsätt gärna med det 🌞

xan
2017-05-13, 13:53
Jag vill gärna fortsätta att stödja driften av forumet och finns det underlag att kollo drar in lite kunder i alla fall så kan jag presentera det för styrelsen och säkra driften.

Hur ser ni om kunderna kommer från kolo eller inte? Brukar också handla från MMsports men inte genom att klicka på bannern här på hemsidan.

Olle MM
2017-05-13, 13:57
Hur ser ni om kunderna kommer från kolo eller inte? Brukar också handla från MMsports men inte genom att klicka på bannern här på hemsidan.

Det är lite svårare men det går att få fram..

upperkatt
2017-05-13, 13:57
Det skall inte bli någon forummigration, allt rullar på som vanligt.

Rent spontant så har de som vistats på kollozeum varit dåliga på att stödja forumet och butiken, det har varit så dåligt att det sparar mycket pengar att ta bort kollo butiken..
Det finns ju ingen anledning att ha driva något som kostar mer än det drar in.

Vill ändå passa på att tacka dem som varit kunder.
Klicka gärna på banners och gå in och handla på MM..
Jag vill gärna fortsätta att stödja driften av forumet och finns det underlag att kollo drar in lite kunder i alla fall så kan jag presentera det för styrelsen och säkra driften.

Jag köper mycket på MM sports. Ofta för att det är billigt, men ibland också mer eller mindre enbart för att de har så förbannat bra service i fysisk butik (Kungsgatan, Göteborg).

Men om det då hade visat sig att det hjälper forumet att hålla igång genom att handla i shopen, och att de har samma erbjudanden/bättre än på mmsports så hade jag definitivt handlat via shopen.

ApexProcyon
2017-05-13, 14:06
Du har så rätt 💪

Skönt att höra min farhåga bli dementerad. Då kan jag fortsätta handla hos er med gott samvete. :)

Spiffy
2017-05-13, 14:11
Tack för att du handlar hos oss 😉
Fortsätt gärna med det 🌞

:thumbup:

Varför inte bara länka Kolo shopen till MMSport?

Sparven från Minsk
2017-05-13, 15:23
Varit medlem här några år nu och har handlat mitt kosttillskott på mm sports sedan 2012 tror jag.
Hur mycket jag handlat för är svindlande, törs inte ens avslöja det.

Vore det inte bra om man väl i webbshoppen hos mm på något sätt kunde styrka att man är medlem på kolo? Kanske någon minirabatt eller något liknande. Eller länka ihop det så det syns när en kolo medlem shoppar hos er.

Olle MM
2017-05-13, 15:39
Roligt att ni handlar, jag kommer på något 😊

StarkaUlf
2017-05-13, 15:57
En nackdel var väl också att det inte var samma rabatter på kolos shop som på MMsports sedan MM sport tog över och fasade in sina egna produkter på kolos hemsida.

Ofta har ni ju något erbjudande på t.ex ert vassle eller kasein på MM sports, men såg nog bara något liknande en gång på kolos.

Kostar det 350 på MM sports och 500 på Kolo så väljer man ju självklart MM sports eftersom att det ändå är samma ägare.

Jorgen
2017-05-13, 16:08
Varit medlem här några år nu.

Snart 10 år. :D

Sparven från Minsk
2017-05-13, 20:22
Snart 10 år. :D

Ja några år :):cool:

Finns två sidor som jag besöker varje dag, Kolo och DN.
Ingen dag är komplett utan att ha gjort det.

944RS
2017-05-13, 21:14
Ja några år :):cool:

Finns två sidor som jag besöker varje dag, Kolo och DN.
Ingen dag är komplett utan att ha gjort det.

:hbang:

exevision
2017-05-14, 06:41
Vore det inte bra om man väl i webbshoppen hos mm på något sätt kunde styrka att man är medlem på kolo? Kanske någon minirabatt eller något liknande. Eller länka ihop det så det syns när en kolo medlem shoppar hos er.

+1
Vore trevligt med en rabattkod för Kolozzeum!
Även om det gick att köpa kläder med Kolozzeums logga!

Olle MM
2017-05-14, 07:29
+1
Vore trevligt med en rabattkod för Kolozzeum!
Även om det gick att köpa kläder med Kolozzeums logga!

Återkommer om dessa saker 😊

The_RobRoy
2017-05-14, 07:30
Det skall inte bli någon forummigration, allt rullar på som vanligt.

Rent spontant så har de som vistats på kollozeum varit dåliga på att stödja forumet och butiken, det har varit så dåligt att det sparar mycket pengar att ta bort kollo butiken..
Det finns ju ingen anledning att ha driva något som kostar mer än det drar in.

Vill ändå passa på att tacka dem som varit kunder.
Klicka gärna på banners och gå in och handla på MM..
Jag vill gärna fortsätta att stödja driften av forumet och finns det underlag att kollo drar in lite kunder i alla fall så kan jag presentera det för styrelsen och säkra driften.

Intressant info, kan man fråga vad kostar driften av forumet per år? T.ex. om vi skulle starta en crowdfunding som köper loss kolozzeum?

asdzxc
2017-05-14, 07:59
Det skall inte bli någon forummigration, allt rullar på som vanligt.

Rent spontant så har de som vistats på kollozeum varit dåliga på att stödja forumet och butiken, det har varit så dåligt att det sparar mycket pengar att ta bort kollo butiken..
Det finns ju ingen anledning att ha driva något som kostar mer än det drar in.

Vill ändå passa på att tacka dem som varit kunder.
Klicka gärna på banners och gå in och handla på MM..
Jag vill gärna fortsätta att stödja driften av forumet och finns det underlag att kollo drar in lite kunder i alla fall så kan jag presentera det för styrelsen och säkra driften.

Historiskt sett har jag nog oftast handlat via GG snarare än MM (av dessa två stora).
Men skulle utan att tveka uteslutande köpa från MM om Kolos drift säkrades via detta

exevision
2017-05-14, 08:53
Återkommer om dessa saker 😊

Tack för ditt engagemang!

Mantus
2017-05-14, 09:52
Det är lite svårare men det går att få fram..

Hur får ni fram det? Genom frivilliga frågor vid registreringsförfarandet för köp eller genom att köpa information eller samköra information mellan kolozzeum forum och mmm sports? Jag kan tänka mig att e-postadressen kan användas för att länka kolozzeumanvändare till köpare.

C h r i s
2017-05-14, 10:55
Hur får ni fram det? Genom frivilliga frågor vid registreringsförfarandet för köp eller genom att köpa information eller samköra information mellan kolozzeum forum och mmm sports? Jag kan tänka mig att e-postadressen kan användas för att länka kolozzeumanvändare till köpare.

Genom IP-adressen antar jag, även om man inte kan dra större slutsatser från det.

svenbanan
2017-05-14, 13:30
Finns ju inte en sportmössa att de kan se vilka som handlar hos MM som också råkar vara aktiva på kolo. Enda chansen är ju om det skulle finnas en särskild länk till den webshoppen härifrån, eller att koloanvändare kan knappa in nån slags kod där som identifierar dem som just koloanvändare.

svenbanan
2017-05-14, 13:32
Genom IP-adressen antar jag, även om man inte kan dra större slutsatser från det.

Om det är så de gör, så är det ju rätt så mycket gissningslek över det.

Bob90
2017-05-14, 13:48
Om det är så de gör, så är det ju rätt så mycket gissningslek över det.

Man skulle väl kunna jämföra ip-adresserna mellan forummedlemmar och kunder? Då blir det inte mycket till gissningslek.

Bärsärk
2017-05-14, 13:52
Man skulle väl kunna jämföra ip-adresserna mellan forummedlemmar och kunder? Då blir det inte mycket till gissningslek.

En IP-adress pekar inte mot ett specifikt hushåll, det pekar generellt mot en stad.

King Grub
2017-05-14, 13:56
Nej, en IP-adress är knuten till ett visst hushåll. Däremot kan man bara få ett ungefärligt hum om dess geografiska läge. Men man kan absolut jämföra IP-adresser och se om det är samma person. Undantag finns med delade adresser.

Bärsärk
2017-05-14, 14:07
Nej, en IP-adress är knuten till ett visst hushåll. Däremot kan man bara få ett ungefärligt hum om dess geografiska läge. Men man kan absolut jämföra IP-adresser och se om det är samma person. Undantag finns med delade adresser.

Precis men det är bara ISPn som får ut vilket hushåll det är.

King Grub
2017-05-14, 14:10
Samma IP, samma hushåll i dom allra flesta fall. Kan man kolla IP här på forumet och ser samma IP göra en beställning så är det med största sannolikhet samma hushåll.

AlexGBG
2017-05-14, 14:52
felpost...

Sparven från Minsk
2017-05-14, 16:16
Även om det gick att köpa kläder med Kolozzeums logga!

Detta!

I kolos gamla shop fanns det väl en vit t-skirt med Kolozzeum text på i rött och svart?

skulle gärna lägga någon hundring eller två för en sådan t-skirt och/eller linne! Status att träna i en sådan ju :cool:

svenbanan
2017-05-14, 19:52
IP-adressen pekar på den publika adressen för en router till det lokalt nätverk där man är inloggad. Ifall man är hemma och surfar via sitt hemmanätverk så har alla användare där samma publika IP (det IP som syns på intenet). Är man inloggad på biblioteket eller på jobbet, eller på skolan så har man ett helt annat punlikt IP. Alla användare som når internet via samma router kommer då se ut som att de har samma publika IP. Dvs flera olika användare kan samma IP adress då de loggar på kolo.

Dessutom kanske man sitter bakom en VPN och surfar. Då blir det ännu hopplösare.

Dessutom kanske man surfar på kolo via mobilen och sedan går man in på mm-webshoppen via sin PC som står hemma, dvs två olika IP adresser. Då finns det ingen koppling mellan dessa två inloggningar.

WHITEFOLKS
2017-05-14, 20:43
Det är inte ens något att diskutera att vinsterna man får in från försäljning till personer som är medlemmar på kolozzeum mångfalt täcker kostnaderna för driften av forumet, det är helt självklart. Däremot så är det inte samma sak som att den försäljningen är beroende eller främjas av kolozzeums existens i sådan utsträckning att det befogar kostnaderna (även om jag skulle gissa att det gör det).

Jorgen
2017-05-14, 21:00
Det är inte ens något att diskutera att vinsterna man får in från försäljning till personer som är medlemmar på kolozzeum mångfalt täcker kostnaderna för driften av forumet, det är helt självklart. Däremot så är det inte samma sak som att den försäljningen är beroende eller främjas av kolozzeums existens i sådan utsträckning att det befogar kostnaderna (även om jag skulle gissa att det gör det).

Det gjorde det inte när Lasse ägde forumet så det lär inte gjort det nu heller.

WHITEFOLKS
2017-05-14, 21:02
Det gjorde det inte när Lasse ägde forumet så det lär inte gjort det nu heller.

Lasse hade inte mmsports. Det är många medlemmar på kolo, många som inte använder forumet öht. Om du räknar ihop "vinsten" på allt som dessa personer köper från mmsports så kommer det definitivt vara mer än driftkostnaderna. Det kan du inte jämföra med "vinsten" från kolozzeums egna shop.

Jorgen
2017-05-14, 21:07
Lasse hade inte mmsports. Det är många medlemmar på kolo, många som inte använder forumet öht. Om du räknar ihop "vinsten" på allt som dessa personer köper från mmsports så kommer det definitivt vara mer än driftkostnaderna. Det kan du inte jämföra med "vinsten" från kolozzeums egna shop.

Koloshopen var till för att finansiera forumet.
MM´s webshop är inte till för att göra det.

WHITEFOLKS
2017-05-14, 21:11
Koloshopen var till för att finansiera forumet.
MM´s webshop är inte till för att göra det.

Det är en del i det hela. Koloshoppen skapade ju en hel del kostnader också medans mmsports redan har dessa kostnader oavsett. Om det inte är ett plus för mmsports så är det mest pga på hur man använder det och inte för att kolozzeum skulle vara en stor kostnad i sig att driva. Eftersom man inte gör något aktivt mer än att bara hosta ett forum som redan är uppsatt etc så är det inte några större kostnader.

Bärsärk
2017-05-14, 21:18
Koloshopen var till för att finansiera forumet.
MM´s webshop är inte till för att göra det.

Var det så många som handlade där så att det gick runt?

Olle MM
2017-05-15, 18:19
Rent spontant är det roligt att vissa saknar shoppen och kollos whey...

Jag gör en specialer för som vi går back på...
Body Science kvalitets whey för tillverknings kostnad 100:-
Rent protein av högsta kvalite utan skummjöl och annan billig utspädning.

Köp gärna något annat också så det inte blir knak förslut på frakt och packning.

Tyvärr har whey råvaran gått upp med 50% sista 8månaderna.
7,50-8Euro + moms, blandning, arom och sötning

De som säljer billigt nu kan jag garantera inte har vad det skall vara i påsen.
Ett riktmärke på den svenska marknaden är att handla ifrån dem som är anslutna till Svenskegenvård i vår bransch är det MMSports, Dalblads och vår största konkurent GG.
Det här gäller deras och våra egna varumärken.



KOLOWHEY1705 ni måste vara inloggade.
Jag önskar därmed en god fortsatt vecka, det här gäller fredagen ut..

Obs sprid inte denna kod nu, så det inte hamnar någon annanstans på forum eller på någon rabatt sida. Då blir vi tvingade att ta bort koden.

Jag önskar ingen försäljning på denna koden, förutom de som läser den här tråden.

r3mpuh
2017-05-15, 18:44
KOLOWHEY1705Does not compute. :confused:

upperkatt
2017-05-15, 18:49
Bra där!

"De som säljer billigt nu kan jag garantera inte har vad det skall vara i påsen."
Hur kan du garantera det?

Fortsatt god vecka :)

Olle MM
2017-05-15, 18:52
Bra där!

"De som säljer billigt nu kan jag garantera inte har vad det skall vara i påsen."
Hur kan du garantera det?

Fortsatt god vecka :)

Genom logik varje påse de säljer förlorar de pengar på, sen vet jag att det finns problem genom att vi och andra seriösa aktörer testat dem.

Tyvärr har whey råvaran gått upp med 50% sista 8månaderna.
Vilket innebär att whey 80 kostar 7,50-8Euro + moms, blandning, arom och sötning

Men använder man ett 60% whey och späder det med skummjök, maltodextrin eller dextros och sen adderar aminosyror så gör man bra vinst på proteinet när man tar 100:-
Ni som är duktiga på att räkna förstår då att proteinhalten ifrån whey hamnar ganska långt under 50%..
Och ofta innehåller det 20-30% kolhydrater.

Det går aldrig att lägga i någon skummjölk, malto eller annat i ett whey 80 och hamna på en vettig proteinmängd.
Står båda sakerna så kan ni ju själva räkna vad det blir...

Olle MM
2017-05-15, 18:53
Does not compute. :confused:

Man måste vara inloggad för att koden skall fungera

r3mpuh
2017-05-15, 19:02
Man måste vara inloggad för att koden skall fungeraFunkar inte även om man är inloggad. :)
http://www.bilddump.se/bilder/20170515200058-83.182.239.124.jpg

Spiffy
2017-05-15, 19:17
Funkar inte även om man är inloggad. :)
http://www.bilddump.se/bilder/20170515200058-83.182.239.124.jpg

För mig fungerade det, förutom att rabatten inte blev rätt.

Olle MM
2017-05-15, 19:58
Detta!

I kolos gamla shop fanns det väl en vit t-skirt med Kolozzeum text på i rött och svart?

skulle gärna lägga någon hundring eller två för en sådan t-skirt och/eller linne! Status att träna i en sådan ju :cool:

Jag kommer fixa något :)

Bärsärk
2017-05-15, 20:09
Kul att du är här och snackar med oss Olle

exevision
2017-05-15, 20:12
Detta börjar bli riktigt bra! :)

ViktorC
2017-05-15, 20:32
Riktigt schysst rabatt, tack och bock :)

Olle MM
2017-05-15, 21:18
Kul att du är här och snackar med oss Olle

Det är roligt att säga hej när man inte hunnit med det på ett tag...
Jag önskar att man hade tid till allt i livet..
Men tiden fylls upp av Jobb, barn, trädgård städa osv

exevision
2017-05-17, 19:56
Denna tråd är värd att bumpa!

upperkatt
2017-05-19, 17:14
Bumparumpa

4x whey, och köpte 3 casein (fel batch) + 1 chokladbollspropud också (följde Olles råd och köpte lite annat)

Tack Olle!

exevision
2017-05-21, 13:19
Olle, skulle det inte vara bra om forumet hade nyhetsbrev?
Kanske i form av de senaste studietrådarna King Grub postar?
Borde dra lite extra aktivitet.

exevision
2017-08-11, 13:47
Detta!

I kolos gamla shop fanns det väl en vit t-skirt med Kolozzeum text på i rött och svart?

skulle gärna lägga någon hundring eller två för en sådan t-skirt och/eller linne! Status att träna i en sådan ju :cool:

Jag kommer fixa något :)

Något på gång?

Mental
2017-08-11, 13:55
Något på gång?

Olle MM
Registered User
Senaste aktivitet: 2017-05-19 19:27

Han är inte jätteaktiv på forumet är jag rädd :(