handdator

Visa fullständig version : Bra hotell i prag/budapest?


StarkaUlf
2017-05-08, 16:56
Någon som har tips på ett bra hotell i prag/budapest för en rimlig peng och med lämpligt gångavstånd till sevärdheter? :)

Om man tänker sig 6-700 kr/natt i Prag iallafall.

Nordenator
2017-05-08, 17:43
Bodde nyligen på Continental Hotel Budapest. I överlag schysst standard och det finns pool/bastu på hotellet. Vi fick det för en billig peng, och det låg mitt i området med mest intressanta val av restauranger och barer.

Annars vette tusan. Bara varit där en gång så :)

pbiddy
2017-05-08, 18:22
Pris skiljer sig ju mycket mellan datum, men har bott både på The ICON Hotel & Lounge och Jalta.

Det sistnämnda hade den bästa frukosten jag nånsin har ätit.

forslund
2017-05-08, 18:31
Bodde nyligen på Continental Hotel Budapest. I överlag schysst standard och det finns pool/bastu på hotellet. Vi fick det för en billig peng, och det låg mitt i området med mest intressanta val av restauranger och barer.

Annars vette tusan. Bara varit där en gång så :)

Har också bott här. Ett gäng år sedan nu men var riktigt fin standard då. Pool på taket och ett välutrustat gym våningen under också. Rekommenderas!

StarkaUlf
2017-05-08, 18:36
Det var lite väl dyrt tyvärr, men såg ju ruskigt fint ut :D

Frantic
2017-05-10, 09:19
Bohem Art Hotel i Budapest var hyfsat billigt och jag trivdes bra där. Centralt, väldigt trevlig och hjälpsam personal och bra frukost.

Kurash
2017-05-10, 09:41
Maverick i Budapest är bra. Väldigt centralt, väldigt billigt, väldigt fräscht. Personalen pratar bra engelska och hjälper till med det mesta. Precis nedanför ligger ett café där du kan köpa grymma frukostmackor för inga pengar alls. Runt hörnet har du en hål i väggen som säljer våfflor, med alla tillbehör du kan tänka dig, natten igenom.

Sist bodde vi på Full Moon hostel. Borde såklart fattat på namnet att det skulle vara katastrof. Bo inte där.

Smklnn
2017-05-10, 09:57
Hilton Prag (ej gamla stan) - Stort och bra gym, möjlighet att köra styrkelyft och bygga muskler. Stor och fin spa-avdelning, god frukost med bra service och trevlig personal. Förmodligen en av de bästa hotellen jag har bott på i hela Europa. Ca 15min promenad intill centrum och gamla stan.

Gerdler
2017-05-10, 16:06
Danubius Hotel Flamenco i Budapest är billigt och bra, ligger när Moricz Zsigmund körter på buda sidan så lite grand off men eftersom det är så nära till T-banan så är det hur enkelt som helst att ta sig överallt. Har ett gym som håller måttet om oviktade squats och armhävningar räcker(nä där var faktiskt lite hantlar och någon maskin som var hjälpligt användbar).

Köp flerdagars kort kollektivtraffiken, T-banan+buss, det är billigt som attans, men gör inte som jag gjorde; använde det jättemycket en dag sen en gång till, haha.