handdator

Visa fullständig version : På jakt efter bra styrkelyftslitteratur


Livet
2017-05-08, 13:56
Hej!

Jag börjar bli mer och mer intresserad av de teoretiska aspekterna av styrkelyft. Hur man sätter ihop scheman, matachar frekvens, volym och intensitet, när och hur man lägger upp toppningar, basblock mm.
Det finns nästan oändligt mycket att lära sig men i min åsikt är det rätt begränsat med bra information ifrån folk som coachar styrkelyft själva.

Jag har läst en del på Sheikos forum (http://sheiko-program.ru/forum/) där det finns en del jätteintressant information men det verkar vara smådelar plockade ifrån källor skrivna av Sheiko själv.

Det finns ju en hel del information på olika forum runt om på internet men istället för att starta trådar och fråga om saker stup i kvarten är det ju enklare att köpa på sig någon/några böcker om ämnet och läsa in sig på.

Jag mottar därför alla tips om litteratur (eller hemsidor) där man kan få en bra genomgång av allting ifrån anatomin relaterad till lyften till hur man lägger upp en bra toppning.

Vet någon förresten om det går att få tag i Sheikos Powerlifting - From novice to master på engelska? Jag läste på hans forum att den höll på att översättas 2014 men hittade ingenstans där den säljs på engelska.

Laksen
2017-05-08, 19:35
Supertraining - Mel Siff
Science and Practice of Sports Training - Vladimir M. Zatriorsky

+ det bästa Yuri Verkhojansky skrivit, kommer inte ihåg namnet på böckerna utantill.