handdator

Visa fullständig version : Behöver råd ang deff.


buck3tt
2017-05-07, 19:37
Hej! Nu är det så jag har haft något liknande deff period nu (Helt ärligt är det första gången jag riktigt försöker med dieten), och har haft en del framgång. Minus 6-8kg sen slutet på Februari. Har väl ett relativt tungt jobb så skulle kunna tacka det också.

Men ang träningen har jag inte kört cardio en ända gång, då jag bara har ätit mindre.

Nu är det så att jag tycker typ det har tagit stopp, ser ingen större skillnad på senaste tiden, och nu kommer jag till frågan;

Bör jag lägga in cardio i mitt program? Eller bara köra på som jag har gjort?

Tack på förhand

Magnus N
2017-05-07, 19:57
Antingen lägga in cardio eller annan träning för att öka kaloriförbrukningen eller så minska vad du äter.

Om du stått still ett längre tag och fortsätter i samma så lär inget hända

King Grub
2017-05-07, 20:12
Lägg till två intensiva cardiopass á 20 minuter per vecka. Det är tillräckligt för att börja gå ner igen och är en mängd alla klarar tids- och energimässigt. När det stannar av igen lägger du till ett tredje lika långt cardiopass eller ökar dom två första med 10 minuter styck. Tidpunkt för dessa pass spelar ingen roll; när det passar dig bäst. Skulle det stanna av igen och du inte är klar med deffen börjar du gradvis skära ner på kolhydratintaget med 50 gram per dygn till att börja med.

Ta alltid till så små åtgärder som möjligt till att börja med, så du har ytterligare - inte alltför dramatiska - åtgärder att ta till vid nästa platå.