handdator

Visa fullständig version : Lurad på lägenhet via Blocket


usr7384
2017-05-04, 15:00
Blev lurad på min lägenhet via blocket.
En kille kom hem till mig för att titta på min lägenhet och vi bestämde att han skulle få hyra den i 5år.

Men för att han skulle betala för sig ville han ha ett kontrakt signerat i mitt kök.

Han bad mig signera ett kontrakt som ej var fullt i fyllt.

Efter det åkte han hem och kontaktade mig efter ett par dagar och bad mig igen hyra lägenheten.

Han sa att utan kontraktet signerat får han inte flytta in för hsb.

Han fick nycklarna av Xperson eftersom jag inte var hemma och förde in pengarna på mitt konto för att få hyra i 5år.

Vi kom överens om att efter 5år skulle han lämna nycklarna på polis stationen. men efter 5 år har en annan kille flyttat in och hos hsb har en halv bevittning gjorts men endå godkännts.

jag undrar nu hur en kille kan få göra såhär.

Jag har adlrig varit på hsb och fyllt i ett säljes kontrakt som dom uppvisar.
Han hyrde bara lägenheten i 5år.

Jag var inte med på hsb och lämnade in kontraktet utan bara killen som vi kan kalla för E.

PÅ kontraktet står det att han köpt lägenheten av mig. Hsb har bevittnat kontraktet utan att jag varit där samt godkännt en försäljning utan att jag var där.

Jag känner mig grymt lurad och är hemlös just u. Hjälp mig snälla med tips hur jag får tillbaka lägenheten.

baktung
2017-05-04, 15:10
Låter stort. Och en så stor grej sopar man inte under mattan. En sådan oförrätt glömmer man aldrig. Börja med alla lagliga vägar, kontakta jurister o.s.v. Funkar det inte är hämnd ett måste. Då får du helt enkelt acceptera att eventuellt behöva sitta inne en period av ditt liv.

Mantus
2017-05-04, 15:11
Blev lurad på min lägenhet via blocket.
En kille kom hem till mig för att titta på min lägenhet och vi bestämde att han skulle få hyra den i 5år.

Men för att han skulle betala för sig ville han ha ett kontrakt signerat i mitt kök.

Han bad mig signera ett kontrakt som ej var fullt i fyllt.

Efter det åkte han hem och kontaktade mig efter ett par dagar och bad mig igen hyra lägenheten.

Han sa att utan kontraktet signerat får han inte flytta in för hsb.

Han fick nycklarna av Xperson eftersom jag inte var hemma och förde in pengarna på mitt konto för att få hyra i 5år.

Vi kom överens om att efter 5år skulle han lämna nycklarna på polis stationen. men efter 5 år har en annan kille flyttat in och hos hsb har en halv bevittning gjorts men endå godkännts.

jag undrar nu hur en kille kan få göra såhär.

Jag har adlrig varit på hsb och fyllt i ett säljes kontrakt som dom uppvisar.
Han hyrde bara lägenheten i 5år.

Jag var inte med på hsb och lämnade in kontraktet utan bara killen som vi kan kalla för E.

PÅ kontraktet står det att han köpt lägenheten av mig. Hsb har bevittnat kontraktet utan att jag varit där samt godkännt en försäljning utan att jag var där.

Jag känner mig grymt lurad och är hemlös just u. Hjälp mig snälla med tips hur jag får tillbaka lägenheten.

Ditt inlägg är mer än lovligt rörigt. Ta i första hand kontakt med en jurist som kan bena ut ditt ärende mot betalning. Det lär behövas.

Jag visste för övrigt inte att folk använde polisstationen som nyckelförmedling...

ApexProcyon
2017-05-04, 15:12
http://www.garythefairy.com/comics/fishy.jpg

usr7384
2017-05-04, 15:25
Jag vill inte ha någon jävla jurist jag har snackat med flera men dom e dumma i huvudet.

va fan ska jag göra om det är en polis som flyttat in.

Vi hade överenskommelsen om jag ej svarade på mobil numret så lämnar han nycklarna på polis stationen istället för han inte fick tag i mig.

usr7384
2017-05-04, 15:26
HSB hänsvisar till polisen som flyttat inn och var på väg att flytta ut men ångrade sig och sa att han köpt lägenheten på hemnet dvs ljög för hos hsb står E som den som har rätt att nyttja lägenheten med kontraktet han lämnat in ensam. Det är ju hsb som godkännt detta och dem som ska stå för att rätta till felet. E har sagt att jag får tillbaka lägenheten efter 5 år.

blåvitt
2017-05-04, 15:26
Jag vill inte ha någon jävla jurist jag har snackat med flera men dom e dumma i huvudet.

va fan ska jag göra om det är en polis som flyttat in.

Vi hade överenskommelsen om jag ej svarade på mobil numret så lämnar han nycklarna på polis stationen istället för han inte fick tag i mig.

Jurist är tvr din enda chans här

Mental
2017-05-04, 15:34
Du är medveten om att det här är ett träningsforum va?
Som många andra påpekat, du behöver juridisk hjälp. Det får man av jurister. Om de är "dumma i huvudet" så är det nog rätt kört för dig.

leee
2017-05-04, 16:18
Du har en bostadsrätt som du ville hyra ut i 5år och du skrev på ett hyreskontrakt som egentligen var ett köpekontrakt så du sålde lägenheten istället för att hyra ut den för annars är det fortfarande din lägenhet eller.

bigtraps
2017-05-04, 16:27
Skriver man ett avtal på 5 år ??????????????

Minikubik
2017-05-04, 18:23
Du signerade ett kontrakt som inte var fullt ifyllt. Bara där är du ganska rökt då personen kan ändra precis hur mycket som helst. Är du ens på det klara med vad det stod på kontraktet innan du skrev på?
Finns mängder av bra jurister, man måste bara läsa på lite själv och lyssna på vad dom säger. Lycka till

Sohlsken
2017-05-04, 18:42
Gissning: Juristerna ar idioter for att allt du har att ga pa ar ditt ord, medan du skrev under ett kontrakt som "E" kan visa upp, och att juristerna darfor sager att du mest troligt inte kan vinna?

Du signerade ett kontrakt som inte var fullt ifyllt. Bara där är du ganska rökt då personen kan ändra precis hur mycket som helst. Är du ens på det klara med vad det stod på kontraktet innan du skrev på?
Finns mängder av bra jurister, man måste bara läsa på lite själv och lyssna på vad dom säger. Lycka till

+1 Om du skrev pa innan kontraktet var fullt ifyllt sa har du nastan inget alls att ga pa, speciellt inte som det har passerat en ganska lang tid sedan dess. Du har alltsa haft fem ar pa dig att kontakta HSB, kontrollera kontraktet, och i ovrigt halla koll pa din lagenhet.

Jurister kanske kan hjalpa dig. Kanske. Rent legalt har personen i fraga ett kontrakt att visa upp. Enligt vad du har sagt sa har du bara ditt ord att ga pa.

Om inget annat kan du lara dig av detta. Skriv ALDRIG pa nagot som inte ar fullkomligt ifyllt, och ALDRIG om du inte har last och forstatt vad som star i dokumentet. Ta med dig dokumentet hem, lat inte nagon pressa dig till att skriva pa, och om det ar sapass viktiga dokument bor du lata en jurist se over det.

Det ar for javligt att du ar i denna sitsen, och det basta du kan gora ar att lara dig av ditt misstag.

baktung
2017-05-04, 19:01
Du signerade ett kontrakt som inte var fullt ifyllt. Bara där är du ganska rökt då personen kan ändra precis hur mycket som helst. Är du ens på det klara med vad det stod på kontraktet innan du skrev på?
Finns mängder av bra jurister, man måste bara läsa på lite själv och lyssna på vad dom säger. Lycka till

Men det måste väl ändå ha funnits två kopior av kontraktet? Ingen kan vara så dum att man bara fyller i ett kontrakt som motpartern får. Eller?

Kåtlett
2017-05-04, 20:18
Om detta ens är sant så har du lärt dig en väldigt dyr läxa. För många fel gjorda.

Niklassson
2017-05-04, 21:50
Känns som du behöver denna läxan .

Bob90
2017-05-04, 23:29
Det är åt helvete för många fel gjorda för att någon annan än en jurist ska kunna ha en chans att hjälpa dig. Hade frågorna varit mer välformulerade kunde man ju ha bildat sig en uppfattning om det ens är möjligt för en jurist kan hjälpa dig. Men till nästa gång:
Man skriver ALDRIG på kontrakt som man inte är HELT införstådd i.
Man kräver ALLTID kopia på plats.
Man SKA ana oråd om ena parten snabbt vill ha påskrift utan synbar anledning.
Man DUBBELKOLLAR till förbannelse om det gäller stora affärer, särskilt bostad.

Per Vers
2017-05-04, 23:49
Troligtvis är omständigheterna sådana att avtalet i sig kan vara så oskäligt att avtalet är ogiltigt (36 § Avtalslagen) eller troligt faller under någon av ogiltighetsgrunderna i 30-33 §§ Avtalslagen. Vidare verkar hela förfarandet så pass slapphändigt och slarvigt att det kan vara så att avtalet inte ens uppfyller formkraven.
Se till att få juridisk rådgivning hos en jurist snarast så ska du se att det löser sig.

Korvryttaren
2017-05-05, 00:19
Kan någon översätta på svenska? Blev så rörigt att jag fick ta en powerwalk.

Niklassson
2017-05-05, 00:36
Kan någon översätta på svenska? Blev så rörigt att jag fick ta en powerwalk.

- minus masssa pengar oklart hur mycket
- jurister är idioter

Korvryttaren
2017-05-05, 01:08
- minus masssa pengar oklart hur mycket
- jurister är idioter

Ah en nobelpristagare med andra ord.

Yes
2017-05-05, 01:21
Först injicera EAA i handen och sen detta. Livet är inte lätt som troll.

svenbanan
2017-05-05, 01:26
Glöm inte att han däremellan också tappat känseln i foten av löpträning. Nu måste han ha sjukgymnast för att kolo är dumma i huvet...

timoat
2017-05-05, 22:11
Troll post.

Patriarch K
2017-05-09, 11:03
Jag fattar inte ett skit *screwy*
Obvious troll...

Tree Fiddy
2017-05-09, 11:31
Först injicera EAA i handen och sen detta. Livet är inte lätt som troll.

Det är väl inte samma person?