handdator

Visa fullständig version : Muskelgrupp - svårast att öka?


snej
2004-04-27, 20:35
Vilken muskelgrupp har ni störst problem att öka i volym?

För mej är det UTAN TVEKAN, vader. Gaaah, hatar dom :insane:

Arnesson
2004-04-27, 20:37
Helt klart triceps, men dom är på gång nu =)

Tricklev
2004-04-27, 20:37
Tycker aldrig mina underarmar växer, andra folk har kommenterat dom men faen tycker aldrig dom växer.


btw är inte byggare, men ändå:D

TCOG
2004-04-27, 20:40
ingenting faktiskt....innan var det vader men nu är dom ok iaf...

Medusa
2004-04-27, 20:41
Inga problem alls, växer som gräs! :bpump: :eating:

Spacer
2004-04-27, 20:46
Antingen rygg eller vader.
Rygg kan bero på att jag är på ett kasst gym.

Tricklev
2004-04-27, 20:48
Originally posted by Spacer
Antingen rygg eller vader.
Rygg kan bero på att jag är på ett kasst gym.


Behövs inte så mycket för marklyft och chins. eller?

randig
2004-04-27, 20:57
jap fast lägg till ståenderodd

Pressarn
2004-04-27, 21:03
Övre bröst :furious:

Makk
2004-04-27, 21:09
vader såklart :cryout:

fast har lagt om träningen lite och det verkar funka!

Snubben
2004-04-27, 21:13
Bröst..

De vill sig helt enkelt inte. :(

Björn S
2004-04-27, 21:16
Triceps.. De har inte rört sig det senaste halvåret..
Men nu om ett par dagar skall jag ge mig in på högsetstriceps så då jävlar skall jag se vad som händer!

Zlin
2004-04-27, 21:18
Biceps, lätt. Har aldrig ökat nämnvärt där. Förutom i början då...suck. Nåväl, jag överlever...:(

Karl_alfred
2004-04-27, 21:24
baksida lår, tränade dem knappt förr.

Övre bröst, kommer alltid efter nedre och mellan bröstträning

Bicpes, vägrar att följa med. Börjar dock hända saker.

Bokrea
2004-04-27, 21:27
Det där är EXTREMT GENETISKT. minst 50 % beror på generna.

Har absolut lättast för biceps,triceps,Rygg

Det ger mej bra bas. men de jag lackar i är:
Bröst (utan tvekan!) och vader.

Har en liten teori om att om man trännar vid ganska låg ålder (12-14) med tunga vikter o hård musik i hemmet. bara vissa muskelgrupper, så är de dessa som blir de starkaste i framtiden.

Jag stödjer min teori iaf =)
SNälla berätta om det gäller er också!

Björn S
2004-04-27, 21:34
Originally posted by Bokrea
Det där är EXTREMT GENETISKT. minst 50 % beror på generna.

Har absolut lättast för biceps,triceps,Rygg

Det ger mej bra bas. men de jag lackar i är:
Bröst (utan tvekan!) och vader.

Har en liten teori om att om man trännar vid ganska låg ålder (12-14) med tunga vikter o hård musik i hemmet. bara vissa muskelgrupper, så är de dessa som blir de starkaste i framtiden.

Jag stödjer min teori iaf =)
SNälla berätta om det gäller er också!

Enligt din teori.....
Vette fan, jag åkte rullbräda en jävla massa typ 10-14... Jag har visserligen helt okej ben för att inte ha tränat dem tungt på ett bra tag (skada)... Men jag vet inte om de växer snabbt precis.... Får se till sommaren, jag började nyss träna dem hårt idag igen :D 28 set ben :hbang:

Sparrisen
2004-04-27, 21:39
Helt klart vader... :(

abjorn
2004-04-27, 21:47
hjärtat, mycket dålig på att orka hinna köra konditionsträning :nono:. Ska bli bättring på det

Chris
2004-04-27, 21:54
P-muskeln!! ;)

Nä, jag har feta problem med armarna. Dom vägrar bli enorma :(

AdrenalineRush
2004-04-27, 21:59
Nästan alla muskelgrupper växer bra på mig, men mina pattar har alltid varit väldigt tunna och nu kommer de inte direkt ifatt resten av kroppen tycker jag. Sen får jag aldrig träningsvärk i triceps oavsett hur tungt och mycke jag tränar den! Men dom växer på bra ändån så det gör inget... ;)
Är nog bara vader som inte växer mycke alls, men träningsvärk de får ja! :bpump:

Johan1986
2004-04-27, 22:02
Rygg och biceps. Speciellt rygg.
Har lyckats få större lats på högra sidan med. :cryout:

aliquis
2004-04-27, 23:37
bröst skulle jag tro.

Jense
2004-04-28, 01:02
Originally posted by Bokrea
Det där är EXTREMT GENETISKT. minst 50 % beror på generna.

Har absolut lättast för biceps,triceps,Rygg

Det ger mej bra bas. men de jag lackar i är:
Bröst (utan tvekan!) och vader.

Har en liten teori om att om man trännar vid ganska låg ålder (12-14) med tunga vikter o hård musik i hemmet. bara vissa muskelgrupper, så är de dessa som blir de starkaste i framtiden.

Jag stödjer min teori iaf =)
SNälla berätta om det gäller er också!


håller med lite där, träna med stenar förr på sommrarna när jag va en 10-14 år därimellan, så jag har en hyfsat stark korsrygg, biceps, underarmar.

det som växer kass på mig va axlar, men nu jävlar finns dem, och är nästan bäst , utseendemässigt iaf.

det jag har svårast för måste va triceps, rygg,.. fast jag e stark i ryggen (?) aknske är för att man inte ser ryggen så bra =)

Shadow Warrior
2004-04-28, 05:13
Armarna växer inte så mycket som jag skulle villja, samma med axlarna, fast det är ju bara en smaksak, igentligen släpar dom väl inte så värst....

växer...
2004-04-28, 06:44
Jag verkar vara den enda som har problem med hamstrings.. tycker att jag är sjukt svag i dom och dom ser inte mycket ut för världen. Dom ligger verkligen LÅNGT bakom allt annat. Sen benen i övrigt är inte så feta, styrkemässigt ok men inte storleksmässigt.

men men, mer :bpump: :eating: :sleep: så blir allt bättre till slut, finns det nån roligare kroppslig fritidsaktivitet!!?? (inväntar det obligatoriska svaret:sex) Om det går bra och man ökar så finns det inte mycket som kommer i härheten vill jag påstå.

Jense
2004-04-28, 07:01
växer... , kör du raka marklyft? om inte så börja, utmärkt hamstringövning

pellepedal
2004-04-28, 07:44
Ärmarna svarar inte så fort som jag skulle vilja. Lite bredare rygg skulle inte skada heller.

RobbeliRobban
2004-04-28, 07:54
Vaderna går inte att få att växa vad jag än gör, de går inte heller att få starkare, helt meningslöst så jag har lagt ner vadträning öht.

Sen tycker jag att obliques är svårt, och att det krävs rätt extrem träning för framsida lår.

växer...
2004-04-28, 08:29
Originally posted by Jense
växer... , kör du raka marklyft? om inte så börja, utmärkt hamstringövning

Prövade för första gången förra benpasset och tyckte det var skitbra, är dock väldigt ovig så att gå långt ner utan att böja benen är i stort sett omöjligt, plus att jag har lite konstiga ben, i viloläge åker knät/knävecket extra långt bakåt. Lyfter jag tungt och hamnar i det läget gör det mycket ont. Jag är alltså ca 5 mm längre om jag "böjer" på benen en aning. :smash:

Men jag ska försöka igen idag, måste ju få till rörelsen bra innan jag kan se hur bra den funkar men första smakbiten för en vecka sen var helt ok. :thumbup:

z_bumbi
2004-04-28, 09:15
Originally posted by växer...


Prövade för första gången förra benpasset och tyckte det var skitbra, är dock väldigt ovig så att gå långt ner utan att böja benen är i stort sett omöjligt, plus att jag har lite konstiga ben, i viloläge åker knät/knävecket extra långt bakåt. Lyfter jag tungt och hamnar i det läget gör det mycket ont. Jag är alltså ca 5 mm längre om jag "böjer" på benen en aning. :smash:

Men jag ska försöka igen idag, måste ju få till rörelsen bra innan jag kan se hur bra den funkar men första smakbiten för en vecka sen var helt ok. :thumbup:

Låter som du är överrörlig i knäna? Kör alltid, alltid, alltid, "rak"bensmarken med lätt böjt knä i så fall.

Sen är det inte så viktigt att gå djupt om man på sätt måste böja ryggen eller något annan avart. Är man stel så är man och det viktiga är att man tränar baksidan inte hur djupt man går, det ger sig förövrigt med tiden om man tränar på.



Muskelgrupp som har växt sämst.. bröst och armar.
Har aldrig gillat att träna någondera så det är väl förklaringen.

Karl_alfred
2004-04-28, 09:37
Originally posted by AdrenalineRush
Sen får jag aldrig träningsvärk i triceps oavsett hur tungt och mycke jag tränar den! Men dom växer på bra ändån så det gör inget... ;)



Då ska du ta och träna ett pass med mig grabben, jag vet hur de ordentligt ska tränas.
;)

cali
2004-04-28, 10:17
Bröst släpar!

Resten växer på bra, nästan för bra mot brösten. Det hela börjar bli lite irriterande för ju mer övrigt växer ju mindre ter sig brösten.
Men jag tror jag har löst det nu med brösten faktiskt...ge mig ett halvår så.

Tricklev
2004-04-28, 10:36
Originally posted by Bokrea
Det där är EXTREMT GENETISKT. minst 50 % beror på generna.

Har absolut lättast för biceps,triceps,Rygg

Det ger mej bra bas. men de jag lackar i är:
Bröst (utan tvekan!) och vader.

Har en liten teori om att om man trännar vid ganska låg ålder (12-14) med tunga vikter o hård musik i hemmet. bara vissa muskelgrupper, så är de dessa som blir de starkaste i framtiden.

Jag stödjer min teori iaf =)
SNälla berätta om det gäller er också!


Min brorsa är 13 år o har börjat träna för någon månad sen. Så han blir assbiff i allting säger du? ;P

Sparrisen
2004-04-28, 10:41
Originally posted by Tricklev



Min brorsa är 13 år o har börjat träna för någon månad sen. Så han blir assbiff i allting säger du? ;P

Det tycker jag är onödigt tidigt... vänta iaf tills man är 16.

z_bumbi
2004-04-28, 10:44
Originally posted by Tricklev



Min brorsa är 13 år o har börjat träna för någon månad sen. Så han blir assbiff i allting säger du? ;P

Han har bättre förutsättningar än en som sitter och spelar playstation hela dagarna i alla fall, se till att träningen är smart upplagd och innehåller mycket variation.

cali
2004-04-28, 10:54
Har en liten teori om att om man trännar vid ganska låg ålder (12-14) med tunga vikter o hård musik i hemmet. bara vissa muskelgrupper, så är de dessa som blir de starkaste i framtiden

Stämmer på mej!
Jag tränade bara armar i den åldern (yngre till och med) för jag hade bara ett par hantlar. Jag lyckades bygga upp lite volym faktiskt.
Sen sluta jag med det tramset och lökade tills jag vart typ 22 och började träna igen och då var mina armar inte långsamma på att svara, de är min absolut bästa musklegrupp nu!

mangs
2004-04-28, 11:13
Originally posted by z_bumbi

Muskelgrupp som har växt sämst.. bröst och armar.
Har aldrig gillat att träna någondera så det är väl förklaringen.


Tor att mycket ligger i det du säger, de muskelgrupper som växer sämst är oxå oftast de som man tycker är tråkigast att träna och därför kör man dem inte lika ofta och hårt som resten av kroppen. Själv är det mina vader, axlar och underarmar som släpar och mycket riktigt så är det dessa muskelgrupper som jag periodvis slarvat med.

Nu kör jag dock alla muskelgrupper kontinuerligt så jag hoppas på bättring.

Tricklev
2004-04-28, 11:52
Originally posted by SwedeForce


Det tycker jag är onödigt tidigt... vänta iaf tills man är 16.



bah, bättre o börja nu än o bara sitta o dega eller något.

Skeletet osv slutar ju itne stärkas o sådant fören man är 30(har jag för mig?) så varför itne börja nu liksom.

Som någon sa, skadorna(enligt statistik) är högre i fotboll än tex sl så klart han får träna om han vill.

emlo
2004-04-28, 11:53
Utan tvekan mina pinnarmar, och då speciellt biceps!!! De är så ynkliga att det knappt syns hur mycket jag sliiiiter på gymmet!! :cryout:

Tricklev
2004-04-28, 11:53
Originally posted by SwedeForce


Det tycker jag är onödigt tidigt... vänta iaf tills man är 16.


utveckla varför tack.

Tricklev
2004-04-28, 11:54
Originally posted by z_bumbi


Han har bättre förutsättningar än en som sitter och spelar playstation hela dagarna i alla fall, se till att träningen är smart upplagd och innehåller mycket variation.



Jepp, men för att gå lite off-topic nu, har ofta skulle han behöva variera sin träning? just nu kör han med 3dagars vila o tränar igenom hela kroppenv arje gång(basövningar så det blir hela kroppen) funderar på att skifta till ditt 2dagars split sedan men funderar på hur länge han ska hålla ett schema.

växer...
2004-04-28, 12:30
Originally posted by z_bumbi


Låter som du är överrörlig i knäna? Kör alltid, alltid, alltid, "rak"bensmarken med lätt böjt knä i så fall.

Sen är det inte så viktigt att gå djupt om man på sätt måste böja ryggen eller något annan avart. Är man stel så är man och det viktiga är att man tränar baksidan inte hur djupt man går, det ger sig förövrigt med tiden om man tränar på.


Jo jag är mer eller mindre tvungen, annars börjar jag ju grina när det gör ont, och det ser inte bra ut i gymet. =) Kände dock direkt jag provade att detta är en övning för mig bara jag får in rätt teknik. Asskön istället för lårcurl eller vad man ska kalla det. Jag ska köra som du säger, så djupt jag kan sen får det bli bättre med tiden.

Ännu ett bra sätt att träna eller iaf stretcha hamstrings.. =)

Yooo
2004-04-28, 13:19
Triceps och bröst... = (

kollle1
2004-04-28, 13:33
axlar och rygg tycker jag är svåra

Spectral
2004-04-28, 14:43
bröst :insane:

dude
2004-04-28, 14:50
övrebröst.

Pressarn
2004-04-28, 15:17
Originally posted by dude
övrebröst.
Får du ingen kontakt eller vägrar det växa bara?
Jag brukar få träningsvärk men det händer inte mycket. Har kört allt från 1 till 12 set, nu kör jag 3-4 set. Lutningen är kanske mellan 25 och 35 grader, svankar liiite.
Hur gör du? Vi gör kanske samma fel nånstans :cheers:

swiftin
2004-04-28, 15:19
Här är det brösten som svarar sämst. Tror det var ryggen innan, men nu har den blivit lite bättre iaf. Det är ju brösten jag vill ska vara störst. :cryout:

Pressarn
2004-04-28, 15:20
Originally posted by swiftin
Här är det brösten som svarar sämst. Tror det var ryggen innan, men nu har den blivit lite bättre iaf. Det är ju brösten jag vill ska vara störst. :cryout:
Det ser jäkligt gej ut med oproportionellt stora bröst...

dude
2004-04-28, 15:30
Originally posted by Pressarn

Får du ingen kontakt eller vägrar det växa bara?
Jag brukar få träningsvärk men det händer inte mycket. Har kört allt från 1 till 12 set, nu kör jag 3-4 set. Lutningen är kanske mellan 25 och 35 grader, svankar liiite.
Hur gör du? Vi gör kanske samma fel nånstans :cheers:

Det är nog så att jag inte kört så mkt övre, brukar köra snedbänk(25graders) men jag tror det är att jag svankar lite, sen sned hantelpress.. Funderar faktiskt på att skippa planbänk och bara köra snedapressar nu ett tag framöver.. För jag nästan inget övrebröst!

Kebab-Arne
2004-04-28, 16:25
Ingen aning, underarmarna antagligen. Kan bero på att jag inte tränar dem. :D

Pressarn
2004-04-28, 16:41
Originally posted by dude


Det är nog så att jag inte kört så mkt övre, brukar köra snedbänk(25graders) men jag tror det är att jag svankar lite, sen sned hantelpress.. Funderar faktiskt på att skippa planbänk och bara köra snedapressar nu ett tag framöver.. För jag nästan inget övrebröst!
Jag har skippat planbänk sen några månader tillbaka. Egentligen är det inte farligt om man svankar lite, räcker med pyttelite lutning för att övre bröst ska aktiveras. Håll en arm rakt upp mot taket och känn på tutten med den andra, testa olika lutningar så får du se själv.
Egentligen borde plan bänk ta mycket på övre men man svankar så det blir som decline bänk

nilzon
2004-04-28, 17:06
Biceps och vader.
Biceps för det för tillfället är det minst roliga och vaderna vill bara inte.

Yankeee
2004-04-28, 17:11
Vader, helt klart. Ska börja springa mer, har kommit på att löpningen ger mer än styrketräning på mina vader.

Clyde
2004-04-28, 18:19
Vill bara tilläga att om man har EN gentik så bör man enligt mig ha lika lätt att utveckla allt från stortån till pannan.

Ta tex vader. Folk klagar att dom inte växer men att biceps gör det. Tror snarare det är så att dom inte lägger ner lika lång tid och fokusering på vaderna, och det är därför dom inte växer.

Om du/ni tänker efter själva så lär inte ni heller lägga lika stor fokusering på vaderna som just biceps. Samma sak att "Bara axlarna går framåt" , konstigt med tanke på att axlarna är med i mycket. Ville bara säga vad jag tycker.


:cheers:

Bokrea
2004-04-28, 21:41
Originally posted by Clyde
Vill bara tilläga att om man har EN gentik så bör man enligt mig ha lika lätt att utveckla allt från stortån till pannan.

Ta tex vader. Folk klagar att dom inte växer men att biceps gör det. Tror snarare det är så att dom inte lägger ner lika lång tid och fokusering på vaderna, och det är därför dom inte växer.

Om du/ni tänker efter själva så lär inte ni heller lägga lika stor fokusering på vaderna som just biceps. Samma sak att "Bara axlarna går framåt" , konstigt med tanke på att axlarna är med i mycket. Ville bara säga vad jag tycker.


:cheers:

Fint skrivet :love:
Klart man har olika gen-koder för olika muskelgrupper. finns disconissar på gymmet som kör stenhårt biceps. o jag följer deras utveckling i smyg. men ingen kommer i närheten av mina. trots att jag BARA kör tung hantelcurl varannan vecka. :naughty:

1-2-3
2004-04-28, 22:43
Biceps går trögt för mig. Det känns som att det tar mer på underarmarna. Lyckas aldrig få riktig kontakt, men jobbar på det!

no1fitness
2004-05-01, 05:46
Jag tror på det där med att det man tränat tidigt blir en bra muskelgrupp. Min sambo har stora armar och bröstmuskler och det var typ det enda han tränade innan han kom på hur man ska göra med resten av kroppen också...:D
Angående det att man tränar det man inte gillar så mycket lite sämre stämmer inte på mig. Jag har alltid hatat att köra ben och har hoppat över det massor av gånger och ändå har jag haft väldigt stora ben. Men nu när jag skippat benträningen på en bra stund har de faktiskt krympt också...;)

Till sist så är nog axlar och mage mina sämsta muskelgrupper.:insane:

Calleman
2004-05-01, 14:33
Vaderna såklart...

men som folk sagt tidigare, jag kör 10 set vader och kan köra upp till 20 set bröst och rygg. Bara att skylla sig själv....

cali
2004-05-01, 14:49
Originally posted by boFFen
Axlar, biceps, övre bröst och mage vill inte växa överhuvudtaget.. blir deppig

Kör tyngre, ät mer. Borde funka :)....faktiskt.

Ju svårare man har att lägga på sig muskelvikt ju tyngre måste man köra, ganska enkelt.
Därför man ser många BB kör höga reps.
Det är optimalt för dem för de har så lätt att växa, men det funkar inte på oss lite mer svårväxta som inte tar roider.
Vi måste köra tungt för att det ska hända något.

Fatalist
2004-05-01, 20:02
Biceps, fram till nu. Nu helt plötsligt exploderade dom upp och ser helt godtagbara ut faktiskt :smokin:

Ehh.. segaste muskelgruppen.. Utan tvekan röven! Verkar int eha hänt någonting efter ½ år av djuupa knäböj (jag har ökat det dubbla i styrka i just böjen)

Keirin
2004-05-01, 22:10
Jag har ju då bara tränat ben och rumpa mest då rå. Överkroppen har jag inte tränat aktivt. Men det ska bli ändring på den saken. Rumpan växer så det knakar och brakar så jag snart måste brädda dörrarna hemma. Men vaderna är tunna som tändstickor.

Karl_alfred
2004-05-02, 00:32
Originally posted by Fatalist

Ehh.. segaste muskelgruppen.. Utan tvekan röven! Verkar int eha hänt någonting efter ½ år av djuupa knäböj (jag har ökat det dubbla i styrka i just böjen)

Utfall!

Ervin
2004-05-02, 00:40
Biceps! :smash:

AFanatic
2004-05-02, 00:47
Originally posted by Keirin
Jag har ju då bara tränat ben och rumpa mest då rå. Överkroppen har jag inte tränat aktivt. Men det ska bli ändring på den saken. Rumpan växer så det knakar och brakar så jag snart måste brädda dörrarna hemma. Men vaderna är tunna som tändstickor.

De flesta cyklister borde sättas på överkroppsträning... :rolleyes:



För mig var det vader....