handdator

Visa fullständig version : Hur träffar man nya vänner efter 25?


beckman88
2017-04-30, 03:45
Hej!

Jag flyttade till GBG för 3 år sedan och har fokuserat på mitt jobb/träning samt flickvän under åren. Jag har ett väldigt bra kompisgäng ifrån skoltiden med dessa är utspridda utöver Sverige. Jag kom på mig själv för några veckor sedan att jag har i princip inga kompisar i staden där jag bor. Jag jobbar som Sjuksköterska och där av det snåla utbudet på samkönade.

Hur går man till väga för att hitta nya vänner i en relativt främmande stad?

Vinter
2017-04-30, 03:55
Hej!

Jag flyttade till GBG för 3 år sedan och har fokuserat på mitt jobb/träning samt flickvän under åren. Jag har ett väldigt bra kompisgäng ifrån skoltiden med dessa är utspridda utöver Sverige. Jag kom på mig själv för några veckor sedan att jag har i princip inga kompisar i staden där jag bor. Jag jobbar som Sjuksköterska och där av det snåla utbudet på samkönade.

Hur går man till väga för att hitta nya vänner i en relativt främmande stad?

Man skaffar sig en intressant hobby, och engagerar sig i någon ansluten förening. Då brukar det lösa sig.

Sparven från Minsk
2017-04-30, 06:37
Gymmet eller via jobbet. Eller som Vinter skrev, via en hobby.

Det är dock svårare som äldre! har bott i en stad nu sedan 2011 och har ytterst få nya vänner där, men en del bekanta istället.

Patriarch K
2017-04-30, 11:55
Man går efter regeln "bros before hoes". Så löser sig det mesta.
Att toffla runt med sin flickvän som du gjorr de senaste 3 åren är ett vedervärdigt beteende och jag tar starkt avstånd från tofflande människor :)

J.V
2017-04-30, 13:24
Delta i lagsport (eller bara en sport dar man anda tranar i grupp). Korpen eller liknande brukar vara lampligt da det inte helt sallan tas en ol efterat.

King Grub
2017-04-30, 13:42
Säg att du nyligen vunnit 45 miljoner så får du snabbt många nya trevliga vänner.

mattias123
2017-04-30, 15:09