handdator

Visa fullständig version : Lite konstiga frågor angående Peridosk Fasta


Jugg3rnut
2017-04-28, 22:43
Tjena gänget, ny här på kolozzeum, har märkt att många av mina frågor länkas till denna sidan när jag väl skriver min fråga på Google, tänkte lika väl bli medlem och ställa några frågor jag inte hittar :)

Okay, jag har funderat på att ge PF ett försök, har hört bara gott om det så tänkte Vf inte. :)

Är ingen riktig frukost ätare för den delen och gillar idén av att träna på tom mage, känns bäst så fråga inte Vf :P

Nu har jag läst vad folk har skrivit och vad Martin Berkhan har skrivit och om jag förstår rätt så är det Okay att äta 50 kalorier utan att bryta fastan? Vilket det inte kan stämma för äter 1 eller 50 så är man väl inte i fastad läge längre eller har jag fel?

Även Bcaa är väl onödigt om jag har förstått rätt, så Vf ska man dricka Bcaa under fastan? Har Bcaa någon mer effekt fastad än ofastad?
Jag själv dricker EAA har gjort det i snart 2 år går det lika bra?

Och Vf ska man carb cycla på träning och ikke tränings dagar? Vad jag har läst så tar det minst en vecka för kroppen regera att man cyclar carb för det ska ge effekt, och då ska man inte äta carb i 6-7 dagar, så vilken effekt skulle det ge?

Jag kan ha fel om alla mina påstående, men det är därför jag vänder mig till er!

Beemel
2017-04-29, 08:18
Äter man något, oavsett hur många/få kalorier det är, så är man inte fastande.

EAA är bättre.

Man behöver inte Carb-cykla om man inte känner att man vill och att man upptäckt att det fungerar bra för en.

1x0
2017-04-29, 11:08
Ät dina makros inom ett ätfönster efter personlig preferens. Jag gillar 4-6 timmar. Håll ungefär samma ätfönster varje dag för inte mindfucka dina hormoner.

Se till att inte ha världens sämsta näringstajming, t.ex styrketräna 07:00 och börja äta 19:00 på kvällen.
Ditt EAA-pulver kan du dricka efter styrketräningen. Pulsa (varannan timma) på dagar du vet om att mat kommer dröja länge. Proteinintag innan tycker jag är onödigt, helt fastande träning är fint.

Carbcykla tror jag ger väldigt lite fördelar. Bidrar det till extra stress och noja går du säkert minus på det.

Jugg3rnut
2017-04-29, 17:28
Äter man något, oavsett hur många/få kalorier det är, så är man inte fastande.

EAA är bättre.

Man behöver inte Carb-cykla om man inte känner att man vill och att man upptäckt att det fungerar bra för en.

Tack för svaret!

Jugg3rnut
2017-04-29, 17:35
Ät dina makros inom ett ätfönster efter personlig preferens. Jag gillar 4-6 timmar. Håll ungefär samma ätfönster varje dag för inte mindfucka dina hormoner.

Se till att inte ha världens sämsta näringstajming, t.ex styrketräna 07:00 och börja äta 19:00 på kvällen.
Ditt EAA-pulver kan du dricka efter styrketräningen. Pulsa (varannan timma) på dagar du vet om att mat kommer dröja länge. Proteinintag innan tycker jag är onödigt, helt fastande träning är fint.

Carbcykla tror jag ger väldigt lite fördelar. Bidrar det till extra stress och noja går du säkert minus på det.

Jävligt svårt tanke på att jag tränar alltid vid 8-9 vilket betyder jag måste bryta mina fasta vid 10, eller?

Vf inte dricka innan, är det inte det mest optimala innan och efter heller har jag missat nåt?

Micke Persson
2017-04-29, 17:40
Äter man något, oavsett hur många/få kalorier det är, så är man inte fastande.

EAA är bättre.

Man behöver inte Carb-cykla om man inte känner att man vill och att man upptäckt att det fungerar bra för en. lol. knappast man bryter fastande läge av att äta 10-20 kcal från typ fibrer

AlexGBG
2017-04-29, 18:08
lol. knappast man bryter fastande läge av att äta 10-20 kcal från typ fibrer

Att fasta är att inte äta. Äter man bryter man fastan. Sen att det inte har så stora effekter på t.ex. fettoxidationen som pågår under fast an om man äter icke lösliga fibrer är väl en annan sak.

Jugg3rnut
2017-04-29, 19:04
Med andra ord Martin berkhan har aldrig fastat Hahah, hade han inte en regel under 50 kal så är man i fastad läge?

Hur är det med fun light och pepsi max? Det är ju noll kal där?

Micke Persson
2017-04-29, 19:29
Att fasta är att inte äta. Äter man bryter man fastan. Sen att det inte har så stora effekter på t.ex. fettoxidationen som pågår under fast an om man äter icke lösliga fibrer är väl en annan sak.

att vara "fastande" är ett metabolt läge, och det lämnar man inte av att äta en skiva gurka

AlexGBG
2017-04-30, 01:27
att vara "fastande" är ett metabolt läge, och det lämnar man inte av att äta en skiva gurka

Vad innebär detta metabola läget?

Enligt vem? SAOL säger "Avhålla sig från föda"...

http://spraakdata.gu.se/saolhist/bildfiler/SAOL14/SAOL14_00282.png

Berkhan säger följande.

"Training is initiated on an empty stomach and after ingestion of 10 g BCAA or similar amino acid mixture. This "pre-workout" meal is not counted towards the feeding phase. Technically, training is not completely fasted - that would be detrimental."

Shqypnia
2017-04-30, 08:45
Varför försöka sig på PF om det inte passar ens livstil? Det är inget magiskt med PF.

Micke Persson
2017-05-09, 15:39
Varför försöka sig på PF om det inte passar ens livstil? Det är inget magiskt med PF.

jo man får bättre hälsa !!! :hbang:

AlexGBG
2017-05-09, 19:20
jo man får bättre hälsa !!! :hbang:

Du missade att svara på mitt förra inlägg i denna tråden.