Visa fullständig version : Västan
Tänkte bara tipsa om en riven ost som heter Västan, dom flesta har väl säkert sett den någonstans, men för er som inte har gjort det så är det en mycket proteinrik o mager strö-ost! Perfekt att strö på pastan..
Energivärde: 920kj/220kcal
Protein: 31g
Kolhydrat: 1g
Fett: 10g
King Grub
2004-04-27, 19:40
Delikat, faktiskt. Den finns dessutom i en magrare variant, med 5 gram fett per 100 gram ost. :thumbup:
Originally posted by King Grub
Delikat, faktiskt. Den finns dessutom i en magrare variant, med 5 gram fett per 100 gram ost. :thumbup:
Jaså?? Den har jag missat! Blir o snoka närmare nästa handling :eating:
MunsöHustla
2004-04-27, 21:06
Ja ni har väl inte missat det ultimata mellanmålet? 250g hardcore västan rakt i handen och sen tugga :hbang:
Jag har bara sett den färdig rivna västan osten med fetthalt 10% ,,den färdig rivna 5% visste jag inte fanns där ser man...får väl be dem i affären att ta hem den..:hbang: osten äger!
Mesig ost. Om man ska äta ost så ska det smaka ost, tacka vet jag väl-lagrade ostar som krutrök, västerbotten, 1912, Viking och allt vad de nu heter :D
Jo, den är helt okej faktiskt!
annars kan jag rekommendera Gouda-ost! ~30% fett men vafan! ;)
Originally posted by Tomten
Mesig ost. Om man ska äta ost så ska det smaka ost, tacka vet jag väl-lagrade ostar som krutrök, västerbotten, 1912, Viking och allt vad de nu heter :D
Håller med, gillar också smakrika ostar. provade västan tänkte
det skulle vara gott med ost ett tag, men icke. gick tillbaka
till skinka och kalkon.
Alcazara
2004-04-28, 07:39
Originally posted by Tomten
Västan har en lagrad variant som är jättegod! Den innehåller också 10 %!
Originally posted by King Grub
Jasså finns västans rivost i 5% oxå..låter ju perfa...5%-iga hårdosten är ju smarrig!
Metal_boy_
2004-04-28, 12:32
visste inte heller att det fanns 5% i rivet format bara i vanligt..brukar köpa den me 10%...kan man hälla på pasta och slänga in i micron så blir det gott..och kanske en burk makrill på sidan av me...bra kvällsmål :hbang: osten kompleterar proteinet i pastan plus att man tillsätter lite extra protein med en burk makrill och får lite bra fett på köpet..
Arla har en 5% lättost som heter delight, den är i min smak både godare och har bättre konsistens . Men när man ser att ica väst i uppsala säljer västan för 28kr kilot så var man inte sen med att köpa 3kg =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.