handdator

Visa fullständig version : AST GAINER!


mane
2002-04-10, 11:27
på http://www.*******.org/f_s /dagliga/mars_2002/delia_fs_13_mars_2002.asp (http://www.*******.org/f_s/dagliga/mars_2002/delia_fs_13_mars_2002.asp)

säger Paul Delia att de håller på att utveckla en helt ny gainer, vet nån när den kommer ut?
det skulle vara intressant att se den gainern eftersom AST har kritiserat gainers förr!

[ 10 April 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]

muskelbyggarn
2002-04-10, 11:55
Du den väntar vi med spänning på :)

Dock så brukar Deila skriva mer än vad han praktiskt gör. I höstas skulle ex. en jordgubbssmak på VP2:an tas fram. Vääääldigt lång tid för att ta fram en smak :D

Vänl,,,
Tobbe

mane
2002-04-10, 13:11
jo jag väntar också med spänning. AST har bra produkter och en gainer från de skulle vara intressant att prova.

jag undrar vad Paul delia menar med näringskompakta kalorier?

PS grattis på ettårs dan MUSKELBYGGARN.COM!!
:) :) :)

[ 10 April 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]

[ 10 April 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]

stybb
2002-04-12, 08:10
Jag väntar otroligt spänt på denna.. tänk vad bra att dra en sån innan man gymmar efter skolan..då skulle man få i sig de kolhydrater man tycker sig känna att man saknar..

Stickboy
2002-04-12, 09:54
stybb, om du känner att du saknar kolhydrater värför äter du inte fler. :confused:

det finns massa olika gainerprodukter med olika snabba kolhydrater. varför måste det vara ast ?.

muskelbyggarn
2002-04-12, 10:56
>mane

Tackar :)

Jag väntar också spännt på produkten. Alltid roligt med något nytt. Dock lär det väl inte bli något revolutionerande, dock en bra sammansättning av näringsämnena och bra protein.

Tyvärr får vi nog vänta :D

Jag frågade Paul under AST-Chatten i höstas om VP2 skulle komma i större förpackning. Ja svarade han. Frågade om Jordgubbssmak på VP2. Ja svarade han.
Men vad har hänt :D

Hans artikel sedan i höstas är fin också, den om insulin_glucagon.
"Next week I will give you complete step-by-step details on how to use the Glucose Monitoring System to help you build muscle faster and stay lean in the process.
"
Jojo :D


Vänl,,,
Tobbe

Peter
2002-04-12, 17:49
Ursprungligen skickat av mane:
<STRONG>
jag undrar vad Paul delia menar med näringskompakta kalorier?

</STRONG>

Det brukar kallas näringstäthet och betyder hur mycket vitaminer och mineraler man får per kalori.

Jämför exempelvis hur mycket energi du får av ett äpple och hur mycket annat det ger. Sen ser du hur mycket av dessa ämnen du får om du äter socker motsvarande lika många kalorier som äpplet. Skillnaden beror på att äpplet har högre näringstäthet.

Motsatsen till livsmedel med hög näringstäthet är livsmedel med "tomma kalorier" det vill säga mat som bara ger energi ex socker.

Peter

mane
2002-04-14, 13:48
tack för svaret PETER

ja vi får väl vänta och se!
jag håller inte med om att AC/DC går att lyssna på :D