handdator

Visa fullständig version : Vardsgscykel


galtasar
2017-04-25, 09:42
Hej.

Är i behov av en cykel som ska användas sporadiskt, tex till affären (400m)
Jag vill ändå ha lite kvalitet men helst inte överstiga 4k.

Herr eller damcykel spelar ingen roll, finns den?

Stuffer
2017-04-25, 10:13
Jag kuskar runt på en hybrid. Cyklar till och från jobbet som är knappt 3km enkel väg.
Föregående årgång av denna tror jag det är:
https://www.stadium.se/sport/cykel/cyklar/241565101/occano.h4-28.black
Mycket nöjd. Köpte min på hösten då det dessutom var rea.
Problemet med den är väl att det kanske ser flashigare ut än vad den är så den blir ju intressant för de klåfingriga. Fick min stulen utanför jobbet mitt på blanka dan trots lås av god kvalitet. Köpte en ny likadan som jag därefter alltid släpar med mig in på kontoret.
Ska du cykla så korta snuttar så köp en damcykel på biltema eller någon begagnad damcykel om du vill ha bättre kvalitet. Damcykel med cykelkorg är otroligt smidigt när man ska ha några få saker från affären. Brukar sno sambons cykel vid sådana tillfällen. Min sportigare cykel med kassar dinglande från styret blir bara bökigt.

kaer
2017-04-25, 10:22
Jag går i lite samma tankar, men tänker mer en klassisk cykel, gärna dammodell.
Har kollat lite på stålhästen och skeppshult, men har läst blandade recensioner på alla.

Någon som har lite input, tänkte bara cykla fram och tillbaka till jobbet varje dag (3 km) och vill ha en cykel som inte är skräpkvalité, men har heller inga planer på att börja klä mig i fartdräkt.

Zulg
2017-04-25, 10:30
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60339772/

grondahl
2017-04-25, 12:32
Köp inte någon damcykel i tungt och svajigt gjutjärn från Monark, Skeppshult etc, köp en modern standardcykel med aluminiumram eller en stålram som iaf är specad som butted cromo iaf. Förutom att de är löjligt tunga så flexar gjutjärnsramarna så mycket att nerförsbackar blir betydligt otäckare än vad de borde vara.

Har själv en Specialized globe Daily 1 (köpt på rea för 3000 på cykloteket), ser ut som en klassisk herrcykel (dock med flak fram), väger märkbart mindre än olika märkens instegsracers och är mycket lättcyklad, om än lite tungt drevad om man ex pendlar via Älta eller Brevikshalvön.