handdator

Visa fullständig version : Akut! Färsk kycklingfile efter sista förbrukningsdatum!


smerk
2017-04-23, 21:18
Har 3.5kg färsk kycklingfile med sista förbrukningsdag 22/4. Funkar det att göra matlådor på dem imorgon mon tro? Hade tänkt göra det idag men har varit iväg hela dagen och ska upp tidigt imorn så blir knappt med tid!

waspen123
2017-04-23, 23:10
fryst? kylen? Ska väl vara lugnt bara den hållts kall och man värmer upp den ordentligt. typ ugn.

xan
2017-04-23, 23:50
Jag chansar aldrig när det gäller kyckling. Men jag är nog mer paranoid än genomsnittspersonen så du får ta det för vad det är. :D

1911
2017-04-24, 00:38
Man kan ju alltid ställa sig och steka upp allt innan man somnar.

Luca Brasi
2017-04-24, 08:40
Kyckling file kan ha passerat bät före innan bäst före också.
Har fått slänga kyckling som luktar kloak som skulle ha varit okey.
Lukta.

mini
2017-04-24, 09:06
Färsk kyckling har inte bäst före-datum utan ett sista förbruknings-datum av en anledning. Jag hade aldrig lagat till den efter det. Blir man sjuk av kyckling blir man brano dålig. Inte värt det.

timoat
2017-04-24, 13:28
Fuck that. Jag åkte på en sån jävla matförgiftning igår natt då jag käkade blandfärs som varit ute i rumstemperatur ett par timmar. Fruktansvärda magkramper, spydde, sket, feberfrossa och mentala hallucinationer. Släng skiten, det var det värsta jag varit med om.

ApexProcyon
2017-04-24, 13:50
Fuck that. Jag åkte på en sån jävla matförgiftning igår natt då jag käkade blandfärs som varit ute i rumstemperatur ett par timmar. Fruktansvärda magkramper, spydde, sket, feberfrossa och mentala hallucinationer. Släng skiten, det var det värsta jag varit med om.

Om Flashback får nys om ditt inlägg så kommer snart Sveriges pundarelit att prova snorta rumstempererad blandfärs efter att den fått dra en natt i skafferiet.