handdator

Visa fullständig version : Åsikter om nuvarande fysik? - bilder


Cruceuz
2017-04-23, 09:41
Hejsan!

Har bulkat från 50kg till 73kg de senaste 2-3 åren. Känner att ben/rygg svarar bra (bortsett från vaderna) men att framifrån ser jag helt otränad ut.

Vad tycker ni?

C h r i s
2017-04-23, 14:05
Helt otränad ser du inte ut att vara, lite pecs har du ju fått, men ja lite mer resultat vore kanske väntat. Hur ser träningsprogrammet ut, är det intensivt eller lallar du runt på 2 pass i veckan?

Cruceuz
2017-04-23, 14:26
Helt otränad ser du inte ut att vara, lite pecs har du ju fått, men ja lite mer resultat vore kanske väntat. Hur ser träningsprogrammet ut, är det intensivt eller lallar du runt på 2 pass i veckan?


Tränade länge på helkropp och över/under. Förmodligen är detta anledningen till att jag har hyfsat bra rygg/ben/bröst medans jag har i princip ej existerande armar/axlar då de alltid hamnade sist under passet. Har däremot nu bytt till en klassisk byggarsplit där jag piskar varje muskel betydligt hårdare! Förmodligen dubblat min volym jämfört med när jag körde över/under.

Tristan1
2017-04-23, 14:44
Bra rygg!

Vad har du för stats i de tre stora?

1x0
2017-04-23, 15:57
Bra rygg, ben och bröst.
Mindre bra armar och axlar.
Hur är rumpan?

Undrar också vad stats i böjbänkmark är.

smerk
2017-04-23, 17:39
Sen har de flesta svagare muskelgrupper, dvs gener är en viktig faktor. Lägg in oftare träning/högre volym för de muskelgrupper du har sämre förutsättningar för.

Cruceuz
2017-04-23, 18:22
Bra rygg, ben och bröst.
Mindre bra armar och axlar.
Hur är rumpan?

Undrar också vad stats i böjbänkmark är.

Lite pinsamt,men varken kört mark/böj eller bänk på nästan 2 år fram tills nu. Skadade ryggen och därav inte kört mark eller böj sedan dess förrän 2 veckor sedan. Kör nu 80X5 böj och 75X3 mark,låg innan skadan på runt 120 mark och 105 böj. Slutade köra bänk då handledarna tog en del stryk men kör nu någon slags hybrid mellan bänk och smalbänk, tar runt 85X5 där.

Eftersom jag ej kunde köra böj/mark på nästan 2 år så körde jag hip thrusts 2-3 gånger i veckan,så rumpan är ganska stor :laugh:

Cruceuz
2017-04-23, 18:25
Sen har de flesta svagare muskelgrupper, dvs gener är en viktig faktor. Lägg in oftare träning/högre volym för de muskelgrupper du har sämre förutsättningar för.

Har kört mycket över/under samt helkropp där armarna kanske inte haft högsta prio,förmodligen därför de är så små :( Har därför börjat köra brosplit där jag försöker prioritera axlar/armar lite mer. Ser ut som följande.

Axlar + lätt triceps
Rygg + lätt biceps
Bröst + lätt axlar
Ben
Armar

Mage/vader körs i slutet av pass 2-3 gånger i veckan

everyrepcounts
2017-04-25, 21:22
Nybörjare med snart 3 månaders träning, 7kg plus och kämpar vidare.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=1031&pictureid=4299
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=1031&pictureid=4301