handdator

Visa fullständig version : Bristningar.. vad ska jag göra?


Jka
2017-04-17, 21:19
Kan ta det hela från början så man förstår...

När jag var ungefär 17 år började jag gymma helt otroligt strukturerat och med ordentlig disciplin. Varken Julaftonar eller födelsedagar stod i vägen. Träningen skulle göras och jag var rent manisk. Dock gjorde jag ett stort stort fel. Okunnig som jag var så åt jag alldeles för lite. Räknade inte kalorier på den tiden men kan gissa på att jag aldrig låg över 1700 per dag ungefär. Sjukt dåligt om man vill bygga muskler jag vet. Detta ledde till att jag inte fick dom resultat som jag var ute efter och efter en tid så lade jag av. Blev mest "slimmad" spinkig med smalrutor.

Under en sommar som kom efter denna period så sket jag i allt och bara åt skitmat och festade vilket ledde till att jag så småningom hade gått upp cirka 10 kilo. Låg då på runt 80. Jag var inte tjock men att gå upp 10 kg fett på så kort tid är ju inte särskilt bra.

Efter ett tag fick jag ny motivation och började lära mig om hur man ska äta för att bygga muskler. Jag tänkte att nu har jag ändå lite mer massa att bygga ifrån också sen sommaren. Och jävlar i helvete nu blev det resultat. Ökade snabbt i muskelvikt och höjde mig i alla övningar på gymmet och allt gick prima tills jag fick en liten reva (bristning) i vardera armhåla. Skitsamma tänkte jag eftersom att det ändå knappt syns. Vem fan kollar i mina armhålor liksom. Så jag fortsatte att äta ordentligt och träna som fan. Självklart började bristningarna nu vandra ut från armhålorna till mina biceps och det blev STORA jäkla revor. Blev ganska depp över det och visste inte riktigt om jag skulle fortsätta. Fortsatte ett tag till och tänkte att det lugnar säkert ned sig efter att huden tänjts ut den bit som "behövs". Men nejdå det blev bara mer och mer. Så jag lade av för jag pallade inte med att se ut på det där sättet och tanken på att det bara blev värre av att jag tränade gjorde att jag aldrig kunde ge allt på gymmet.

Nyligen, ett bra tag efter senaste perioden drog jag tag i träningen igen för tänkte att dessa jävla bristningar har väl gjort sitt och det är klart med det. Dessutom har dom äldsta bleknat så man märker dom inte lika mycket längre. Har nu gymmat i några veckor. Men nu sitter man här och kom nyss hem från ett sent armpass på gymmet som jag fick avbryta för att jag kollade mig i spegeln och märkte att det fanimej håller på att vandra ut på bröstet nu.

Vad fan ska jag göra? Har alltid haft en dröm om en rippad kropp och en perfekt fysik. Men vad finns det för anledning att ha en snygg kropp när huden ändå ser ut som fan?

Vänder mig till detta forum i ren desperation, har någon tips? Ska jag lägga mig på ett kaloriunderskott så jag går ner en bit i vikt för att sen börja bygga successivt? Pissigt trött på detta nu.

Luca Brasi
2017-04-17, 22:18
Det har väl med hormoner att göra det där.

dodie
2017-04-19, 08:51
Jag har fått för mig att det är ganska vanligt att gravida kvinnor smörjer in magen med något mjukgörande. Detta för att unvika bristningar där när magen växer så enormt mycket på kort tid. Borde väl fungera i din armhåla också kan man tycka.