handdator

Visa fullständig version : superdeffen e på;protte mellan gympass och cardio?


Kay123
2017-04-17, 02:21
så kör hårdaste deffen någonsin det är i princip 3 timmar träning per dag

jag har tidigare aldrig kombinerat cardio + gymmet i samma pass utan antingen ena eller andra morgon/kväll men nu när jag kör 3 pass per dag går d inte, jobb, tid etc hittar ingen annan lösning

så schemat ser ut som följande, på morgonen gympass 45-1h samt 1 timme cardio direkt efter . Sedan ytterligare cardio som kvälls powerwalk

jag kör protte + fett ( keto ) innan morgonpasset, har inga problem med att utföra hela passet inklusive cardio utan att bli för trött etc ( 300-400mg koffein)

så frågan är hur viktigt det är med vassle/protte intaget direkt efter gympasset innan cardion, för att förhindra nedbrytning / catabolt läge, nu äter jag dagens största måltid ungefär 30 minuter efter cardion dvs 1,5 timmar efter gympasset

Severus
2017-04-17, 06:04
Med cardio utgår jag från att du menar något i stil med en "Power-Walk"? De gånger jag går mina raska morgonpromenader så gör jag det i ca 40 min och på nära intill fastande mage. Det enda jag tar strax före är 500 ml vatten med en skopa aminosyror.

Nu tror jag inte ens det är nödvändigt med aminosyror för att förhindra muskelnedbrytning, utan för att öht nå den punkten att man bryter ner musklerna så behöver du göra väsentligt mycket mera än att promenera någon timme på fastande mage.

King Grub
2017-04-17, 06:37
Det är inte träningen som skapar muskelförlust. Det är fastan. Muskelnedbrytningen är alltid större än muskeluppbyggnaden i fastande tillstånd. Träning förbättrar den proteinbalansen, även helt fastande, men den kan aldrig bli positiv förrän fastan bryts.

Kay123
2017-04-17, 11:37
Med cardio utgår jag från att du menar något i stil med en "Power-Walk"? De gånger jag går mina raska morgonpromenader så gör jag det i ca 40 min och på nära intill fastande mage. Det enda jag tar strax före är 500 ml vatten med en skopa aminosyror.

Nu tror jag inte ens det är nödvändigt med aminosyror för att förhindra muskelnedbrytning, utan för att öht nå den punkten att man bryter ner musklerna så behöver du göra väsentligt mycket mera än att promenera någon timme på fastande mage.

ok... så skippar vasslen då emellan.. cykel eller intervall jogga/pw på löpbandet 45-1 h kör jag...

Kay123
2017-04-17, 11:40
Det är inte träningen som skapar muskelförlust. Det är fastan. Muskelnedbrytningen är alltid större än muskeluppbyggnaden i fastande tillstånd. Träning förbättrar den proteinbalansen, även helt fastande, men den kan aldrig bli positiv förrän fastan bryts.

så ska jag ta vassle emellan ? om du menar att deffen inte kan göra mig starkare så stämmer d inte... personligen upplevt d samt står en del skrivet om d också .. sen vet jag inte om fasta och deff samma sak för dig

King Grub
2017-04-17, 11:42
Jag pratar inte om styrka överhuvudtaget.

Kay123
2017-04-17, 12:09
Jag pratar inte om styrka överhuvudtaget.

sant läste för hastigt men got u here " Träning förbättrar den proteinbalansen, även helt fastande"

Tack!

King Grub
2017-04-17, 12:13
Förbättrar, men den är fortsatt negativ, dvs, muskelförlust, till födointag.