handdator

Visa fullständig version : Produkter med sojaprotein


aliquis
2004-04-27, 14:35
Seså, fairing, eiselt o co, när skall ni tillfredställa mitt behov ;)

Brukar ju köra på naturell abs sojaprotein, fast hälsokostbutikerna säljer deras 66% till överpris med 122kr/kg. Pro92 från samma företag kostar 87kr för 500g och jag brukar få 10% rabatt då jag har bett en tant beställa hem sådant till mig.
För ca två veckor sedan frågade hon om hon skulle ta hem det till mig och jag sade ja, så var jag till butiken idag och de stod framme i hyllan så jag tog fram dem till kassan där en annan tant stod. Diskuterade det lite och tillslut kom rätt tant fram men se idag fick jag inga 10% för det var ju en bruten förpackning. Och hon har visst bestämt sig för att börja sälja dessa så vad säger att hon inte kommer "bryta" andra förpackningar i framtiden också.
78.50 ger 157kr/kg för ett protein som troligtvis har klara nackdelar jämfört med vassleprotein, så då vill jag ju helst inte behöva betala ännu mer (174kr/kg).
Så fixa nu fram 10kg säckar med sojaprotein av bra kvalite och med schysst smak så blir jag lycklig. Det gör inget om ni blandar proteiner för att justera aminosyraprofilen lite. Protein av hampa vore schysst med :)

(en del tillverkare verkar ju iofs tycka det är helt ok att blanda ut sockret med kollagen och kalla det hela gainer, så jämfört med dessa måste ju mitt sojaprotein vara prima.)