handdator

Visa fullständig version : Riktigt svårt/ont att skita vid keto deff


Kay123
2017-04-09, 22:16
ja.. det här kommer va lite skevare fråga men men...

har börjat köra en superdeff ala keto inför sommarn första gången jag kör helt 100% keto utan kollisar, och d gör riktigt ont att skita jag måste bokstavligen ta i allt jag har för få ner skiten... tar tid och gör ont..

vad beror detta på ? Hur kan jag fixa detta

Bossebäver
2017-04-10, 00:41
Psylliumfrö är vad du söker. Ett par matskedar per dag (utspritt) drickes med vatten. Finns massor med läsning om du söker.

Birk
2017-04-10, 09:17
Ovanstående ger ett mycket bra förslag. Tilläggas bör att det nog är bra att dricka rikligt med vatten då det verkar som att för mkt vätska hinner absorberas i tarmen s.as och att se till att dricka ordentligt gör ju ingen skada i det hänseendet. Sen är det aldrig bra att "ta i" vid toalettbesök, bättre är isåfall att acceptera en hård mage och försöka inta något som hjälper för att undvika t.ex hemorrojder och annat otrevligt.

Anledningen till dina besvär är ju svårt att fastställa med säkerhet men en god gissning är ju brist på kostfiber.

Kay123
2017-04-10, 15:26
Ovanstående ger ett mycket bra förslag. Tilläggas bör att det nog är bra att dricka rikligt med vatten då det verkar som att för mkt vätska hinner absorberas i tarmen s.as och att se till att dricka ordentligt gör ju ingen skada i det hänseendet. Sen är det aldrig bra att "ta i" vid toalettbesök, bättre är isåfall att acceptera en hård mage och försöka inta något som hjälper för att undvika t.ex hemorrojder och annat otrevligt.

Anledningen till dina besvär är ju svårt att fastställa med säkerhet men en god gissning är ju brist på kostfiber.

tack men hmm skumt enda jag kör är grönsaker + protte+fett ju ? borde ju finnas en del kostfibrer i grönsakern ? ( kör varierat allt rätt så kräsen med variation så kan inte köra 2-3 månader deff med bara broccoli etc)

Kay123
2017-04-10, 15:27
Psylliumfrö är vad du söker. Ett par matskedar per dag (utspritt) drickes med vatten. Finns massor med läsning om du söker.

tack

King Grub
2017-04-10, 15:28
tack men hmm skumt enda jag kör är grönsaker + protte+fett ju ? borde ju finnas en del kostfibrer i grönsakern ? ( kör varierat allt rätt så kräsen med variation så kan inte köra 2-3 månader deff med bara broccoli etc)

Det är skillnad på lösliga och olösliga fibrers effekt på tarmen.

timoat
2017-04-27, 15:26
Testa potatismjöl 2 matskedar i ett glas vatten plus en stor matsked Ica Eco opastöriserad surkål så får du fart på magen . (2 ggr om dagen) Hade enorma problem innan, sket bara en eller 2 gånger i veckan på lchf. Nu är det varje dag igen. Pre och pro biotics där.