handdator

Visa fullständig version : Tråden med frågor om aktuella saker då andra media är stängt.


ARMSTARK
2017-04-07, 19:34
Tänker just nu på Flashback som ligger nere samtidigt som terrorattentatet i Stockholm. Senast stängde man ner samma hemsida när 8 "män" hade våldtagit en rullstolsbunden kvinna.
Nu och då, 1984?

Magnus N
2017-04-07, 19:35
Fungerar för mig att surfa på flashback , dålig gateway för en stund sedan men nu är den uppe igen

Dåren
2017-04-07, 19:41
Är nog bara segt pga. ovanligt mycket trafik. Jag får ladda om sidan flera gånger med några minuters mellanrum innan den till slut funkar.

ARMSTARK
2017-04-07, 19:41
Fungerar för mig att surfa på flashback , dålig gateway för en stund sedan men nu är den uppe igen

Ska kolla, någon snäll mod kanske kan ändra rubriken till "stängda". Svårt det där med grammatik.

trädgårdsmöbel
2017-04-07, 21:02
Flashback samlar många arga män (och kvinnor för den delen) precis efter något sådant här har hänt är det upploppshumör/raskrigstankar som far runt i skallen. Dessa människor behöver ett par timmars time-out för att inte riskera att hetsa varandra till att göra något allvarligt. Så inte så konstigt att flashback hackas och blir svajigt, eller går ner som en slags skadereglering. Precis som vid självmordsituationer så är varje sekund man kan förhala dyrbar och minskar risken för att man faktiskt genomför det.

Eller mycket trafik, eller annan ickenojjig förklaring. Men är det en 1984variant så har du svaret på frågan varför: För att kraftigt reducera risken för impulsiva "hämndaktioner".

blåvitt
2017-04-08, 03:08
Tänker just nu på Flashback som ligger nere samtidigt som terrorattentatet i Stockholm. Senast stängde man ner samma hemsida när 8 "män" hade våldtagit en rullstolsbunden kvinna.
Nu och då, 1984?

Skärp dig ffs, staten stänger knappast ner fb (att stänga ner tpb har ju liksom tagit över ett decennium av rättegångar). Larvig trådstart och om Flashback är din nyhetskälla så har du mkt att lära tom av avpixlatläsarna

rooz
2017-04-08, 05:21
Man stänger inte ned SMR, Fria tider, avpixlat men Flasback?

micke81
2017-04-08, 09:16
Skärpning.

G.W
2017-04-08, 09:17
Trodde flashback var stängt på helgerna.

Bob90
2017-04-08, 11:40
Trodde flashback var stängt på helgerna.

Om man inte har särskilt skriftligt intyg från föräldrarna, då kan man få undantagstillstånd.