handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som reser mycket i jobbet och bor på hotell


ziggekatten
2017-04-02, 10:04
Okej, säkert fler än jag som far och flänger runt om i jobbet och måste spendera ett antal hotellnätter utan tillgång till sitt vanliga gym. Själv har jag eget gym hemma och är lite bortskämd. Därför vore det bra om man visste lite i förväg vad som finns på de olika hotellen, då det sällan framgår på hemsidorna.

Jag börjar med:

Scandic Victoria Tower i Kista: Ett par löpband, tre maskiner och en mindre samling småhantlar. Rent ut sagt värdelöst och litet utrymme. Max fem pers sen är det fullt

Hilton Fiskartorpet i Helsingfors: Samma som ovan. Undvik.

Nästa hotell att besöka för min del blir denna gång Crowne Plaza i Helsingfors som av bilderna ser betydligt bättre ut.

Fyll på med era erfarenheter.

Maverick
2017-04-02, 10:15
Mornington Bromma: För att vara hotell så är gymmet i toppklass! Dubbla par hantlar upp till 40 kg. ett antal kettlebells i olika vikter, fria riktiga stänger med viktskivor från Eleiko, smithmaskin, några vanlig gym motion maskiner, några löpband, roddmaskin, cyklar, crosstrainer, slagsäckar mm.

Bra frukost som dock serveras lite sent 0630. Bor alltid där när jag är i Sthlm och jobbar vilket blir några månader om året.

Wain
2017-04-02, 10:41
Varje hotell man varit på med gym? Är väl enklast att direkt fråga från hotellet?

Mantus
2017-04-02, 10:45
Varje hotell man varit på med gym? Är väl enklast att direkt fråga från hotellet?

Det är sällan du får ett bra svar från hotellpersonalen har iaf jag märkt.

hellsburg
2017-04-02, 11:27
Nordic C i centrala Stockholm har jag nyttjat senaste året då de haft samarbete med Sats och fri tillgång till alla SATS-gym i stan. De avslutade precis detta samarbete så jag letar efter nya vägar att kunna träna utan att betala gymentré varje gång.

Ett bra tips är Elite Saltsjö Qvarn där man visserligen får betala men får både ett bra gym (Eleikostänger, diverse fria vikter, KB m.m.) samt spa när man köper gymentré.

Skall testa Mornington Bromma.

Määng
2017-04-02, 11:46
Det är sällan du får ett bra svar från hotellpersonalen har iaf jag märkt.

+1

"Ja, självklart har vi ett välutrustat gym."

Sen kommer man dit och möts av ett löpband och ett multigym från ellos.

Hemi
2017-04-02, 11:50
Kan vara bra på b&b och småhotell, stugor etc ute på landet. Inte så mkt lyfta kanske men kan vara fina ytor, bra mat och en sund miljö över huvud taget med någon slags utomhusvistelse. Samt ingen trängsel, mest trevliga människor. Kolla innan. Föredrar det hellre än sunkiga rökluktande Större hotel på typ 13 våningar och sådant med skitgym.

Hemi
2017-04-02, 12:03
Samt mindre hotell lite mer utanför stan, kan finnas gym med. De där ställena har ofta kunder som vill vara friska och må bra och smarta småhotellägare tillmötesgår det. Det finns en del pärlor runt om i Sverige.

unsuspected
2017-04-02, 14:23
Mornington Bromma: För att vara hotell så är gymmet i toppklass! Dubbla par hantlar upp till 40 kg. ett antal kettlebells i olika vikter, fria riktiga stänger med viktskivor från Eleiko, smithmaskin, några vanlig gym motion maskiner, några löpband, roddmaskin, cyklar, crosstrainer, slagsäckar mm.

Bra frukost som dock serveras lite sent 0630. Bor alltid där när jag är i Sthlm och jobbar vilket blir några månader om året.

En spotloska från där jag bor. Att gymmet är så bra förutom att hotellet vänder sig mot kunder som har en aktiv livsstil tex går det att hyra rullskriskor osv samt klättervägg på fasaden är att både the Academy(pt-utb) och Paulun håller till där.

Annars kan jag rekommendera Royal Star i Älvsjö, Sthlm. Riktigt byggargym nästan.

VoDaresVins
2017-04-02, 15:41
Brukar oftast träna på hotellrummet. Armhävningar, dips, axellyft med väskan. Hittar ofta ställen där det går att köra chins. Ibland finns det bord man kan köra omvänd rodd under.
Vi har vissa avtalshotell från jobbet men gymmen är så usla så de är inte värt besök.
Det jag tror bäst på men inte prövat är hotell som inte har eget gym men istället fribiljetter eller rabatt på engångsvisit till närliggande gym. T.ex. hade Hotel Kokkola så.

exevision
2017-04-02, 16:52
Kan bidra med hotell i norra delen av landet.

Scandic plaza och Scandic syd Umeå: Standard Scandic gym, en kabelmaskin och hantlar upp till 20 kg. Löpband x 2. Möjlighet till chins.

Scandic Luleå: Standard Scandic gym men med möjlighet att koppla en stång för latsdrag till kabeln. Möjlighet till chins.

Hotell lappland Lycksele: Nydligen renoverat gym med ett gäng maskiner, smith, samt ställning för knäböj och plats för marklyft samt bänkpress. Hantlar upp till 30kg. Löpband och cyklar. Möjlighet till chins.

Piteå havsbad: Slitet gym. Maskiner från förr. Smith. Möjlighet till marklyft, knäböj och bänkpress finns. Hantlar upp till 40kg om jag inte minns fel. Löpband och cyklar. Möjlighet till chins med rak stång.

Mada92
2017-04-02, 21:06
Vi har avtal med scandic så stannar alltid där om alternativet finns. Ser oftast likadant ut, vikter upp till 20kg, en bänk till dessa fria vikter (oftast upptagen..), Ett löpband, en multimaskin för latsdrag/rodd,benspark,curls/tricepsextension etc. Låter bättre än vad det är, mest för att det är så mycket friktion på tex roddmaskinen, hur jag nu ska förklara det.

Ska till ett best western i åkersberga längre fram, och där ska tydligen det ingå Friksis och svettis entre, som ligger precis bredvid. Hörde iaf detta från den bokningsansvarige på jobbet, så hoppas det stämmer :D

Maverick
2017-04-06, 14:38
Tips på hotell med gym i Borås?

ziggekatten
2017-04-07, 15:47
Crowne Plaza i Helsingfors har nu besökts.

Stort gym med ett tjugotal maskiner, fem löpband, stepmaskiner, kettlebells, skivstänger mycket vikter och hantlar upp till 40 kilo styck. Mycket folk dock, men det här är var jag kommer att bo i helsingfors i framtiden. Redan nästa vecka faktiskt.....

Sarco
2017-04-07, 18:07
En summering ur minnet, allt kanske inte är helt uppdaterat men ändå:

Göteborg: Clarion Hotel Post har ett gym som funkar ok med fria vikter och en del maskiner.

Norrköping: Princess (Best Western) har ett gym som funkar bra för att vara ett hotellgym.

Reser man mycket tycker jag att ett Fitness 24/7-kort är bra att ha. Det finns numera på många platser, centralt placerat och ger alltid möjlighet att träna.