handdator

Visa fullständig version : Mobil tutar 'upptaget' när man ringer


xan
2017-03-31, 13:36
Ungefär varannan gång när man ringer till min mobil så tutar det upptaget, eller så kommer man inte ens fram. Det står fortfarande "1 missat samtal" på skärmen, och jag har testat att ringa med både mobil- och hemtelefon. Har ett Tele 2-simkort. Någon som vet vad problemet kan vara?

dmoller
2017-03-31, 13:47
Har du iphone? Du kanske har klickat i den lilla do not disturb månen?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

xan
2017-03-31, 14:59
Har du iphone? Du kanske har klickat i den lilla do not disturb månen?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Haha stängde av den nu... *facepalm*

Tack för hjälpen!

J.V
2017-04-02, 18:12
Har du iphone? Du kanske har klickat i den lilla do not disturb månen?
:D

Nar jag jobbade pa Telias kundtjanst var nog 20% av samtalen efter iPhone-leveranser om det. Jag forstar fortfarande inte hur sa manga lyckas sla igang det, utan att veta vad det innebar.

Till xan: do not disturb gor att forsta samtalen ignoreras, men ringer man flera ganger inom en kort tidsperiod uppfattas det som viktigt och slapps genom. En bra funktion att ha igang pa jobbet osv. :)

dmoller
2017-04-02, 18:51
:D

Nar jag jobbade pa Telias kundtjanst var nog 20% av samtalen efter iPhone-leveranser om det. Jag forstar fortfarande inte hur sa manga lyckas sla igang det, utan att veta vad det innebar.

Till xan: do not disturb gor att forsta samtalen ignoreras, men ringer man flera ganger inom en kort tidsperiod uppfattas det som viktigt och slapps genom. En bra funktion att ha igang pa jobbet osv. :)
Haha jag hade nog min måne igång ett halvår innan ja fixa det, fattade nada :D

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

xan
2017-04-02, 18:58
Till xan: do not disturb gor att forsta samtalen ignoreras, men ringer man flera ganger inom en kort tidsperiod uppfattas det som viktigt och slapps genom. En bra funktion att ha igang pa jobbet osv.

Det förklarar saken. :thumbup: