handdator

Visa fullständig version : Har fastnat på en platå


MrMange
2017-03-31, 12:57
Hej
för ett par tre månader sen lade jag om träningen, från klassisk 5 slit till halvkropp, detta gör att jag kan köra igenom kroppen 2-3 ggr per vecka, vilket jag känner fungerar bra för mig.

men nu har jag slutat få träningsvärk efter träningar, inklusive benpassen, vilket jag alltid brukar få träningsvärk av.

så funderar på att försöka bryta platån, antingen genom att byta upplägg, eller byta övningar
för tillfället kör jag ungefär så här, varannan dag ben varannan dag överkropp 2 vilodagar i veckan

överkropp:
Bänkpress x4
snebänk x4
militärpress x4
lyft ut med hantlar x4
Isorow x4
latsdrag x4

isolerad biceps övning x4
isolerad triceps övning x4

Ben:
Knäböj x4-5
benspark x4
bencurl x4
pistol squat x4

mage x4
mage x4


tips på andra scheman? är mest ute efter att få volym.
eller tips på andra övningar? vill dock gärna behålla bänk, militärpress och knäböj.

z_bumbi
2017-03-31, 13:26
Gäller platån bara att du slipper träningsvärken så skulle jag fortsätta med ett liknande upplägg som du redan kör.

Bob90
2017-03-31, 13:48
Gäller platån bara att du slipper träningsvärken så skulle jag fortsätta med ett liknande upplägg som du redan kör.

Håller med. Tycker inte träningsvärk är ett kvitto på att man tränat bra eller att man utvecklas. Verkar skilja väldigt mycket mellan person till person på hur mycket träningsvärk man får. Jag får bara i vissa muskler och av vissa övningar.

Niklassson
2017-03-31, 13:54
Jag fick från knäböj 1 gång i vecka med monster träningsvärk till 3 gånger veckan och ingen träningsvärk och blev väldigt mycket starkare.

drkrupp
2017-03-31, 21:57
Att du får träningsvärk av ett pass i veckan per muskelgrupp kan tyda på att du tränar muskelgruppen för sällan.