handdator

Visa fullständig version : Mycket fett på baksidan av ryggen


Hotdoog
2017-03-27, 23:38
Är det någon som jag som har en hel del fett på baksida rygg, längst ner precis ovan röven. Framifrån ser magen något platt ut och inga Love handles men där bak ser jsg plötsligt lite tjock ut. Kan ta tag i en rejäl flik med händerna. I övrigt har jag inte så mycket fett på resten av kroppen.

Går det att träna bort det på något sätt eller går det endast bort vid hård diet?
Just nu kör jag ändå en ganska så snål kaloridiet.

Med vänlig hälsning HD


Skickat från min iPhone med Tapatalk

AlexGBG
2017-03-28, 04:35
Är det någon som jag som har en hel del fett på baksida rygg, längst ner precis ovan röven. Framifrån ser magen något platt ut och inga Love handles men där bak ser jsg plötsligt lite tjock ut. Kan ta tag i en rejäl flik med händerna. I övrigt har jag inte så mycket fett på resten av kroppen.

Går det att träna bort det på något sätt eller går det endast bort vid hård diet?
Just nu kör jag ändå en ganska så snål kaloridiet.

Med vänlig hälsning HD


Skickat från min iPhone med Tapatalk''


Bara fortsätta dieta och träna med fokus på diet

Beemel
2017-03-28, 06:27
Är inte hela ryggen baksida?

Hotdoog
2017-03-28, 07:20
''





Bara fortsätta dieta och träna med fokus på diet



Men jag är redan så smal, skinnyfat är väl rätt beskrivning. Jag behöver mer massa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

King Grub
2017-03-28, 07:37
Då får du prioritera. Du kan inte effektivt både lägga på dig massa och få bort ryggfettet samtidigt.

AlexGBG
2017-03-28, 08:08
Men jag är redan så smal, skinnyfat är väl rätt beskrivning. Jag behöver mer massa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Träna hårdare då, om du vill ha massa, och deffa sen om du prioriterar mer massa =)

Diomedea exulans
2017-03-28, 08:39
Är inte hela ryggen baksida?

Ja. Jag förstår vad trådstartaren menade, han ville särskilja "sidorna av ryggen" från "ryggen, men inte sidorna". "Mitten av ryggen" hade inte funkat, då hade det kunnat tolkas som mitten i höjdläge. "Mitten av ryggslutet" är väl det korrektaste språkbruket.

AlexGBG
2017-03-28, 14:24
Ja. Jag förstår vad trådstartaren menade, han ville särskilja "sidorna av ryggen" från "ryggen, men inte sidorna". "Mitten av ryggen" hade inte funkat, då hade det kunnat tolkas som mitten i höjdläge. "Mitten av ryggslutet" är väl det korrektaste språkbruket.

Mitten av ryggslutet kan ju också tolkas som mitten av ryggslutet i höjdled...

baktung
2017-03-28, 19:49
Morsan brukar skilja på korsryggen, plattryggen (!) och bröstryggen. Jag förstår i alla fall vad hon menar.

King Grub
2017-03-28, 20:18
Glöm inte lusryggen.

Sarco
2017-03-28, 22:33
Glöm inte lusryggen.

Många som har lätt att få en bra peak på den.

Hotdoog
2017-03-28, 22:35
Jag pratar om nedre delen på ryggen, den ovanför röven där ryggen slutar och skinkorna börjar. Jag stod idag igen framför spegel och kollade. Jag har mer fett där än på magen. Kunde grabba tag i en stor flik fett och på magen var den fliken mindre. Är det normalt? Kan man se muskulös ut på magen men tjock ut på baksidan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hanse
2017-03-28, 22:42
Jag pratar om nedre delen på ryggen, den ovanför röven där ryggen slutar och skinkorna börjar. Jag stod idag igen framför spegel och kollade. Jag har mer fett där än på magen. Kunde grabba tag i en stor flik fett och på magen var den fliken mindre. Är det normalt? Kan man se muskulös ut på magen men tjock ut på baksidan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Helt normalt. Fettdepåerna sitter lite olika på alla. Tyvärr kan du inte puntförbränna fett. Så det finns ingen övning att ta till. Vill du få bort fett oavsett var så är det bara att fortsätta dieten.

Hotdoog
2017-03-28, 22:44
Helt normalt. Fettdepåerna sitter lite olika på alla. Tyvärr kan du inte puntförbränna fett. Så det finns ingen övning att ta till. Vill du få bort fett oavsett var så är det bara att fortsätta dieten.


Men jag vill helst gå upp mer i vikt. Jag är så smal nu, är 174 cm lång på ca 69 kg. Jag är smal i övrigt men fet på ryggen. [emoji848]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Beemel
2017-03-29, 05:45
Fettdepåerna sitter lite olika på alla.

Jag är smal i övrigt men fet på ryggen. [emoji848]


Acceptera din lott. =)

Kanske om du tränar upp övre delen av ryggen, bröstet och axlarna så kommer nedre delen se smalare ut i jämförelse.
Så ge det 5-6 år med ordentlig styrketräning så blir det nog bra ska du se.

Hanse
2017-03-29, 22:51
Men jag vill helst gå upp mer i vikt. Jag är så smal nu, är 174 cm lång på ca 69 kg. Jag är smal i övrigt men fet på ryggen. [emoji848]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Då får du se till att lägga på dig muskler och bränna fett. Finns tyvärr bara den vägen. Fettsugning kanske kanvara ett alernativ men jag är inte så insatt i det.

Hotdoog
2017-03-29, 22:52
Då får du se till att lägga på dig muskler och bränna fett. Finns tyvärr bara den vägen. Fettsugning kanske kanvara ett alernativ men jag är inte så insatt i det.



Jag hade helst velat skaffa lean gains...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

King Grub
2017-03-30, 07:13
Du kan öka i muskelmassa utan att lägga på dig kroppsfett samtidigt, eller åtminstone minimera ökningarna, men du kan inte bli av med önskat ryggfett på ett effektivt sätt samtidigt.

LunaSpice
2017-04-20, 12:27
OffT: Baksidan av ryggen? Var är ryggens framsida?

Fettsugning skulle jag nog inte överväga överhuvudtaget även om du anser att det är ett kosmetiskt problem. Jag skulle träna upp ryggmuskulaturen och samtidigt hålla koll på kosten. Som Grub skriver, minimera fettinlagring samt maximera muskeltillväxt.

Hotdoog
2017-04-20, 12:38
Baksida av ryggen. Jag hör hur det låter....jag menar nedre delen av ryggen, ländryggen, precis där ryggen slutar och röven börjar. Har en del fett där men mindre fett upptill på ryggen.
Jag äter redan bra, fett och sockersnålt. Skrev i en annan tråd att jag varje dag äter

Frulle
4 ägg
Mellis 1
100 g nötter
Lunch stor portion kött och kolhydrater med grönsaker.
Mellis 2
250 g kvarg + 2 st rågbröd
Träning
En gainer, typ..
Middag
Samma som lunch.

Tränar marklyft, rodd osv..


Skickat från min iPhone med Tapatalk