handdator

Visa fullständig version : Är mjölkprodukter bra ?


teammrjonas
2017-03-27, 09:02
Hallåj,

Jag äter mycket med kvarg och keso osv alltså mjölkprodukter för att få i mig tillräckligt med protein om dagen. Men min mage fixar nog inte det, försökt att hitta något annat som funkar och ägg så klart men annars tycker jag det är dåligt utbud. Vad tycker ni om mjölkprodukterna är dom bra eller är det dåligt för magen ?

/Jonas

King Grub
2017-03-27, 09:08
Om du är för laktosintolerant eller på andra sätt inte kan hantera det intag du ligger på så är det så klart inte bra för din mage. För andra kan det vara helt problemfritt.

teammrjonas
2017-03-27, 09:15
Mmmm... Jag äter mjölkprodukter utan problem det är mer när jag ökar konsumtionen. Tex äter 3x250g keso och 2st kvarg 200g om dagen. då flippar magen men äter jag 1 av varje så är det lungt.

Vinter
2017-03-27, 09:18
Hallåj,

Jag äter mycket med kvarg och keso osv alltså mjölkprodukter för att få i mig tillräckligt med protein om dagen. Men min mage fixar nog inte det, försökt att hitta något annat som funkar och ägg så klart men annars tycker jag det är dåligt utbud. Vad tycker ni om mjölkprodukterna är dom bra eller är det dåligt för magen ?

/Jonas

Laktostolerans är individuell så att testa dig fram är smart. Du kan ju testa nötter eller bönor.

ozzian
2017-03-27, 09:57
tonfisk, sardiner,makrill är väl kanon för att få i sig protein, även omega 3?

jag kör varannan keso,varannan fisk på burk.

jobbar som Butikskontrollant så det funkar fint att ta under en 5 min paus.

tips, ha en påse med gaffjar,skedar i bilen.

Shqypnia
2017-03-27, 16:50
Mmmm... Jag äter mjölkprodukter utan problem det är mer när jag ökar konsumtionen. Tex äter 3x250g keso och 2st kvarg 200g om dagen. då flippar magen men äter jag 1 av varje så är det lungt.

Det e ju mer än 1kg om dagen. Stora mängder.

Vicc3
2017-03-27, 23:00
Brukar alltid se till att jag har 500kcals kvar mot kvällen för att slippa gå och lägga mig hungrig. Väljer oftast att förbruka det med ca 1 kg kvarg. Inga problem för min mage i alla fall och sen är det skönt att försäkra mig så jag får i sig dagens proteinbehov då det motsvarar ca 80g.
Några månader i sträck med daglig intag av 1 kilo kvarg - det är ju nästan lika skoj som att käka godis eller chips!

teammrjonas
2017-03-28, 06:04
vad är gaffjar ?
Ägg är bra kör ibland 8st ägg under dagen men då äggvita ingen gula med. Tonfisk har jag ätit med skall ta en burk om dagen igen.

King Grub
2017-03-28, 06:08
Gafflar. :p

Gulan innehåller mer protein än vitan + alla äggets fina näringsämnen.

teammrjonas
2017-03-28, 06:14
Ha ha okej gafflar, trodde det var något gött i påsen :)
Jepp men också väldit mycket med fett i gulan.

Ram Dass
2017-04-04, 21:00
Väldigt mycket fett?

Ca. 5 gram fett per ägg, vilket motsvarar 45 kcal.

Du får du också med ca. 4 gram protein och som Grub säger, äggets alla fina näringsämnen.