handdator

Visa fullständig version : Äter jag för lite???


^AzAzeL^
2004-04-26, 22:26
Tjo nu är det så här att jag undrar om jag äter förlite?

Vikt:85 Kg
längd:180
tränar: 3-4 ggr vecka

07:00 Frukost: en tallrik gröt med fruktsocker lr vad det nu hette...
2st ny pressade apelsiner vill slippa skiten dom har i vanlig Juice.
och en mörk skiva kornbröd...

11:30 Lunch: 200gram kött samt en massa sallad...

15:00Creatin 1gram före träning.

17:00 1dl vassle protein i 3dl mjölk efter träning samt
1tsk Creatin.

18:00 Middag: 2st kyckling fileer och 1dl ris och en massa sallad

20:00 1dl vassle samt 3dl mjölk

23:30 Sover


ser det här bra ut för en dag lr måste jag äta mer lr mindre???
Ökar när jag tränar men vill juh inte fastna för att jag äter för lite och vill inte gå upp för att jag äter för mycke...

Vi kan kalla detta för en protein rik dag =P
alla mina dagar ser inte ut så här men dom flesta!

Chrilleman
2004-04-27, 07:39
Ja, en snabb överslagsräkning säger mig att du bör äta minst dubbelt så mycket. Lägg in mellanmål på förmiddag och eftermiddag. Mer mat till lunch och middag. Gärna mer till frukosten också.
Var är fettet?? Ett tips är att blanda riset med 15-20 gram nyttig olja (som sås). Det blir både gott och nyttigt.

stybb
2004-04-27, 08:45
För att svara på din fråga.. JA.. du äter för lite..

07:00 Frukost: en tallrik gröt med fruktsocker lr vad det nu hette...2st ny pressade apelsiner vill slippa skiten dom har i vanlig Juice.
och en mörk skiva kornbröd...

Lägg på något smaskigt pålägg som kalkon eller dylikt på mackan. Jag skulle även äta något med lite fett i. Överhuvudtaget äter du för lite fett. Du blir INTE fet av fettet i sig..:nono: Ta ett ägg.

11:30 Lunch: 200gram kött samt en massa sallad

Käka ett mellan mål runt halv nio - nio nångång. En macka med något protein rikt på.

En massa sallad ska vara riktigt mycket sallad för att få i sig rejält med kolhydrater. En jämförelse i en annan tråd att 75 gram ris är 600 rårivna morötter.. Jobbigt att äta så mycket.

15:00Creatin 1gram före träning.

Jag vet inte men jag skulle inte känna mig riktigt laddad och anabol om jag inte ätit på 3-4h och ska dra igång ett träningspass.

17:00 1dl vassle protein i 3dl mjölk efter träning samt..

Bra med protein tillskott efter träning men kroppen skriker också efter snabba kolhydrater. Vräk i 50 gram dextropur tex. billigt och bra i drinken så fyller du på depåerna. De går rakt in i musklerna så du behöver inte vara orolig för att lägga på dig fläsk. Eller om du är godis sugen.. käka skumtomtar eller ahlgrensbilar med drinken.

18:00 Middag: 2st kyckling fileer och 1dl ris och en massa sallad

:thumbup: Växer du inte... så öka på med både mer kyckling, ris och sallad.

20:00 1dl vassle samt 3dl mjölk

Vet inte om detta är det bästa.. Både mjölken och vasslet höjer dina insulinnivåer och detta är inte positivt vid denna tidpunken skulle jag tro. Framför allt mjölken. Käka hellre något som är mer långsamt. Fullkorsbröd med proteinrikt pålägg. Detta gäller även lite senare. Går du o lägger dig kl halv 12 så går du ju utan mat rejält länge innan du ska krypa ner i sängen och växa..

Över hela dagen bör du käka lite mer fett. Det är ju som sagt inte fettet du blir fet av. Gör någon god salladsdressing om du har svårt att få i dig fett på annat sätt.

Detta var bara några synpunkter.. lycka till..

^AzAzeL^
2004-04-27, 12:31
07:00 Frukost: en tallrik gröt med fruktsocker lr vad det nu hette...
2st ny pressade apelsiner och en mörk skiva kornbröd med Kalkon lr liknande som pålägg
ett ägg..

9:30 2 bannaner

11:30 300gram kött 75gram ris,samt en mass grönsaker


15:00
1 gram creatin vad ska jag trycka i mig för att känna
mig annabol??? //går skola


17:00
1dl vassle protein samt 50 gram dextropur.

vad är dextropur???


18:00 Middag: 2st kyckling fileer och 1dl ris och en massa sallad

21:00
Fullkorsbröd med proteinrikt pålägg.




skulle detta se bättre ut???

stybb
2004-04-27, 13:44
9.30 Du behöver protein ! protein + muskel = :love:

15.30 All mat är anabol.. Så ta nå mellanmål alá macka med bra pålägg, banan osv.. Tänk på att lite protein skadar aldrig

17.00 Dextropur är malet dextrosol.. såna sockertabletter. Går att köpa Dextropur på varenda mataffär. Brukar stå vid de vanliga sockret i papp förpackningar.

Annars ser det bättre ut. Det är svårt att veta hur bra tex mellamålet kl 21 är då du inte skriver hur mycket det är.

Du borde ta och kolla kalorimängden under dagen..


Du bör ju äta kanske 3500-4000 kcal.. Någon annan kan säkert detta mycket bättre..

så ät 700-300-700-300-300-800-600 eller dylikt..sprid ut det över dagen.. detta var bara ett exempel..

aliquis
2004-04-27, 20:26
Originally posted by ^AzAzeL^
2st ny pressade apelsiner vill slippa skiten dom har i vanlig Juice.

Nog för att färskpressad juice är både godare och nyttigare, men exakt vad för "skit" tror du att det är i vanlig juice? En produkt som kallas juice får bara innehålla juice och inget annat.
Nyttigast är ju dock att äta apelsinen som den är.
Förövrigt ser ju frukosten bra ut men resten är ju mest ett bra sätt att få en massa disk, för mätt kan du väl inte bli? :)

HenrY
2004-04-27, 20:42
Originally posted by aliquis

Nog för att färskpressad juice är både godare och nyttigare, men exakt vad för "skit" tror du att det är i vanlig juice? En produkt som kallas juice får bara innehålla juice och inget annat.
Nyttigast är ju dock att äta apelsinen som den är.
Förövrigt ser ju frukosten bra ut men resten är ju mest ett bra sätt att få en massa disk, för mätt kan du väl inte bli? :)

Fel, Juice av koncentrat som man ska blanda ut innehåller nått skit...kommer inte ihåg vad, men vad någon artikel om det förut.

Mvh. HenrY

King Grub
2004-04-27, 20:50
Från Livsmedelsverket:

"Det finns en europeisk standard för att skydda beteckningen juice. Denna standard kräver att en produkt enbart ska framställas av frukt, bär eller grönsaker (förutom små mängder socker eller syra) för att få kallas juice. Uppfyller produkten inte standarden måste den ha en annan beteckning."

^AzAzeL^
2004-04-28, 11:18
Vill tacka för alla svar jag fått ska genast sätta igån med att
lägga/dela upp rimmliga måltider :eating:

stybb
2004-04-28, 12:44
lycka till.. håll koll på vad du äter i några veckor nu.. sen kan du släppa på kontrollbehovet för då säger magen till om den får för mkt eller för lite..