handdator

Visa fullständig version : Fet till fit


sommarformen
2017-03-21, 18:04
Anledningen till att jag skapar denna journalen är att jag tror att den kan hjälpa mig att hålla motivationen uppe. Om någon kikar in här och känner att jag är fel ute är ni varmt välkomna att hjälpa mig, jag är bara en glad amatör som inspirerats av all kunskap och snygga kroppar som finns här på forumet.

Mitt namn är Emma och jag är en 24-årig ingenjörsstuderande tjej som har jojobantat i större delen av mitt liv. För lite mer än ett halvår sedan lyckades jag äntligen komma igång ordentligt med träningen och skärpa mig med kosten. Gick ner ca 10 kg och blivit mycket starkare men nu har jag ballat ur en del med kosten så vikten står still. Jag tycker verkligen att träningen är superkul och att se små muskler titta fram är väldigt tillfredställande.

Nu vill jag göra min första deff och komma i en form som jag trivs i året om. Jag tror att den formen är ca 10 kg bort och det hade varit trevligt att komma en bit på vägen innan sommaren så det är hög tid att komma igång.

Tidigare har jag legat på ungefär 1000 kcal om dagen med inslag av oplanerade hetsätardagar. Nu är min plan att ligga runt 1500 kcal om dagen med ett proteinintag på 2,5 g per kg kroppsvikt för att kunna hålla ett mer jämt intag.

Vad gäller träning och rörelse så tar jag morgonpromenad på ca 70 minuter varje dag. Jag styrketränar ca 5 gånger i veckan med ett rullande schema uppdelat enligt: bröst/mage, rygg/biceps, ben/vader och axlar/triceps. Jag tar även löprundor och kör crossfit eller spinning på gymmet med jämna mellanrum.

Tänkte lägga upp min första formcheck imorgon.

Ser fram emot att ta del av er kunskap och att äntligen komma i en riktigt bra form!

Detective
2017-03-21, 18:14
Lycka till :)

Det ser bra ut på förhand iaf

sommarformen
2017-03-22, 09:45
Supertaggad på att dra igång min resa mot en bättre form.

Morgonvikt: 61 kg
Midjemått: 79 cm

Mål till nästa formkoll (7/4):
Vikt 59 kg

Veckovisa mål därefter:
14/4: 58,5 kg
21/4: 58 kg
28/4: 57,5 kg
5/5: 57 kg
12/5: 56,5 kg
19/5: 56 kg
26/5: 55,5 kg
2/6: 55 kg

sommarformen
2017-04-21, 06:42
Något sen formkoll.. Men dieten går super än så länge. Vikten stod idag på 57,6, alltså ligger jag något före plan. Midjemåttet har också minskat med 2,5 cm. Hade varit kul med lite pepp :)