handdator

Visa fullständig version : Långvarigt stressad & kortisolfylld PFare, vill komma igång på riktigt med PF/LG


moderato
2017-03-20, 11:54
Skickade detta i Leangainstråden:
Hur lång tid tog det för Er att se en märkbar skillnad i spegeln då kroppsfettet började försvinna due to fastingen?

Vissa client results är ju inte mer än 1-2 månader max, ett par veckor (tänker mest på Martins första clients, några rippedbody).

Vill verkligen börja köra detta igen men kändes som jag fick dåliga resultat, hade verkligen stenkoll på allt enligt min mening till 110%. Är t.ex. första målet superviktigt hur makrofördelningen är? 20-30% av kaloriintaget eller vad det är.

Tänkte köra kaffe fram till 12, köra en light lunch (kanske kvarg+yoghurt+lite pumpafrön), sen 1-2 koppar grönt te (nyttigt och bra för fettförbränningen), gym eftermiddag och sen multimiddag plus kvällskvarg innan 20:00.
Vill väl köra näst intill deff / recomp. Huvudsaken är att få in fastan plus att på längre sikt gå ner i vikt+kroppsfett. Det är bara lite mage kvar samt de där jävla lovehandelsen som vägrar försvinna. Kanske kommit in i ett dåligt skick iom att jag kanske käkat för lite ett tag osv och sabbat något.


Jag tror att mestadelen utav fettet som samlats är pga stress, långvarig stress som jag helatiden försöker tampas med. Haft det riktigt tungt i plugget senaste 2 åren under ett masterprogram i datateknik med uppsats osv, stressigt jobb som konsult och stressigt stundvis inom famlij+relation, försöker verkligen med allt såsom andningsövningar ala iceman, lite yoga när jag kan och bara ta det lugnt. Men vill verkligen gå ner i vikt och köra en deff eller bara träna mer eller fixa till leangains/PF schemat så att jag verkligen kommer in i banan igen.

Lång post men, alla tips uppskattas! Vikterna på gymmet går stadigt uppåt iaf, kör Phrak's Greyskullvariant (lite antagonister) samtidigt som jag kör ett sista set med en +1 reps och sänkt vikt på det klassiskt RPT upplägg också. Detta är väl något som gör en positiv och viljan att fortsätta gå dit.

Men som sagt, hur lägger Ni upp era PF dagar ni som kör Leangains, några speciella träningsupplägg eller kvittar det?? (Tänker mest på hans AMA-tråds upplägg 3-4 dagar).

All the best