handdator

Visa fullständig version : Tycker inte ni denna reklamfilm är lite motbjudande?


Pacmanstar
2017-03-18, 22:34
Sett den på tv några gånger och jag måste säga att jag finner den rätt motbjudande, så jag kollade in på deras facebook och det verkar som att den väckt många negativa reaktioner från andra också.

Känns som att de på något sätt uppmanar till otrohet...

Vad tycker ni?

byZzSk7D6rs

Diomedea exulans
2017-03-18, 22:37
Nja, tycker inte den var så farlig. Däremot de där dejtingsidorna som är specifikt riktade mot otrogna, och som gör reklam här och var... Uuuh.

mottat
2017-03-18, 22:38
uppmanar till otrohet för kvinnor* Vilket i PK-sverige är inte mer än rätt. Frågar du Gudrun eller Filip o Fredrik så har dom säkert en förklaring till varför kvinnor har en rätt att vara otrogna och det är männen det är fel på.

ApexProcyon
2017-03-18, 22:43
Telia - Bäst i Sverige på cuck.

mytimecouldbeyou
2017-03-18, 22:44
Upp till 30% har inte den biologiska pappa de tror att de har. Kvinnor har alltid sökt sig till bättre män för sin avkommas skull, men de har givetvis inte någonting emot att låta svagare fostra och betala för den.

baktung
2017-03-18, 22:45
Hade ju blivit ramaskri om det varit en gubbe som svepte mellan storbystade damer och frun i bakgrunden stod och tjatade om nagellacksborttagningsmedel. Så ja, lätt provokativ reklam.

TranceII
2017-03-18, 22:48
Upp till 30% har inte den biologiska pappa de tror att de har. Kvinnor har alltid sökt sig till bättre män för sin avkommas skull, men de har givetvis inte någonting emot att låta svagare fostra och betala för den.

Är inte det siffror på utav de som gjorde faderskapstest?

EDIT: Angående reklamfilmen så var den verkligen inte vidare bra. Kanske skulle kommit undan om de tydligt skulle visat att det var en första dejt eller liknande men nu så känns det sådär.

ApexProcyon
2017-03-18, 22:49
Upp till 30% har inte den biologiska pappa de tror att de har. Kvinnor har alltid sökt sig till bättre män för sin avkommas skull, men de har givetvis inte någonting emot att låta svagare fostra och betala för den.

En stark orsak till att jag är för en automatiserad DNA-matchning med den sannlika fadern direkt på BB.

Bob90
2017-03-18, 22:52
Hade ju blivit ramaskri om det varit en gubbe som svepte mellan storbystade damer och frun i bakgrunden stod och tjatade om nagellacksborttagningsmedel. Så ja, lätt provokativ reklam.

Precis det jag också tänkte :d

Pacmanstar
2017-03-18, 22:56
Hade ju blivit ramaskri om det varit en gubbe som svepte mellan storbystade damer och frun i bakgrunden stod och tjatade om nagellacksborttagningsmedel. Så ja, lätt provokativ reklam.

Tänkte samma ... Tänk om reklamen hade handlat om en man som tittar på sin tråkiga kärring för att sedan titta ned i sin telefon där han har massa snygga modelltjejer med stora bröst att välja mellan ... jag undrar vad gudryn schyman och company hade gjort då??

Jag är inte mycket för konspirationsteorier men när många menar på att våra makthavare aktivt arbetar för att splittra familjer och äktenskap ... sen ser man sånt här ... usch det är motbjudande tycker jag.

verkar som att telia förlorar många kunder på det också om man tittar på responsen på facebook .......

r3mpuh
2017-03-18, 22:58
Kvinnor är osmakliga.

svenbanan
2017-03-18, 23:10
Hur fan orkar ni jaga upp er över en reklamfilm? Lika patetiskt som när Judas Priest blev stämda för att deras musik var omoralisk.

ApexProcyon
2017-03-18, 23:12
Hur fan orkar ni jaga upp er över en reklamfilm? Lika patetiskt som när Judas Priest blev stämda för att deras musik var omoralisk.

Hur orkar du jaga upp dig över att folk jagar upp sig? :d

tomten1
2017-03-18, 23:17
Hur orkar du jaga upp dig över att folk jagar upp sig? :d

Hur orkar du jaga upp dig över folk som jagar upp sig över att folk jagat upp sig?

svenbanan
2017-03-18, 23:19
Hur orkar du jaga upp dig över att folk jagar upp sig? :d

Rättegången mot Judas Priest var patetisk. De som tyckte den var patetisk var inte patetiska.

blåvitt
2017-03-18, 23:20
Bryr mig inte tbh

ApexProcyon
2017-03-18, 23:24
Hur orkar du jaga upp dig över folk som jagar upp sig över att folk jagat upp sig?

Hur orkar du jaga upp dig över att jag jagar upp mig över en person som jagar upp sig över människor som jagat upp sig?

krubkungen
2017-03-18, 23:26
Ser ingen video, helt vitt.

Derbel McDillet
2017-03-18, 23:27
Tyckte inget särskilt. Det är en reklamfilm. Reklamfilmer skojar till det ibland. Skoj är ofta överdrivna. Det överdrivna reklamfilmen försöker illustrera är att anledningen att ha bra uppkoppling är att kunna swipa efter nya partners.

Försök att inte ta det så seriöst. Har ni en bra partner kommer hen inte lämna er bara för att ni har bra internet hemma, däremot kanske ni blir dumpade för att ni är överkänsliga och jobbiga :)

Diomedea exulans
2017-03-18, 23:28
Hade ju blivit ramaskri om det varit en gubbe som svepte mellan storbystade damer och frun i bakgrunden stod och tjatade om nagellacksborttagningsmedel. Så ja, lätt provokativ reklam.

Precis det jag också tänkte :d

Tänkte samma ... Tänk om reklamen hade handlat om en man som tittar på sin tråkiga kärring för att sedan titta ned i sin telefon där han har massa snygga modelltjejer med stora bröst att välja mellan ... jag undrar vad gudryn schyman och company hade gjort då??

Jag är inte mycket för konspirationsteorier men när många menar på att våra makthavare aktivt arbetar för att splittra familjer och äktenskap ... sen ser man sånt här ... usch det är motbjudande tycker jag.

verkar som att telia förlorar många kunder på det också om man tittar på responsen på facebook .......

Vill ni sänka er till de där gnällspikarnas nivå, då?

BelowAverage
2017-03-18, 23:59
Blir väl inte helt orimligt att fråga sig reaktionen om könen i reklamfilmen vore ombytta?
Det är en fråga jag tycker man ofta bör ställa sig då kön och jämställdhet är rätt aktuellt, vad händer om vi slänger om rollerna?

Ja det är en skitreklam.
Ja det är konstigt hur telia kan finansiera något sånt här.

Sen tycker jag inte att det behöver definiera hela min person, som gnällspik eller annat, att tycka att detta var en skitreklam.

baktung
2017-03-19, 00:28
Ingen har jagat upp sig och ingen är någon gnällspik. Hade vi suttit parvis i några vita skinnsoffor hemma hos Dio (vem annars) och kollat på Taken 3 (såg den nyss, andra gången) och ställts inför valet att kommentera eller inte kommentera aktuell reklamfilm så hade någon på sin höjd konstaterat att det hade blivit ramaskri och fantastiskt haussade löpsedlar av skiten nästa dag om könen varit omvända, varpå någon möjligen hade lagt en halvhjärtad machokommentar i stil med "Men blev du PeKå nu också?" som blivit besvarad med "Jag kommer alltid vara din PruttKompis, det vet du raring".

Ett par snabbdunstande ostbågegarv senare hade reklamfilmen varit glömd och företaget knappt ens tagits notis om. För vad gör det om hundra år när allting kommer kring?

BelowAverage
2017-03-19, 00:37
Ingen har jagat upp sig och ingen är någon gnällspik. Hade vi suttit parvis i några vita skinnsoffor hemma hos Dio (vem annars) och kollat på Taken 3 (såg den nyss, andra gången) och ställts inför valet att kommentera eller inte kommentera aktuell reklamfilm så hade någon på sin höjd konstaterat att det hade blivit ramaskri och fantastiskt haussade löpsedlar av skiten nästa dag om könen varit omvända, varpå någon möjligen hade lagt en halvhjärtad machokommentar i stil med "Men blev du PeKå nu också?" som blivit besvarad med "Jag kommer alltid vara din PruttKompis, det vet du raring".

Ett par snabbdunstande ostbågegarv senare hade reklamfilmen varit glömd och företaget knappt ens tagits notis om. För vad gör det om hundra år när allting kommer kring?

Haha :D
Är manlig vänskap så lik överallt? Kanske är vi bara simpla djur.
Ja precis. Alltid bäst att ha ett hundraårigt perspektiv på saker, man vill ju inte verka kortsiktig.

Diomedea exulans
2017-03-19, 05:57
Okejdå!

Vinter
2017-03-19, 06:23
Enda felet jag kan se är att det är Felia reklam.

Petoria
2017-03-19, 06:29
Skulle gissa på att reklamens syfte är just att skapa debatt och vara lite motbjudande. All publicitet är bra publicitet (nästan).

trädgårdsmöbel
2017-03-19, 06:51
Upp till 30% har inte den biologiska pappa de tror att de har. Kvinnor har alltid sökt sig till bättre män för sin avkommas skull, men de har givetvis inte någonting emot att låta svagare fostra och betala för den.

Nu tror jag unge herrn lade på en nolla. Såna där höga siffror är högst lokala företeelser i speciella samhällen. Det är inte alls så vanligt som 30%, även om det naturligtvis förekommer. Snarare under 5%

MasterChief
2017-03-19, 08:54
Telias gigantiska reklamkampanj sista månaderna har varit usel och den här var mest usel av de usla.

Dezen
2017-03-19, 09:09
Spännande att läsa deras svar på kritiken dom får via Facebook. Väldigt viktigt att övertyga alla att gilla reklamen verkar det som.

MasterChief
2017-03-19, 09:24
Spännande att läsa deras svar på kritiken dom får via Facebook. Väldigt viktigt att övertyga alla att gilla reklamen verkar det som.

Det som jag tyckte var mest märkligt var deras Telias svar. Uppenbarligen har de ett gäng unga tjejer vars enda uppgift är att "finnas online" och svara på varenda kommentar. Svaren var väldigt oföretagsmässiga vilket känns så jävla nödigt alltså. :D

Exempel på svar från Telia:

"Först och främst, vi uppmuntrar verkligen inte till otrohet. Det är inte det som reklamen handlar om.

Damen i reklamen zonar ut och googlar bilder på vackra män. Det handlar verkligen inte om att agera på det. Säg så här istället, vem har
inte någon gång googlat snygga kändisar (kvinnor och män)? Det här är samma sak; se men inte röra, helt enkelt! :)

Vad du väljer att googla är helt upp till dig; kvinnor, män, hundar, katter, nyheter eller kanske bilar.

Hur reklamen tolkas är upp till var och en. Men har någon av reflekterat över att kvinnan kanske är olycklig? En dag kanske hon tar språnget och skiljer sig, och blir lycklig. Idag tittar hon bara på bilder, utan att agera. Ett harmlöst googlade.

Sprid tankarna, tänk utanför boxen, vänner!

Jag har det tidigare, i andra inlägg, men jag säger det igen; själv googlar jag Jack Sparrow, kattungar och choklad. Det innebär inte att jag kommer ha en otrohetsaffär med varken Cpt. Sparrow, kattungarna, eller chokladen.

Magisk onsdag på er!
/Sara"

Dezen
2017-03-19, 09:35
Det som jag tyckte var mest märkligt var deras Telias svar. Uppenbarligen har de ett gäng unga tjejer vars enda uppgift är att "finnas online" och svara på varenda kommentar. Svaren var väldigt oföretagsmässiga vilket känns så jävla nödigt alltså. :D


Håller med, lite "puzz och kjam" nivå på det hela :d

MasterChief
2017-03-19, 09:37
Jag har alltid varit intresserad av marknadsföring och detta var ju extra kul att läsa om då kundstormar och företagens försök att värja sig utan att sjunka längre ner i geggan är fascinerande.

Telias marknadschef trampar snett när han svarar på kritiken:

"En tolkning kan, enligt Lars Axelsson, vara att män måste se till att bli mer intressanta för sina fruar och att det kan vara bra att ha en god internetuppkoppling till dess att det blir så.

Jag tror att baksidan av den tekniska utvecklingen är att vi har blivit mer distanserade, och det här är ett sätt att illustrera det på. Och sedan kopplas det till att man ska se till att man har en bra uppkoppling. Men det är med glimten i ögat, och ironi, som vi försöker föra fram det budskapet, säger han."

Så de gör en reklamfilm för att sälja internetuppkoppling genom att visa på baksidan med den tekniska utvecklingen? Sedan måste männen anstränga sig för att vara mer intressanta och innan de lyckas så är det bäst att ha en bra internetuppkoppling. Alltså, när var en internetuppkoppling dålig i Sverige? Är det ens ett relevant säljargument 2017?

Skarpt! :D

MasterChief
2017-03-19, 09:54
Alltså, Telias facebooksida.

Detta var ett guldkorn :D

http://i.imgur.com/p0aFTM7.png

Bärsärk
2017-03-19, 09:56
Känns som att alla bara gör allting för att provocera och hålla på nu för tiden så inget man reagerar över direkt.

Shqypnia
2017-03-19, 10:54
Jag tyckte reklamen var skoj. Motbjudande däremot är reklam för otrohetssajten VicotriaMilan..

trädgårdsmöbel
2017-03-19, 11:42
Vad jag reagerade på att är att mannen pekas ut som ointressant. Kvinnan bara sitter där och säger ingenting och i egenskap av sitt kön är hon självskrivet intressant. Mannen måste prestera för att behålla kvinnans intresse men hon behöver bara existera för att behålla hans intresse. Detta är väldigt nedvärderande mot män. Jag vill se ombytta roller på det där, att kvinnan skall uppvakta, kämpa för att behålla hans intresse och vara den som behöver prestera och inte bara finnas till, åtminstone någon jävla gång.

Hon kan väl säga intressanta saker varför ligger det kravet på honom?

Wain
2017-03-19, 11:45
Hon kan väl säga intressanta saker varför ligger det kravet på honom?

För att alltför många män är beredda att ta på sig en sådan "ointressant" kvinna.
*screwy*

mytimecouldbeyou
2017-03-19, 12:02
Vad jag reagerade på att är att mannen pekas ut som ointressant. Kvinnan bara sitter där och säger ingenting och i egenskap av sitt kön är hon självskrivet intressant. Mannen måste prestera för att behålla kvinnans intresse men hon behöver bara existera för att behålla hans intresse. Detta är väldigt nedvärderande mot män. Jag vill se ombytta roller på det där, att kvinnan skall uppvakta, kämpa för att behålla hans intresse och vara den som behöver prestera och inte bara finnas till, åtminstone någon jävla gång.

Hon kan väl säga intressanta saker varför ligger det kravet på honom?

Haha, en intressant kvinna. Lite som att leta efter en enhörning.

Kvinnor behöver aldrig lära sig att vara intressanta eller att utveckla sig själva, medan män behöver kämpa för att ens bli en man.

svenbanan
2017-03-19, 12:26
Haha, en intressant kvinna. Lite som att leta efter en enhörning.

Kvinnor behöver aldrig lära sig att vara intressanta eller att utveckla sig själva, medan män behöver kämpa för att ens bli en man.

Låt mig gissa. Du är oskuld?

Mats J
2017-03-19, 12:45
Ja störande reklam, men bara för att det precis som många redan skrivit skulle ej vara ok med det omvända.

micke81
2017-03-19, 13:02
Trams.

mytimecouldbeyou
2017-03-19, 15:39
Låt mig gissa. Du är oskuld?

Haha, tvärtom faktiskt - jag är inte oskuld. Lite tråkigt att du tror att det är så svårt att få till det - för mycket amerikansk TV?

Diomedea exulans
2017-03-19, 15:47
Kvinnor behöver aldrig lära sig att vara intressanta eller att utveckla sig själva, medan män behöver kämpa för att ens bli en man.

Fast att "bli man" är inte ett krav för att göra en tjej intresserad. Jag har aldrig utvecklat mig själv ett dyft. Som du säger tycker de flesta kvinnor att jag är ointressant och omanlig, men andelen som tycker att jag är intressant är ändå tillräckligt stor för att jag ska ha hunnit attrahera väldigt många kvinnor. Man kommer långt på att kunna föra en konversation och inte se ut som Bert Karlsson. Och på att vara klantig, väldigt många finner det gulligt. Kolla på Stig Helmer Olsson.

Jag måste dock säga att killen i klippet är lite konstig. Vem fan konverserar genom att hålla monologer om renässansen och filosofer och vad det nu var? Man ställer väl frågor till personen som sitter mittemot.

svenbanan
2017-03-19, 15:57
Haha, tvärtom faktiskt - jag är inte oskuld. Lite tråkigt att du tror att det är så svårt att få till det - för mycket amerikansk TV?

Nej, det tror jag inte. Jag baserar min bild på svenska kvinnor på de flertaliga faktiska kvinnor jag träffat under årens lopp. Romantiskt eller inte. Att du tycker det är lika sällsynt med intressanta kvinnor som med enhörningar får mig att tro att du inte träffat många kvinnor. Men du kanske bara umgås med fel folk...

micke81
2017-03-19, 16:03
Nej, det tror jag inte. Jag baserar min bild på svenska kvinnor på de flertaliga faktiska kvinnor jag träffat under årens lopp. Romantiskt eller inte. Att du tycker det är lika sällsynt med intressanta kvinnor som med enhörningar får mig att tro att du inte träffat många kvinnor. Men du kanske bara umgås med fel folk...

Eller så kanske användaren helt enkelt inte dras till kvinnor utan är lagt åt något annat håll,vilket inte är något konstigt alls men han kanske bara inte vet om det själv ännu?
Inga konstigheter alls.

mytimecouldbeyou
2017-03-19, 19:52
Nej, det tror jag inte. Jag baserar min bild på svenska kvinnor på de flertaliga faktiska kvinnor jag träffat under årens lopp. Romantiskt eller inte. Att du tycker det är lika sällsynt med intressanta kvinnor som med enhörningar får mig att tro att du inte träffat många kvinnor. Men du kanske bara umgås med fel folk...

Eller så överskattar jag förekomsten av enhörningar.

Det vanligaste intresset hos dem jag träffar verkar vara varianter på att lägga upp bilder på sociala medier + att kolla på andras bilder på sociala medier + kommentera och dela ovannämnda bilder. Men är man snygg klarar en väl sig från att behöva ha en personlighet.

Eller så kanske användaren helt enkelt inte dras till kvinnor utan är lagt åt något annat håll,vilket inte är något konstigt alls men han kanske bara inte vet om det själv ännu?
Inga konstigheter alls.

Nej, men det är säkert till fel typ av kvinna.
Ser faktiskt inte riktigt hur en skulle kunna tvivla. Blir alltid fundersam kring personer som påtalar att sexualitet är något mystiskt.

Jag måste dock säga att killen i klippet är lite konstig. Vem fan konverserar genom att hålla monologer om renässansen och filosofer och vad det nu var? Man ställer väl frågor till personen som sitter mittemot.

Med all säkerhet en elak nidbild för att kvinnan ska enklare kunna rättfärdiga sin trolöshet.
Det blir annat när vi inför sharia som rättssystem.

JacobHeitmann
2017-03-19, 19:56
Älskar't.

svenbanan
2017-03-19, 21:09
Eller så överskattar jag förekomsten av enhörningar.

Det vanligaste intresset hos dem jag träffar verkar vara varianter på att lägga upp bilder på sociala medier + att kolla på andras bilder på sociala medier + kommentera och dela ovannämnda bilder. Men är man snygg klarar en väl sig från att behöva ha en personlighet.


Låt mig gissa igen då. Du träffar inte de där tjejerna genom nåt socaialt sammanhang utan du raggar upp dem på krogen eller på nån dejtingsida? Jag gissar även att du inte ägnar dig åt några aktiviteter där du träffar tjejer naturligt?

Om du enbart dejtar tjejer du blivit intresserad av pga deras boobs och makeupskills så är det ju inte konstigt om ni inte klickar i övrigt. Ifall du skulle umgås med tjejer naturligt i din vardag så skulle du rimligtvis märka att det finns lika många varianter av tjejer som det gör av killar, och att en del av dessa rimligtvis har personligheter som även du finner intressanta.

Kimball
2017-03-19, 22:00
Mest.. meningslös? Handlar det endast om att skapa debatt och på så vis få reklamen "påmind"? Kan någon utveckla vad syftet med dessa typer av reklamfilm är, om annat än just skapa debatt? Det måste ju finnas någon som har en så oerhört bättre och djupare förklaring för det hela än så?

svenbanan
2017-03-20, 03:07
Mest.. meningslös? Handlar det endast om att skapa debatt och på så vis få reklamen "påmind"? Kan någon utveckla vad syftet med dessa typer av reklamfilm är, om annat än just skapa debatt? Det måste ju finnas någon som har en så oerhört bättre och djupare förklaring för det hela än så?

Syftet är väl samma som för all reklam...
Att få så mycket folk som möjligt att tänka på telia en jävla massa och att så många som möjligt kommer att tänka på telia nästa gång de ska skaffa abonnemang, och att de flesta av dessa då associerar telia med nåt positivt ochdå skaffar ett teliaabonnemang.

Jag antar de tänker sig att folk ska tycka reklamen är lite rolig och kanske lite jämnställd eller feministisk eller nåt sånt. Det verkar ju vara populärt nuförtiden. Jag tror inte de tänkt sig att fokusera på vänstrande kvinnor som målgrupp i alla fall.

ApexProcyon
2017-03-20, 04:29
Eller så kanske användaren helt enkelt inte dras till kvinnor utan är lagt åt något annat håll,vilket inte är något konstigt alls men han kanske bara inte vet om det själv ännu?
Inga konstigheter alls.

Hade du verkligen skrivit att det "inte är konstigt" två gånger ifall det inte hade varit lite konstigt?

Jag anar CIS! :cool:

Malle1
2017-03-20, 07:19
Bara ett led till i alla försök att förminska den svenske mannen..... Kvinnor har det bra idag och kan uppföra sig hur som helst. Snart slut med det dock.... antingen tar muslimerna över eller så är pengarna slut vilket gör att kvinnorna inte får bidragförsörjning till sina bastarder.

Kåtlett
2017-03-20, 09:10
Sweden - land of the cucks. :D
Tycker detta är sjukt populistiskt så det blir pinsamt. Samma sak med SJs nya reklam. Bara för det är "inne" med cucks och hens så tror jag inte majoriteten av Sverige håller med om det.

Så här blir det när PR-byråer och reklamnissar med hipsterskägg och rosa hår på Södermalm tror att dom ska vinna nya marker. :D

wintersnowdrift
2017-03-20, 10:02
Det enda som provocerar mig med budskapet är att en person som vill diskutera renässanskonst, amerikansk politik och Nietzsche framställs som ironiskt "intressant".

Alltså, det är ju isf bruden i filmen som är totalt menlös.

trädgårdsmöbel
2017-03-20, 11:08
Sweden - land of the cucks. :D
Tycker detta är sjukt populistiskt så det blir pinsamt. Samma sak med SJs nya reklam. Bara för det är "inne" med cucks och hens så tror jag inte majoriteten av Sverige håller med om det.

Så här blir det när PR-byråer och reklamnissar med hipsterskägg och rosa hår på Södermalm tror att dom ska vinna nya marker. :D

Killen i reklamen är ju/är på väg att bli ofrivilligt omedvetet cuck, inte en riktig cuck så jag tycker din analys haltar lite:)

BelowAverage
2017-03-20, 11:25
Med all säkerhet en elak nidbild för att kvinnan ska enklare kunna rättfärdiga sin trolöshet.
Det blir annat när vi inför sharia som rättssystem.

Hahaha! :D
Ja det blir nog det. Man får ta det goda med det onda, och t.om sharia kanske för något gott med sig. Lol xD

Det roliga med reklamen är att jag hittar hur myclet som helst i den som provocerar mig. #butthurt
Telia vann.

trädgårdsmöbel
2017-03-20, 11:41
Hahaha! :D


Det roliga med reklamen är att jag hittar hur myclet som helst i den som provocerar mig. #butthurt
Telia vann.

haha +1. Den är ju på så vis genial, om man kan bortse ifrån sin egna personliga aversion. Visst, jag vill inte byta till Telia, men Telia hamnar ju på hjärnan av just denna reklamen.

BelowAverage
2017-03-20, 11:51
haha +1. Den är ju på så vis genial, om man kan bortse ifrån sin egna personliga aversion. Visst, jag vill inte byta till Telia, men Telia hamnar ju på hjärnan av just denna reklamen.

Den parodiserar att kvinnor är helt ointressanta - för det är hon i reklamen.
Den parodiserar att man är tråkiga, måsta hävda sig och mansplainar - för det gör han i reklamen.
Den parodiserar typiska könsroller och vem ska attrahera vem - mannen är den vars "attraktionskraft" ifrågasätts.

Och sen allt deras trams om att "bara titta på andra lite skadar inte", nej visst. Det tycker inte jag heller. Men har man börjat använda en dejtingapp så har man tagit steget från att "titta lita" till att "söka lite", kan jag tycka.

Jag blir butthurt på så många nivåer av reklamen, det är som att den skickar kängor mot precis all samhällsdebatt som pågår just :P - och detta kan jag egentligen uppskatta.
Nu tror jag vi alla överskattar reklamens syfte och jag antar (tyvärr) att Telia bara ville vara lite PK, men reklamen ser ju ut som den gör oavsett ;P

upperkatt
2017-03-20, 11:57
Kunde inte bry mig mindre.

Yes
2017-03-20, 12:10
En reklamfilm av idioter för idioter.

hugok
2017-03-20, 13:42
Tycker den har ett bra budskap, hipsterkillen med sin tjocktröja och tekopp (cucken) som snackar om Nietzsche och massa annat skit blir inte ett dugg intressant jämfört med de mer manliga männen i telefonen. Ett vanligt fenomen att killar blir tryhards, lär sig massa om politik, filosofi, kallar sig feminister mm, allt bara för att imponera på en tjej som i slutändan går till den vältränade barbystade mannen.

anvihl
2017-03-20, 13:49
Handlar ju om en mansplainande stereotyp man som har åsikter om precis allt och har kompetens att uttala sig om precis inget. Klart som fan man inte vill älska och ****** en sån.

Yes
2017-03-20, 13:59
Tycker den har ett bra budskap, hipsterkillen med sin tjocktröja och tekopp (cucken) som snackar om Nietzsche och massa annat skit blir inte ett dugg intressant jämfört med de mer manliga männen i telefonen. Ett vanligt fenomen att killar blir tryhards, lär sig massa om politik, filosofi, kallar sig feminister mm, allt bara för att imponera på en tjej som i slutändan går till den vältränade barbystade mannen.
"Women are considered deep - why? Because one can never discover any bottom to them. Women are not even shallow" - Nietzsche

Rolfarsson
2017-03-20, 14:08
Idiotin i vårat avlånga land har verkligen inget tak.

trädgårdsmöbel
2017-03-20, 14:34
Tycker den har ett bra budskap, hipsterkillen med sin tjocktröja och tekopp (cucken) som snackar om Nietzsche och massa annat skit blir inte ett dugg intressant jämfört med de mer manliga männen i telefonen. Ett vanligt fenomen att killar blir tryhards, lär sig massa om politik, filosofi, kallar sig feminister mm, allt bara för att imponera på en tjej som i slutändan går till den vältränade barbystade mannen.

Hur är antiintellektualism ett bra budskap? Jag påstår inte på något sätt att jag är smart själv, tvärtom, men det där nedvärderandet av intellektuella kvaliteer och att kalla det ointressant är inte bara tråkigt, det är dåligt.

Både intellektuella (och pseudointellektuella tryhards) som kan hålla monolog är något positivt, om de hade bytt roll och hon var den som höll monolog hade det tom. vart sexigt.

BelowAverage
2017-03-20, 14:36
Hur är antiintellektualism ett bra budskap? Jag påstår inte på något sätt att jag är smart själv, tvärtom, men det där nedvärderandet av intellektuella kvaliteer och att kalla det ointressant är inte bara tråkigt, det är dåligt.

Både intellektuella (och pseudointellektuella tryhards) som kan hålla monolog är något positivt, om de hade bytt roll och hon var den som höll monolog hade det tom. vart sexigt.

Det vet du väl, att man bara intresserar sig för intellektuella saker för att fånga brudar.

Det är därför jag på min fritid läser lite filosofi, vetenskaplig teori och samhällsvetenskap. Jag får ju så extremt många ligg av dessa intressen :D
Det är inte alls för att det intresserar mig, och för att det är kul att söka efter svar.

Yes
2017-03-20, 15:14
Handlar ju om en mansplainande stereotyp man som har åsikter om precis allt och har kompetens att uttala sig om precis inget. Klart som fan man inte vill älska och ****** en sån.
En stereotyp skapad av kvinnor på Södertörn...

WHITEFOLKS
2017-03-20, 15:16
Killar ändrar hela person/ligheter för att försöka fånga tjejer. Tjejer ändrar färg på ögonskugga och märke på balsam (och killarna struntar i det i slutändan).

trädgårdsmöbel
2017-03-20, 16:13
Det vet du väl, att man bara intresserar sig för intellektuella saker för att fånga brudar.

Det är därför jag på min fritid läser lite filosofi, vetenskaplig teori och samhällsvetenskap. Jag får ju så extremt många ligg av dessa intressen :D
Det är inte alls för att det intresserar mig, och för att det är kul att söka efter svar.

:) Jag vill åtminstone tro att det finns brudar som gillar sånt. Nu gör det ju samma för mig då jag inte är intellektuell själv men jag vill ändå nånstans tro att många kvinnor skulle uppskatta det, det hade gett mig större hopp om mänskligheten. Wintersnow som kommenterade innan antydde ju ditåt vilket var väldigt glädjande.

Vinter
2017-03-20, 16:30
Det vet du väl, att man bara intresserar sig för intellektuella saker för att fånga brudar.

Det är därför jag på min fritid läser lite filosofi, vetenskaplig teori och samhällsvetenskap. Jag får ju så extremt många ligg av dessa intressen :D
Det är inte alls för att det intresserar mig, och för att det är kul att söka efter svar.

Självklart läser jag på Universitet för att ragga, utbildningen är bara slentrian.

ApexProcyon
2017-03-20, 16:42
"Women are considered deep - why? Because one can never discover any bottom to them. Women are not even shallow" - Nietzsche

Nietzsches beskrivning av kvinnor ligger ofta närmare verkligheten än vad jag vill erkänna. Politik, filosofi och vetenskap är för det mesta helt meningslöst att diskutera med kvinnor.

BelowAverage
2017-03-20, 16:43
Självklart läser jag på Universitet för att ragga, utbildningen är bara slentrian.

Exakt samma!
Det kan väl inte för mig som man, finnas nyfikenhet och intresse för något annat än kvinnor och fortplantning? ^^,

WHITEFOLKS
2017-03-20, 17:26
Man behöver inte dra det hela till extremer heller. Man kan både vara intresserad av att utbilda sig och förkovra sig för sin egen skull och gå med på att det ofta inte är högsta prioritet på att tjejer ska vara intellektuellt intressanta och stimulerande för att godkännas för kopulering eller tom förhållande i många fall.

Vinter
2017-03-20, 17:34
Man behöver inte dra det hela till extremer heller. Man kan både vara intresserad av att utbilda sig och förkovra sig för sin egen skull och gå med på att det ofta inte är högsta prioritet på att tjejer ska vara intellektuellt intressanta och stimulerande för att godkännas för kopulering eller tom förhållande i många fall.

Menar du one night stand efter en utekväll eller en kvinna att starta familj med. Jag skulle tro att kriterierna ser olika ut, men då utgår jag från mig själv.

Jag får mest skämskudde känslor av folk från reality serier, och jag har mött liknande i verkligheten med. Så ja ett kriterium är att kunna hålla en konversation någorlunda hög nivå. Men så dejtar jag inte feminister eller folk bara baserat på utseende, tror det går över runt 20 för en del.

WHITEFOLKS
2017-03-20, 17:39
Menar du one night stand efter en utekväll eller en kvinna att starta familj med. Jag skulle tro att kriterierna ser olika ut, men då utgår jag från mig själv.

Jag får mest skämskudde känslor av folk från reality serier, och jag har mött liknande i verkligheten med. Så ja ett kriterium är att kunna hålla en konversation någorlunda hög nivå. Men så dejtar jag inte feminister eller folk bara baserat på utseende, tror det går över runt 20 för en del.

Men mycket av det här är ju virtue signaling och att själv nå upp till en bild av sig själv som högre. Man vet inte riktigt vad andra baserar sina val på och ofta är man inte helt ärlig med vad man själv baserar sina val på heller.

Det är dock något man alltid "tjänar" på att utge sig som att gå på mer än utseende. Jag tror inte heller att man generellt går på BARA utseende eller BARA personlighet utan det varieras där mellan beroende på möjlighet, situation och behov.

Det tycks för mig oftare vara så att situationen kräver att mannen visar sig intressant för en kvinna snarare än tvärtom, hon väntar på att mannen som tycker att hon är intressant ska visa att han är intressant för henne.

Vinter
2017-03-20, 17:52
Men mycket av det här är ju virtue signaling och att själv nå upp till en bild av sig själv som högre. Man vet inte riktigt vad andra baserar sina val på och ofta är man inte helt ärlig med vad man själv baserar sina val på heller.

Det är dock något man alltid "tjänar" på att utge sig som att gå på mer än utseende. Jag tror inte heller att man generellt går på BARA utseende eller BARA personlighet utan det varieras där mellan beroende på möjlighet, situation och behov.

Det tycks för mig oftare vara så att situationen kräver att mannen visar sig intressant för en kvinna snarare än tvärtom, hon väntar på att mannen som tycker att hon är intressant ska visa att han är intressant för henne.

Oj du får satsa på att lära dig olika signaler. Tjejer brukar vara bra på att signalera om de ser någon intressant, sedan hur bra du är på att upptäcka det är egalt.

Det handlar om att känna sig själv och vara ärligt mot sig själv. Något man lär sig om man ger det några försök. Utseende är viktigt, men det räddar knappast en dålig personlighet. Har man inte högre krav oavsett kön är det mest synd om människan. Det ser vi på statistiken om hur långa förhållanden är nuförtiden. Folk hinner knappt lära känna varandra på ytan.

WHITEFOLKS
2017-03-20, 17:55
Oj du får satsa på att lära dig olika signaler. Tjejer brukar vara bra på att signalera om de ser någon intressant, sedan hur bra du är på att upptäcka det är egalt.

Det handlar om att känna sig själv och vara ärligt mot sig själv. Något man lär sig om man ger det några försök. Utseende är viktigt, men det räddar knappast en dålig personlighet. Har man inte högre krav oavsett kön är det mest synd om människan. Det ser vi på statistiken om hur långa förhållanden är nuförtiden. Folk hinner knappt lära känna varandra på ytan.

Även om du anses vara intressant så är det oftast upp till dig oavsett. Men whatever, det här blir bara ytterligare "bevis" på det jag säger så det spelar ingen roll :)

Hur du gör på personlig nivå vet bara du själv och ofta är folk inte så medvetna om det själva heller. Hur du ser på "andra" var ju det jag menade med att det är rätt ointressant att dra upp extrema sarkastiska exempel som motbevis för att man själv gör annorlunda (eller iaf påstår sig göra det) när det generellt inte är så som man som optiperson påstår sig göra.

Vinter
2017-03-20, 18:11
Även om du anses vara intressant så är det oftast upp till dig oavsett. Men whatever, det här blir bara ytterligare "bevis" på det jag säger så det spelar ingen roll :)

Hur du gör på personlig nivå vet bara du själv och ofta är folk inte så medvetna om det själva heller. Hur du ser på "andra" var ju det jag menade med att det är rätt ointressant att dra upp extrema sarkastiska exempel som motbevis för att man själv gör annorlunda (eller iaf påstår sig göra det) när det generellt inte är så som man som optiperson påstår sig göra.

Ja vad är problemet egentligen, det är två personer som måste finna gemensamt intresse för att det ska hända något. Om ena parten väljer att avsluta så händer inget.

micke81
2017-03-22, 14:28
Hade du verkligen skrivit att det "inte är konstigt" två gånger ifall det inte hade varit lite konstigt?

Jag anar CIS! :cool:

Vad fint med en bokstavsförkortning,vad betyder den?

svenbanan
2017-03-22, 16:56
Vad fint med en bokstavsförkortning,vad betyder den?

Enligt urban dictionary:

CIS
Short for "cisgender" (opposite of "transgender"), used to describe someone whose gender identity matches their anatomical gender at birth.

Vad "Jag anar CIS" betyder är ju dock rätt tveksamt...

Patriarch K
2017-03-25, 09:24
Tycker det känns som att de driver med kvinnors tindrande snarare, och att det är kvinnorna som indirekt får en käftsmäll i och med denna reklam.