handdator

Visa fullständig version : Bröst och rygg pass på måndag sen armar och axlar på onsdag?


svartakronan
2017-03-17, 09:01
Kommer mina armar och axlar hinna återhämta sig helt? Kör ganska låg volym på bröst/rygg passet bör nämnas, runt 6 set per muskel.
Ja jag vet att det är individuellt och att jag ska prova och se själv men finns det inte några riktlinjer att gå efter?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

ceejay
2017-03-17, 09:55
Du kan träna varje muskel varje dag om du vill, det handlar om hur hårt du kör och hur din återhämtning är. 6 set är säkerligen ingen fara.

HenrikJ
2017-03-17, 10:58
Av allt att döma helt lugnt.

1x0
2017-03-17, 11:31
Jag gick från press och dragpass rullade var tredje dag, till varannan dag. Sänkte antal set så veckovolymen blev samma - känner ingen slitenhet alls.

Ozziking
2017-03-17, 12:04
Du tänker för mycket, kör på bara förfan. Du känner om det funkar / går snett.

Rolfarsson
2017-03-17, 13:12
Då jag själv fick problem med mina armbågar (kroniskt, haft det i ~4 år nu) när jag bara lät det gå 1 dag mellan bröst och triceps så är mitt råd att iaf låta det gå 2 dagar mellan dom passen, alternativt kört på en annan split, speciellt då du verkar tillhöra den gruppen människor som är mindre hållbar.

viringer
2017-03-17, 13:35
Du behöver inte återhämta dig inför varje gång. Kör du samma cykel konstant så blir det svårare dock.

svartakronan
2017-03-17, 13:36
Då jag själv fick problem med mina armbågar (kroniskt, haft det i ~4 år nu) när jag bara lät det gå 1 dag mellan bröst och triceps så är mitt råd att iaf låta det gå 2 dagar mellan dom passen, alternativt kört på en annan split, speciellt då du verkar tillhöra den gruppen människor som är mindre hållbar.



Eller så struntar jag i att träna armarna specifikt denna period när jag kör denna split. Man får ju hyffsade resultat av drag och pressövningarna för armarna men kanske inte optimalt om man vill få stora armar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

te1on
2017-03-17, 14:28
Du tänker för mycket, kör på bara förfan. Du känner om det funkar / går snett.
+1
Att öppna en tråd om varje lite fundering du har kommer inte hjälpa.

svartakronan
2017-03-17, 14:55
+1

Att öppna en tråd om varje lite fundering du har kommer inte hjälpa.



Ja jag får försöka lita mer på mig själv, kan mer än vad jag tror. Vill alltid bara ha bekräftelse från er för jag ej litar fullt ut på det jag tror.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rolfarsson
2017-03-17, 15:13
Eller så struntar jag i att träna armarna specifikt denna period när jag kör denna split.

Eller så lägger du upp det på ett annat sätt som säkerställer återhämtningen ;)

Man får ju hyffsade resultat av drag och pressövningarna för armarna men kanske inte optimalt om man vill få stora armar.

Det beror på utförandet, och triceps långa kommer inte att tränas effektivt.