handdator

Visa fullständig version : Riktat till alla tjejer!!


växer...
2004-04-26, 21:01
Okej, det jag skulle vilja ha reda på är tjejers medelstyrka.

Det är nämligen så att min flickvän är väldigt besviken på sin styrka och jag försöker peppa henne så mycket jag kan. Bara lite svårt för henne att bli peppad ifall hon hänger med mig och mina kompisar och tränar eftersom hon tar mindre i övningarna. Tyvärr har hon ingen jämbördig kompis att träna med och i hennes famlijs hemmagym blir träningen lidande. Det jag tror och även säger till henne är att hon är visst stark, man kan inte jämföra tjejer och killar generellt eftersom ja det där behöver jag inte fortsätta på. Killar har ett geneteiskt försprång muskulärt sett alltså.

Ok, till huvudsyftet.

Ni tjejer som tränar aktivt eller mindre aktivt, vad har ni att säga om dessa resultat. Är de under/lika med/över medel?

Min flickvän är 160 cm lång, väger ca 53 kg.
Hon har "småtränat" i ca 3 mån.

Tyvärr har hon långt till närmaste gym och det är ganska dyrt så hon har fått hålla sig till det eländiga hemmagymet mesta delen av tiden.

De övningar jag kan ge som referens hittills är tyvärr få men:

Bänkpress: 40kg x5 x4 x 3 reps
Rak stångcurl: 20kg 10x9x7
Hantelcurl: 10kg x10x9x9 minst.

Ok, vad sägs om detta, inte är det så pissigt?? Jag tycker att det är skitbra men jag kanske har dålig koll? :confused:

Glömde åldern, 21 är hon, ska fylla 22 snart.

emmzan
2004-04-26, 21:03
Hon är stark i alla tre övningarna! Säg det till henne och hälsa från mig :)

Sen är det ju alltid idé att inte jämföra sig med andra utan lära sig att istället se till hur man förbättrar sina EGNA resultat, inte hur mkt starkare/svagare man är jämfört med den och den och den.

Tricklev
2004-04-26, 21:07
Har en killpolare, ålder 17år blev han i mars och HAN bänkar 40 i bänk, visst han är ganska tanig osv men ändå.


Hälsa att hon visst är stark o ge henne ett nyp från mig:cheers:

växer...
2004-04-26, 21:13
Originally posted by emmzan
Hon är stark i alla tre övningarna! Säg det till henne och hälsa från mig :)

Sen är det ju alltid idé att inte jämföra sig med andra utan lära sig att istället se till hur man förbättrar sina EGNA resultat, inte hur mkt starkare/svagare man är jämfört med den och den och den.

Hmm, tror du inte jag försökt?? :confused:

Nämen jag förstår precis vad du menar, bara det att det är väääldigt svårt att nå in dit och plocka bort skrivskyddet i hennes vackra huvud.. Men efter hand som det kommer in fler svar på denna post så ska jag visa henne och säga, "Du är visst bra."

Är så svårt för mig att nå fram.. kanske för att jag är hennes kille och "ska" uppmuntra henne som hon inte svarar så bra på peppningen..

Men tack för inlägget och jag ska hälsa henne. :)

Chofe
2004-04-26, 21:17
Riktigt stark för att bara ha "småtränat" i tre månader!

Har själv inte mycket tyngre vikter och har ändå hållt på betydligt längre...

AFanatic
2004-04-26, 21:22
Hon är som sagt stark!


Vet i sjutton om jag ens tar 40 kg i bänk...:em: Jag är superklen där..iofs kör jag inte bänk men iaf.

Det är inte många tjejer som kör på 10 kg hantlar...:hbang:


Sen om hon vill ha ett litet tips...Eller iaf försöka ändra iställning till killarna(s) (styrka). Så kan hon ju ha det som en liten push att "jämföra" sig med vad killar tar...Välj ut ngt lämpligt offer som hon "tävlar" med ( i huvudet). Någon som är ungefär på samma nivå eller ngt över. Sen när hon börjar gå om en del killar så är det en rejäl push för självförtroendet iaf när det gäller styrka.

Fan va töntig man är! :laugh: Allvarligt...Vänd varje negativ tanke till en möjlighet istället. :bpump:

växer...
2004-04-26, 21:26
Originally posted by Chofe
Riktigt stark för att bara ha "småtränat" i tre månader!

Har själv inte mycket tyngre vikter och har ändå hållt på betydligt längre...

Härligt, börjar ana en positiv trend.
Kul, hon kommer att bli jätteglad sen när hon får läsa. Sen blir hon säkert arg på mig för att jag tog upp det här i forumet men det går nog över när hon får tänka på de bra grejer som stod här. :bpump:

Tack för ditt inlägg, det hjälper henne så småningom oerhört. Även mig. :)

Mindek
2004-04-26, 21:33
Kvalgränserna för SM i bänkpress ligger iaf under kroppsvikten för damer... så där har hon ju något att gå på :thumbup:

Alltså kör hon bicepscurl med 10 kgs hantlar? Det är ju rejält starkt i så fall :hbang:

Pressarn
2004-04-26, 21:35
Med tanke på att dom flesta tjejer knappt klarar stången i bänkpress så är hon skitstark. Sen har hon bara tränat i tre månader, kommer börja gå om killar snart och då blir det riktig kul kan jag tänka mig :kickass:

Chofe
2004-04-26, 21:37
Tycker att det är underbart att fler tjejer hittar in i gymet!

Hör av dig om du behöver fler "viktreferenser" för att motivera henne ytterligare. Vet själv att det ibland känns hopplöst när man ser alla grabbar lyfta SÅ mycket mer...

växer...
2004-04-26, 21:45
Alltså, jag kunde inte haft roligare kvällsläsning. Nu blir jag verkligen glad, för alla era kommentarer kan hon helt enkelt inte vända ryggen åt.
När hon förstår att hon är stark så kommer hennes självförtroende att höjas och hon kommer att få höja vikter därtill. :thumbup:

Kan bara bli positiv effekt, nåt som jag försökt åstadkomma nästan helt förgäves själv. Nu är jag verkligen glad att jag fick länken till kolozzeum, detta är ett superställe.

Verkligen STORT tack till alla som hjälper mig att peppa henne. Ska bara vänta nån dag tills tråden vuxit sig lite större så att intrycket blir ännu större. =D

Nu är det dags för kvällsgröten, sen ska jag avsluta med mer läsning i denna tråd. :)

Det här blir så bra!

Pressarn
2004-04-26, 22:19
Få henne att köra lite riktiga övningar som marklyft och knäböj så är hon direkt mer macho än andra snubbar på gymmet.

stybb
2004-04-26, 22:19
Det är många sugrörsgymnaster på vårat gym som inte kör på 10 eller om det är 11kg hantlarna och de är ju killar i 16-19 års åldern. De bryr sig alldeles för mycket om hur de är klädda osv.

Din tjej är rejält stark. Och om hon nu tycker hon är så svag.. ta med henne till ett gym så får hon se ....

hälsa :kinky:

aliquis
2004-04-26, 23:54
tjejer har ju generellt mer kroppsfett än killar så 53kg tjej är kanske 49kg kille eller så... och 49kg kille lyfter väl inte så mycket heller.

cali
2004-04-27, 09:27
Hon är imponerande stark för den längden och vikten och den korta tiden på gymmet.
Hon får plocka upp en BK-sports blaska och kolla på tjejerna där, de lyfter inte mycket tyngre grejjor tjejjerna i hennes viktklass men de är ändå "proffs"

MunsöHustla
2004-04-27, 12:32
Ja det där ser ju riktgta bra ut, akta dig så du inte piskar henna för mycket bara kommer ihåg när min tjej gjorde en 10:a på T-rodden med 50kg efter tre månaders träning....då började jag bli smått orolig om man skulle bli det svaga könet :D

gasoliner
2004-04-27, 12:47
Jag tyckte det såg starkt ut jag också, min tjej som väger 10 kg till tar inte i närheten av de vikterna.:hbang:

Fortsätt tjejen!!:bpump:

Tricklev
2004-04-27, 13:49
Originally posted by MunsöHustla
Ja det där ser ju riktgta bra ut, akta dig så du inte piskar henna för mycket bara kommer ihåg när min tjej gjorde en 10:a på T-rodden med 50kg efter tre månaders träning....då började jag bli smått orolig om man skulle bli det svaga könet :D



Status med en tjej som kn whuppa en jue:D

växer...
2004-04-27, 17:44
Originally posted by MunsöHustla
Ja det där ser ju riktgta bra ut, akta dig så du inte piskar henna för mycket bara kommer ihåg när min tjej gjorde en 10:a på T-rodden med 50kg efter tre månaders träning....då började jag bli smått orolig om man skulle bli det svaga könet :D

De ä luuungt, hon får bli hur stark som helst, kan aldrig bli för mycket! Jag skulle bara bli glad om hon piska mig, för det finns inget hon vill hellre. :) Men då ska hon allt komma igång ordentligt
När hon väl gör det får de flesta tjejer och många killar passa sig.
Kickan är grym!! :thumbup:

Semiramis
2004-04-27, 17:48
Hon är helt klart stark! Heder till dig som stödjer henne i träningen!

växer...
2004-04-27, 17:55
Originally posted by Semiramis
Hon är helt klart stark! Heder till dig som stödjer henne i träningen!

I och med att du skrev det där så gjorde du också det, tack!

Ska bli kul, snart ska hon få länken hit så hon kan få läsa allt och haja till lite.. =)

växer...
2004-04-28, 15:04
Ok, igår tillkännagav jag min lilla plan för gumman och först reagerade hon som jag trodde och blev lite minisne för att jag tog upp det på forumet, men efter att hon fått läsa allt och jag avbröt alla negativa uttalanden hon gjorde med läsning ur allt positivt alla skrev så tror jag att hon blev lite smickrad ändå. =)

Tack till alla som delade med er av era åsikter, nu ska peppningen upp ännu ett snäpp. Snart får ni akta er, då är det äkta girlpower som gäller! =)

Om du läser detta så måste jag säga, gillar dig sötis, och.. va va det jag sa, du är grym! :bow: :thumbup:

Hoj!

Tricklev
2004-04-28, 15:15
Originally posted by växer...
Om du läser detta så måste jag säga, gillar dig sötis, och.. va va det jag sa, du är grym! :bow: :thumbup:


tack, du är också ganska söt:love:


:D

JAM
2004-04-28, 16:50
Originally posted by Tricklev
tack, du är också ganska söt:love: Men det var ju inte dig han menade! :thefinger ;)

För övrigt får du (växer...) önska flickvännen lycka till med träningen! Hoppas att hon fortsätter! Du får posta igen om ett halvår så får vi se hur det har gått.

Tricklev
2004-04-28, 19:56
Originally posted by JAM
Men det var ju inte dig han menade! :thefinger ;)

För övrigt får du (växer...) önska flickvännen lycka till med träningen! Hoppas att hon fortsätter! Du får posta igen om ett halvår så får vi se hur det har gått.


Var ju därför jag hadde:D nedanför :thumbup:

Herkulez
2004-04-28, 20:00
En 70 kilos brud på mitt gym gjorde förra veckan LÄTT 115kg i tävlingslyft, då är hon ingen bänkpressare heller

har mycket kvar :bow: :bow: :hbang:

vacon
2004-04-28, 20:02
Originally posted by Tricklev
Har en killpolare, ålder 17år blev han i mars och HAN bänkar 40 i bänk, visst han är ganska tanig osv men ändå.

:laugh:

Gripper 200 LB
2004-04-28, 20:18
Jag har under årens lopp hunnit träna på en del gym och självklart observerar man folket runt omkring gällande deras fysik och styrka, detta gäller alltså både killar och tjejer även om man nu tittar lite extra på tjejer:D
Kan säga som sådant att din tjej knappast bör lida för att hon tycker att hon har dålig styrka för det har hon inte, särskilt inte med tanke på att hon endast har tränat en kort tid. Jag har sett tjejer som är rejält starka i hela kroppen och som lätt reppar på 15 kilo hantlar i curl, sedan finns det dessa tjejer som knappt orkar lyfta första viktplattan på en styrketräningsmaskin så detta är helt och hållet individuellt.

Din tjej tillhör i alla fall inte dom svagaste, hon kan se sig själv som relativt stark med tanke på att hon fortfarande ligger i startgroparna för sin utveckling.

Lillgrabben
2004-05-04, 20:19
En nybörjartjej som tränar med oss ( tränat ca 2 månader)

Hon gör ca:

Böj.

vet inte riktigt men i trakterna av 100 kg

bänk.

just nu treor på 55 kg med stopp

( 75 kg på tävling med tröja)

mark:

körde idag 5 set på 110 kg, några treor & ett par tvåor

( en stänkare på 145 kg på sin första SL tävling)


Hon är nybörjare & har aldrig rört en stång förrän det sista dryga 2 månaderna men hon har en talang som är BRUTALGRYM!


Tjoflöjt :hbang:

Tricklev
2004-05-04, 20:25
Originally posted by vacon

:laugh:

Det är inte ens det bästa, det bästa är att han skryter utanför gymmet om hur stark han är, när han pallar att köra 50(han pallar 1 om jag gör den åt han ;P ) så ska han "lura" ner en ganska liten polare o låta han köra o sen ska han bänka HELA 50kg så lillkillen blir helt stum =D=D=D=D= feck förvånar mig itne om lill killen bänkar över 50ganska lätt =D


observera: han heter inte lillkillen men fick bli kallad det just nu.

cali
2004-05-04, 20:25
Hon är rätt fet va ?:naughty:
Skriv gärna upp vikten och längden så kan vi ställa det i relation ;)

Tricklev
2004-05-04, 20:27
Originally posted by cali
Hon är rätt fet va ?:naughty:
Skriv gärna upp vikten och längden så kan vi ställa det i relation ;)

Skrev han i början "Min flickvän är 160 cm lång, väger ca 53 kg.
Hon har "småtränat" i ca 3 mån. "


om din kommentar var riktad till tråd startan.

Lillgrabben
2004-05-04, 20:27
Originally posted by cali
Hon är rätt fet va ?:naughty:
Skriv gärna upp vikten och längden så kan vi ställa det i relation ;)


Under 70 kg, ska gå i klass 67,5 på bänksm. :kickass:



Edit: Hurså förresten, är hon starkare än dig?! :devil:

cali
2004-05-04, 20:38
Jamen det låter ju starkt för den vikten!

Nä hon är inte starkare än mej, jag tränar mycket för styrka till skillnad från många andra ;)

växer...
2004-05-20, 07:42
Originally posted by cali
Hon är rätt fet va ?:naughty:
Skriv gärna upp vikten och längden så kan vi ställa det i relation ;)

Jamen det låter ju starkt för den vikten!

Nä hon är inte starkare än mej, jag tränar mycket för styrka till skillnad från många andra

Nope, rätt så fet, det är hon inte. :)

Ja, starkt för den vikten, hon blir inte svagare heller. :thumbup:

Kan fö. nämna att hon nyligen nästan spöade mig i ryggups, hon tog 20-kilosvikten och gjorde en 8:a resp 6:a på det.. Själv tar jag sällan fler än 12-13 på det, brukar stanna kring 10. :)

Pingu
2004-05-20, 10:44
Min sambo Karin är 22 år 163 cm och 52 kg tung (trots 2 barn på 2 år ). Hon brukar ha 3-5 kg hantlar i bicepscurl , ca 70 kg i benpressen ..... Då vi träffades så måst hon ha haft Skellefteås hårdaste kropp och ändå tävlingsred hon "bara" med sin havremoppe..... Rida kan hon :kinky:

Fatalist
2004-05-20, 16:29
Originally posted by Pingu
Min sambo Karin är 22 år 163 cm och 52 kg tung (trots 2 barn på 2 år ). Hon brukar ha 3-5 kg hantlar i bicepscurl , ca 70 kg i benpressen ..... Då vi träffades så måst hon ha haft Skellefteås hårdaste kropp och ändå tävlingsred hon "bara" med sin havremoppe..... Rida kan hon :kinky:

Hon tar lika mycket som mig i bänk :thumbup: