handdator

Visa fullständig version : Behövs protein innan sänggående för att maximera hypertrofi?


King Grub
2017-03-16, 14:28
Background

Increases in skeletal muscle mass can be achieved through resistance exercise training and adequate diet. The recommendation of protein intake for maximize muscle protein synthesis involves 1.5–2.2 g/kg.day−1 or 0.2–0.30 g/kg per meal of high-quality protein source. Protein timing is a dietary strategy designed to optimize the net muscle protein accretion. Timing of protein ingestion in relation to overnight recovery is a topic of recent investigations. Pre-sleep feeding is a time when protein intake may provide a marked benefit to remodel muscle proteins. Thus, the aim of this study is to analyse the clinical trials that evaluated the effects of pre-sleep protein consumption on muscle protein synthesis during overnight recovery.

Methods

A systematic literature search was conducted on PubMed database (English, Spanish and Portuguese) seeking articles published until September 2016 using a combination of the following keywords: ‘sleep’, ‘overnight’, ‘muscle’, and ‘protein’. Clinical trials with human subjects which analyzed the effects of pre-sleep protein intake on overnight protein synthesis were included. Studies characteristics and muscle protein synthesis parameters (‘whole-body protein synthesis’ and ‘mixed-muscle protein fractional synthetic rate’) were appraised.

Results

Eighteen studies were identified through database searching. After eligibility assessment, four studies were selected for the final analysis. Compared with placebo treatment (water), 30 or 40g of protein (casein) intake prior to sleep seems to improve the whole-body protein synthesis rates in healthy adult men during overnight period (7.5 to 9.0 hours) with or without resistance exercise training in the evening before. The studies found no effect of before sleep protein intake on mixed-muscle protein fractional synthetic rate.

Conclusions

The present study is the first systematic review that examines the effects of pre-sleep protein supplementation on muscle protein synthesis rate during overnight period. Overall, these findings suggest that pre-sleep protein intake has benefit effects on overnight whole-body protein synthesis rates. It remains to be established whether ingestion of a moderate amount of protein increases overnight muscle protein synthesis parameters in all populations. Therefore, more high-quality clinical trials are required to confirm these results.

Is there a need of protein ingestion before sleep to maximize muscle hypertrophy? – a systematic review of recent data. ournal of the International Society of Sports Nutrition201714(Suppl 1):8.

Roedspetta
2017-03-20, 20:04
Vad betyder det för en lekman? Jag förstår att proteinsyntesen mår bra av det, men i vilken utsträckning och vad ger det för egentlig effekt?

MrMuggelSnuggel
2017-03-25, 02:26
Vad betyder det för en lekman? Jag förstår att proteinsyntesen mår bra av det, men i vilken utsträckning och vad ger det för egentlig effekt?
För en lekman är det viktigaste nog att se till så att du får i dig tillräckligt med protein. När du sen väljer att äta dom är av mindre betydelse.

Fast att stoppa i sig protein på kvällen är ju knappast en svår eller tuff bedrift så jag ser ingen anledning att undvika det.

kaspen
2017-03-25, 06:28
Vad betyder det för en lekman? Jag förstår att proteinsyntesen mår bra av det, men i vilken utsträckning och vad ger det för egentlig effekt?

Det är förmodligen bra att höja proteinintag och frekvens för de flesta. Att dricka en proteinshake på natten är en metod för att åstadkomma det. Det finns andra sätt också. Hur stor effekten blir är individuellt.

LunaSpice
2017-03-25, 19:36
Det är förmodligen bra att höja proteinintag och frekvens för de flesta. Att dricka en proteinshake på natten är en metod för att åstadkomma det. Det finns andra sätt också. Hur stor effekten blir är individuellt.

Frågan är ju hur stor effekten blir att gå upp mitt i natten för att dricka protein kontra att ha en jämn sömn hela natten, förutsatt samma variabler i övrigt... (totalt intag protein etc).

exevision
2017-03-25, 20:50
Det är ju inte hälsosamt att äta mitt i natten.

kaspen
2017-03-25, 22:27
Frågan är ju hur stor effekten blir att gå upp mitt i natten för att dricka protein kontra att ha en jämn sömn hela natten, förutsatt samma variabler i övrigt... (totalt intag protein etc).


I studien så drack de proteinet precis innan de gick och la sig.

Kränktvitman92
2017-03-27, 05:05
Det är ju inte hälsosamt att äta mitt i natten.

Varför?

Lycklig
2017-03-27, 05:52
Varför?

Circadian rhythm. Man har en förändrad hormonprofil under natten vilket gör att intaget av mat kanske inte leder till vad du vill.

Slartibartfast
2017-03-27, 08:09
Jag äter vanligen min största måltid sist på kvällen, efter träningen. Blir ofta ca 22:30 för mig. Är det för sent?

King Grub
2017-03-27, 08:18
Mellan midnatt och 04:00 är allmänna riktlinjer för när man inte bör vara uppe och äta.

Sedan finns det många som anser att 22:30 är för sent för dagens största måltid.

Slartibartfast
2017-03-27, 09:19
Ok, kanske ska börja frontloada maten mera. Bara köra ett mindre kvällsmål efter träningen. :thumbup:

Hur stort "bör" en måltid vara efter kvällsträning? 50g kolisar + 40g protein?

agazza
2017-03-27, 09:43
en sousvide kycklingburgare med bluecheesedressing, ett sunnyside up stekt ägg med lös gula och lök.

Perfekta kvällsmackan.

ozzian
2017-03-27, 09:54
Fråga:
Är inte en kasein shake bra vid sängdags?
det varar väl länge?

King Grub
2017-03-27, 09:56
Ja, det upprätthåller muskeluppbyggnaden under natten.

MrMuggelSnuggel
2017-03-30, 01:33
Fråga:
Är inte en kasein shake bra vid sängdags?
det varar väl länge?

Eller så äter du kvarg eller keso istället :-)

kaspen
2017-03-30, 01:54
Ok, kanske ska börja frontloada maten mera. Bara köra ett mindre kvällsmål efter träningen. :thumbup:

Hur stort "bör" en måltid vara efter kvällsträning? 50g kolisar + 40g protein?

Det går inte att svara på utan mer information.